Fatal error: Call to undefined function mssql_connect()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 14:15:54
Quote Anchor link
Goedemiddag allemaal,

Ik heb hier een IIS server geconfigureerd en werkt allemaal goed. Echter als ik gebruik wil maken van mysql of mssql dan krijg ik deze foutmelding: Fatal error: Call to undefined function mssql_connect().

Het volgende heb ik gedaan:

1. De ; weggehaalt voor extension=php_mssql.dll in de php.ini.
2. Alle dll bestanden uit de map van PHP extensions gekopieerd en deze in de system32 folder geplakt.
3. Server gerestart.

In phpinfo staat MSSQL niet geladen. Wat doe ik fout?
Gewijzigd op 30/08/2010 14:18:15 door Wouter OOP
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:06:59
 
- SanThe -

- SanThe -

30/08/2010 14:23:32
Quote Anchor link
Kijk eens in de logfiles.
 
Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 14:30:18
Quote Anchor link
Waar kan ik dit vinden? Bedoelt u deze: C:\windows\system32\LogFiles\W3SVC1
 
- SanThe -

- SanThe -

30/08/2010 14:36:17
Quote Anchor link
Geen idee waar Windows zijn logfiles zet.
 
Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 14:40:19
Quote Anchor link
Oke, IIS zet daar geloof ik de logfiles en daar staat ook iets in maar geen foutmeldingen. Heeft nog nooit iemand dit hier gedaan?
Gewijzigd op 30/08/2010 14:40:33 door Wouter OOP
 
John D

John D

30/08/2010 15:01:11
Quote Anchor link
ik weet niks van windhoos maar Google is your friend:
http://codingforums.com/showthread.php?t=46823
 
Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 15:12:21
Quote Anchor link
Ik heb juist de vraag gesteld omdat deze antwoorden het niet oplossen.

Toch bedankt voor de moeite!
Gewijzigd op 30/08/2010 15:12:36 door Wouter OOP
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/08/2010 15:13:17
Quote Anchor link
Er zal iets in de log files staan, of je hebt de verkeerde ini gewijzigd (kun je ook bij de phpinof() controleren)
 
Jelmer -

Jelmer -

30/08/2010 15:14:04
Quote Anchor link
Heb je al gecontroleerd of php_mssql.dll tussen die bestanden zat die je naar system32 hebt gekopieerd?
 
Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 15:25:41
Quote Anchor link
Jazeker, die staat er tussen.
 
Chris -

Chris -

30/08/2010 16:02:48
Quote Anchor link
Wouter Bosland op 30/08/2010 15:12:21:
Ik heb juist de vraag gesteld omdat deze antwoorden het niet oplossen.

Toch bedankt voor de moeite!


Ben je er 100% zeker van dat je de juiste PHP.ini hebt aangepast? Vergeet niet dat Windows er nog wel eens 2 wilt gebruiken ;-)

Plaats tevens even een linkje naar de door jouw aangemaakte topic. Als daar het antwoord in staat, kunnen mensen die hetzelfde probleem hebben het antwoord vinden ;-)
 
Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 16:12:35
Quote Anchor link
Ik heb één php.ini en een php.ini-dist

beide aangepast, werkt helaas niet.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/08/2010 16:24:36
Quote Anchor link
Er zal toch iets in je log files moeten staan. (logs van IIS, systeem logs etc)
 
Wouter OOP

Wouter OOP

30/08/2010 16:32:27
Quote Anchor link
Het was misschien handig om in m'n begin post te zeggen wat ik nou precies wil want misschien wil ik wel iets wat niet kan.

Ik heb hier IIS met PHP draaien. Werkt goed, mijn formulieren werken. Nou wil ik graag dat wat ik invoer in die formulieren in een MSSQL database komt.

De MSSQL server draait lokaal net zoals de IIS server.

Toevoeging op 31/08/2010 10:09:48:

Ik heb het opgelost. Er is dus een programma genaamd 'Web Platform Installer'. In dit programma kun je verschillende installaties selecteren zoals IIS. Maar dus ook PHP. Bij het selecteren van PHP wordt automatisch mysql en mssql ge-enabled tijdens het installeren.
Gewijzigd op 31/08/2010 10:09:37 door Wouter OOP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.