Facturen aanmaken van laatste maand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

23/07/2015 14:33:33
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Misschien al opgelost via: GROUP BY achter de query te plakken.
MISSCHIEN AL OPGELOST VIA: GROUP BY ACHTER DE QUERY TE PLAKKEN....

Ik zie even door het bos de bomen niet meer, de klant wilt graag automatisch facturen aanmaken iedere maand. Dit wil ik gaan doen via een Cronjob die elke eerste van de maand de resultaten op haalt van de vorige maand.

De query om de betaalgegevens op te halen van afgelopen maand heb ik als volgt en werkt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $q = 'SELECT * FROM vouchers WHERE betaald = 1 AND datum BETWEEN DATE_FORMAT(CURRENT_DATE - INTERVAL 1 MONTH, "%Y-%m-01") AND LAST_DAY(CURRENT_DATE - INTERVAL 1 MONTH) '; ?>


Ik heb een tabel aangemaakt genaamd facturen, hierin wil ik de bedrijf_id opslaan,totaal,factuur_datum,verloop_datum en betaald opslaan.

In de vouchers tabel staan de gegevens als bedrijf_id, actie_id aantal_verkocht, prijs,datum...

Als ik in de huidige query een insert zou doen krijg ik er een heleboel namelijk voor iedere voucher maar hij moet per bedrijf van een bepaalde maand enkel 1 factuur opslaan.

HOE KAN IK ERVOOR ZORGEN DAT IK SLECHTS 1 FACTUUR KAN OPSLAAN PER BEDRIJF IEDERE MAAND?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik slechts 1 factuur kan opslaan per bedrijf iedere maand?

Om discussie buiten dit topic te voorkomen heb ik het hoofdletter gebruik aangepast.[/modedit]
Gewijzigd op 23/07/2015 19:41:06 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 03:30:48
 
Johan de wit

johan de wit

23/07/2015 15:46:21
Quote Anchor link
Mag ik aan je vragen waarom je hoofdletters gebruikt?
 
Furio Scripting

Furio Scripting

23/07/2015 15:48:02
Quote Anchor link
Johan de wit op 23/07/2015 15:46:21:
Mag ik aan je vragen waarom je hoofdletters gebruikt?


Dat mag, dat valt meer op.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/07/2015 15:54:18
Quote Anchor link
Dat wordt over het algemeen gezien als schreeuwen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2015 15:56:21
Quote Anchor link
Komt alleen schreeuwerig over, zie ook dit artikel. Een betere keus is een nieuwe post maken, of je eerste post uitbreiden (en dus niet verwijderen) met een verwijzing naar je nieuwe vraag.
 
Johan de wit

johan de wit

23/07/2015 16:24:00
Quote Anchor link
Dat dus.

Dank je wel Santhe en Aar.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/07/2015 19:29:04
Quote Anchor link
- waarom zou je deze informatie dupliceren?
- geef de klanten een beheerpaneel waarmee ze zelf dit soort rapportages kunnen samenstellen?
 
Johan de wit

johan de wit

23/07/2015 23:00:07
Quote Anchor link
Als zijn klant(en) het zelfde wilt dan zit hij nog steeds met dezelfde probleem.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

24/07/2015 14:28:49
Quote Anchor link
De group by heeft mijn problem idd opgelost.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.