Fatal error: Can't use function return value in write context in /home/a5711276/public_html/catalogu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan C

Daan C

24/12/2011 15:31:00
Quote Anchor link
Fatal error: Can't use function return value in write context in /home/a5711276/public_html/catalogus.php on line 12

code: http://www.plaatscode.be/141511/

Iemand die ziet wat ik niet zie?
Die query werkt perfect. De fout moet hem zitten in die mysql_num_rows... Maar wat precies?
Echt raaaaar, zeker omdat een gelijkaardige versie van dit script perfect werkte...

Thx
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 00:36:25
 
Eddy B

Eddy B

24/12/2011 15:34:40
Quote Anchor link
if (!(mysql_num_rows($qryCatalogus) = 0 ))

moet volgens mij:

if (mysql_num_rows($qryCatalogus) !== 0)

zijn
 
Wouter J

Wouter J

24/12/2011 15:36:04
Quote Anchor link
1e fout: Je kijkt niet of de query gelukt is (kijk wat de mysql_query terug geeft als er iets mis gaat)
2e fout: Kijk nog eens goed naar het verschil tussen operators.comparison en operators.assignment
3e fout: gebruik geen addslashes maar mysql_real_escape_string om je query te beveiligen
4e fout: Kijk of de get variabelen wel geset zijn met isset
5e fout: Regel 3 en 4 is onnodig variabelen kopiëren.
 
Erwin H

Erwin H

24/12/2011 16:07:53
Quote Anchor link
Je gaat de mist in met je quotes, waardoor je dus geen resultaat uit je query zult krijgen en daarmee gaat het mis op regel 12.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
        $qryCatalogus = mysql_query("SELECT * FROM catalogus
                                    WHERE wat = '".$sWat.'"
                                    AND type = "'.$sType.'"');

Je begint met dubbele en sluit uiteindelijk af met enkele, dat kan niet. Ik denk dat het zo zou moeten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
        $qryCatalogus = mysql_query("SELECT * FROM catalogus
                                    WHERE wat = '".$sWat."'
                                    AND type = '".$sType."'");


Als je de foutafhandeling die Wouter aangeeft gebruikt kan je hier sneller achter komen.
 
Daan C

Daan C

24/12/2011 16:27:50
Quote Anchor link
Wouter J op 24/12/2011 15:36:04:
1e fout: Je kijkt niet of de query gelukt is (kijk wat de mysql_query terug geeft als er iets mis gaat)
2e fout: Kijk nog eens goed naar het verschil tussen operators.comparison en operators.assignment
3e fout: gebruik geen addslashes maar mysql_real_escape_string om je query te beveiligen
4e fout: Kijk of de get variabelen wel geset zijn met isset
5e fout: Regel 3 en 4 is onnodig variabelen kopiëren.


Graag wat meer informatie over mijn 1e fout. Hoe doe ik dit het best?
2e fout: Veel te dom van me ! Dat even niet programmeren tijdens de examens heeft me precies geen deugd gedaan :(
3e fout: Thx ! (veel verschil?)

Alvast bedankt ! Elk probleem wordt hier zeer goed uitgelegd, waarvoor enorme dank
 
- SanThe -

- SanThe -

24/12/2011 18:01:36
 
Wouter J

Wouter J

24/12/2011 18:22:34
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.