Facebook Messenger chat 1e bericht bij openen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bryan De Baar

Bryan De Baar

27/09/2019 16:14:26
Quote Anchor link
Hallo,


Facebook maakt het mogelijk om te chatten op je eigen site via messenger.
Dit werkt prima om met de klant in contact te blijven.

Als je dit geïntegreerd hebt dan kun je standaard 2 welkomstberichten maken welke zeer kort zijn.
Is de persoon al ingelogd dan kun je bijvoorbeeld de voornaam gebruiken zoals "Hallo Bryan, kunnen wij je helpen?"
Of als de persoon nog niet ingelogd is "Hallo kunnen wij je helpen? Log in met je Facebook account".

Nu zou ik onder het welkomst bericht een 1e chat willen starten met bijvoorbeeld "Wil je je bestellingen bekijken? Ga dan naar je account rechts boven en klik op bestellingen."

Moet ik hier nou een Facebook app maken met een ID en dan vervolgens een Chatbot maken? Of kan dit ook makkelijker?
In de documentatie vind ik hier niet veel over namelijk omdat ik geen slimme bot hoef te hebben.


Iemand die hier meer van weet?

Gr. Bryan
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:19:21
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/09/2019 08:43:43
Quote Anchor link
Volgens mij zeg je het goed. Facebook messenger app aanmaken, een token genereren en je callback url instellen en dan wat php code schrijven. Met google vindt je zo wat voorbeelden.
Gewijzigd op 28/09/2019 08:44:54 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.