Factuur systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Kriz Kriz

Kriz Kriz

16/05/2007 21:50:00
Quote Anchor link
Recent ben ik bezig geweest met een factuur systeem. Omdat bestaande opensource projecten, gebasseerd zijn op de dollar en Amerikaanse adressen, wil ik dus een Nederlands alternatief.

Mijn vraag is, of iemand mij kan helpen om een goed factuur systeem te maken? De bedoeling is om dit systeem opensource aan te gaan bieden. Het is dus niet bedoeld om te verkopen.

Status:
- 85% gebruikers gedeelte
- 01% factuur gedeelte

Stuur een email/PM voor meer informatie.

Kristian.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 03:21:27
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/05/2007 21:54:00
Quote Anchor link
Tips geven hier op PHPhulp doe ik gratis. Grote projecten, zoals een goed factuursysteem, tegen betaling.
 
Frank -

Frank -

16/05/2007 21:59:00
Quote Anchor link
Wat is 'een factuur systeem' ? Een factuur kun je simpel met de hand schrijven, maar ook met een systeem vele uren (jaren) heeft gekost om te maken. Er is enig verschil in functionaliteit...

Wellicht handig om een overzichtje van functies te geven, dan krijgen we een idee wat het systeem moet kunnen.
 
Kriz Kriz

Kriz Kriz

16/05/2007 22:12:00
Quote Anchor link
Naar aanleiding reactie van Frank.

Het moet een niet al te ingewikkeld systeem worden.

Fuctionaleiten:
- beheerders moeten facturen kunnen aanmaken,
deze te koppelen aan evt. klant.
- online beschikbaar maken van factuur voor evt. klant
- emailalert naar evt. klant
- 6% of 19% BTW kunnen berekenen
- inlogpagina voor klanten m.b.v. gebruikersnaam en wachtwoord

Gegevens:
- Facturen
- Naam (evt. bedrijfsnaam)
- Adres
- Postcode, plaats
- KvK
- BTW

Er zullen ongetwijfeld meer functionaliteiten mogelijk zijn, het hangt ervan af wie mee wil helpen. Oftewel bij grote belangstelling met veel kennis, kunnen wij het opensource project uitgebreider maken. Ik hoop dat je iets ziet in deze plannen en dat het je leuk lijkt om aan dit project te gaan helpen.

Kristian
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kriz Kriz
 
Frank -

Frank -

16/05/2007 22:38:00
Quote Anchor link
Hmmm, leuk overzichtje, maar wel héél erg kort. En de eerste fouten sluipen al in je systeem, het 0% tarief ontbreekt bij de BTW. Verder mag je niet vergeten dat deze tarieven kunnen wijzigen.

Het online beschikbaar maken van facturen, is een leuke beveiligingsuit

Ik raad je aan om eerst eens uit te zoeken, en op papier te zetten, welke gegevens er allemaal bestaan en wat jij nodig hebt voor jouw systeem. Wanneer je dit gaat uitschrijven, zul je al snel een paar honderd pagina's documentatie hebben. Dat is de enige manier om dit goed op te zetten en later ook goed te kunnen testen. Dat is bij dit soort financiele systemen absoluut noodzakelijk.

Start bij de Belastingdienst en de KvK, die kunnen je precies vertellen welke gegevens noodzakelijk zijn voor een goede boekhouding en een goede factuur. Facturen maken zonder een boekhouding, is niet handig, om het héél voorzichtig uit te drukken...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

16/05/2007 23:19:00
Quote Anchor link
Helpen is geen punt, ik ben altijd wel opzoek naar een leuke uitdaging want ik verveel mij de laatste tijd enorm. De grote vraag is echter, zoek jij een goedkope programmeur of enkel wat hulp? En wat is jou 'kwaliteit'? Als het toch open-source word, gooi dan een stukje ergens online dan kunnen we meekijken.
 
Jan geen

Jan geen

17/05/2007 00:02:00
Quote Anchor link
een goed facturatie systeem maak je niet even in een paar uurtjes, zeker niet als je het goed doet. Zoals frank al zegt mogen er absoluut geen fouten in zitten.
 
Kriz Kriz

Kriz Kriz

17/05/2007 11:25:00
Quote Anchor link
Persoonlijk zat ik te denken aan een soort van verbeterde versie van myInvoice: http://myinvoice.morejammin.com/viewtopic.php?f=9&t=17&sid=4758a0366ce923d46345b94059e56bbc

Het moet dan wel niet veel uitgebreider, dan het systeem van hierboven. Waarschijnlijk zal het script werk opzich wel wat meevallen, ook omdat ik verder ben gegaan met een bestaand 'ledensysteem'.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kriz Kriz
 
Kriz Kriz

Kriz Kriz

17/05/2007 12:42:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb het systeem nu al klaar..
Tot in zovere dat de basis werkt, als ik nog vragen; heb horen jullie nog wel.

Kristian.
 
Kriz Kriz

Kriz Kriz

18/05/2007 21:16:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik precies een soort van gegenereerde link aanmaken voor facturen.
Ik wil namelijk dat de PDF-bestanden (met factuur) niet door iedereen zomaar geopend kunnen worden.

Dus een url/pagina die je doorstuurt naar pdf, met een moeilijke url.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/05/2007 21:18:00
Quote Anchor link
Persoonlijk heb ik gekozen voor het doorsturen van die PDF. Vinden de meeste klanten ook wel zo prettig. Gewoon als bijlage dus.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.