Feedback OOP Fomulier (simpel scriptje)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

11/09/2011 15:33:40
Quote Anchor link
Goede middag,

Ik zelf ben pas een maandje of 5 bezig met OOP

en vroeg ik me af hoe dit er uit ziet

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
<?php
class Form_Element {
    public $type   = ''; //default
    public $label  = 'label'; //default

    public function __construct($type) {
        $type = trim($type);
        if($type == 'text' || $type == 'password' || $type == 'button') {          
            $this->type = $type;
            return $this;
        }
else {
            throw new Exception("kan dit object niet aanmaken, het type:".$type." komt niet overeen met het systeem.");
        }
    }

    public function setLabel($label) {
        $this->label = trim($label);
        return $this;
    }
}


class Form {
    public $form;
    public function addElements($array) {
        if(is_array($array)) {
            if(!empty($array)) {
                $this->form = '<form action="index.php" method="post">'."\r\n";
                foreach ($array as $element) {
                    switch ($element->type) {
                        case
'text':
                            $this->form .= '<label>'.$element->label.':</label> <input type="text" name="'.strtolower($element->label).'">'."\r\n";
                            break;
                            
                        case
'password':
                            $this->form .= '<label>'.$element->label.':</label> <input type="password" name="'.strtolower($element->label).'">'."\r\n";
                            break;

                        case
'button':
                            $this->form .= '<input type="submit" name="submit" value="'.$element->label.'">'."\r\n";
                            break;
                    }
                }

                $this->form .= '</form>';
                    echo $this->form;
            }
else {
                throw new Exception("Error: array() is empty.");
            }
        }
else {
            throw new Exception("Error: Can't use the addElements, it most be an array() to match the system.");
        }
    }
}




//dit word de code die je voortaan gebruikt voor een fomulier
try {
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        //post process example: $post = new Form_Post(trim($_POST['username']),sha1($_POST['password']));
        echo'hier komt het process';
    }
else {
        $username = new Form_Element('text');
        $username->setLabel('Username');
        
        $password = new Form_Element('password');
        $password->setLabel('Password');
        
        $button = new Form_Element('button');  
        $button->setLabel('Login');
        
        $form = new Form();
        $form->addElements(array($username,$password,$button));
    }
}
catch (Exception $e) {
    echo $e->getMessage();
}

?>


het is uiteraard nog een klein simpel scriptje die alleen een login fomulier maakt, dit word nog uitgebreid zodat er meer elementen bij komen.

maar ik vroeg me af of het op deze manier goed gaat :)

en of ik dingen anders moet doen.

greetz Rob.
Gewijzigd op 11/09/2011 16:50:30 door Robert dat ben ik
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:58:11
 
Crude Oil

Crude Oil

11/09/2011 16:14:34
Quote Anchor link
Ik snap eigenlijk niet waarom je op zo'n manier een form wil maken
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

11/09/2011 16:23:49
Quote Anchor link
Crude Oil op 11/09/2011 16:14:34:
Ik snap eigenlijk niet waarom je op zo'n manier een form wil maken


geef eens wat meer informatie waarom niet?

graag wil ik dus feedback hebben wat ik anders zou moeten doen

greetz rob
 
Crude Oil

Crude Oil

11/09/2011 16:28:28
Quote Anchor link
waarom zou je met veel phpcode een form maken, lijkt me niet nuttig. Het is nog veel korter om meteen de htmlcode te gebruiken.
Gewijzigd op 11/09/2011 16:56:52 door Crude Oil
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

11/09/2011 16:49:39
Quote Anchor link
Crude Oil op 11/09/2011 16:28:28:
waarom zou je met veel phpcode een form maken, lijkt mme niet nuttig. Het is nog veel korter om meteen de htmlcode te gebruiken.


Niet als je een framework wilt maken.
dan is het wel nuttig zulke opties te hebben.

greetz Rob
 
Crude Oil

Crude Oil

11/09/2011 16:55:09
Quote Anchor link
Zeg dat dan meteen :P
Gewijzigd op 11/09/2011 16:55:36 door Crude Oil
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

11/09/2011 17:00:36
Quote Anchor link
Crude Oil op 11/09/2011 16:55:09:
Zeg dat dan meteen :P


mijn fout :) sorry :)

maar hoe lijkt dit dan kwa opstelling?
 
Pim -

Pim -

12/09/2011 16:56:21
Quote Anchor link
Je moet niet direct bij het toevoegen van elementen de HTML gaan renderen. Dan kan er namelijk helemaal niets meer aangepast worden. Gebruik dus een render() of __toString() methode (liefst beide).
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

12/09/2011 17:17:23
Quote Anchor link
Pim - op 12/09/2011 16:56:21:
Je moet niet direct bij het toevoegen van elementen de HTML gaan renderen. Dan kan er namelijk helemaal niets meer aangepast worden. Gebruik dus een render() of __toString() methode (liefst beide).


bedankt voor je reactie Pim!


hoe moet ik me dit voorstellen die 2 methode's?
wat doet wat? en hoe zou dit er uit kunnen zien ongeveer?

al vast bedankt

Rob
 
Pim -

Pim -

12/09/2011 17:28:49
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php

class Form {
    protected $_elements = array();
    public function addElements(array $elements) {
        $this->_elements += $elements;
    }


    public function render() {

        $string = '<form action="index.php" method="post">'."\r\n";
                foreach ($this->_elements as $element) {
                    switch ($element->type) {
                        case
'text':
                            $string .= '<label>'.$element->label.':</label> <input type="text" name="'.strtolower($element->label).'">'."\r\n";
                            break;
                            
                        case
'password':
                            $string .= '<label>'.$element->label.':</label> <input type="password" name="'.strtolower($element->label).'">'."\r\n";
                            break;

                        case
'button':
                            $string .= '<input type="submit" name="submit" value="'.$element->label.'">'."\r\n";
                            break;
                    }
                }

                $string .= '</form>';
                    return $this->form;
    }


    public function __toString() {
        return $this->render();
    }
}

?>


De volgende stap is dat je de elementen zichzelf laat renderen. Geef Form_Element een abstracte 'render' methode en breidt deze klasse uit voor elk type inputveld (text, pw, button etc). Form#render() wordt dan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
public function render() {
    $string = '<form action="index.php" method="post">'."\r\n";
    foreach($this->_elements as $element) {
        $string .= $element->render()."\r\n";
    }

    $string .= '</form>';
    return $string;
}
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

12/09/2011 17:44:08
Quote Anchor link
Pim - op 12/09/2011 17:28:49:


Bedankt Pim voor deze voorbeeld, ik ga er mee aan de slag
Ik zal als ie klaar is een repost doen

Rob



Toevoeging op 13/09/2011 13:43:10:

ik ben even wezen stoeien met de code maar ik kom even niet uit de abstract render methode dus heb ik de class verlengd met een extends Form_Html


Ik heb de code ondertussen naar dit aangepast:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<?php
class Form_Html {
    protected function getHtmlElement($element) {
        $allow_elements = array('text','password','textarea','button');
        if (in_array($element->type, $allow_elements) === false) {
            throw new Exception("type:".$element->type." doesn't match the system.");
        }
else {
            if($element->type == 'text')     { return '<label>'.$element->label.'</label> <input type="text" name="'.strtolower($element->label).'">'; }
            if($element->type == 'textarea') { return '<label>'.$element->label.'</label> <textarea name="'.strtolower($element->label).'"></textarea>';  }
            if($element->type == 'password') { return '<label>'.$element->label.'</label> <input type="password" name="'.strtolower($element->label).'">'; }
            if($element->type == 'button')   { return '<input type="submit" value="'.strtolower($element->label).'">'; }
        }
    }
}

class Form_Element {
    public $type   = ''; //default
    public $label  = 'label'; //default
    
    public function __construct($type) {
        $this->type = trim($type);
        return $this;
    }

    public function setLabel($label) {
        $this->label = trim($label);
        return $this;
    }
}

class Form extends Form_Html {
    protected $_elements = array();
    public function addElements(array $elements) {
        $this->_elements += $elements;
    }

    private function render() {
        $string = '<form action="#" method="post">'."\r\n";
        foreach($this->_elements as $element) {
            $string .= $this->getHtmlElement($element)."\r\n";
        }

        $string .= '</form>'."\r\n";
        return $string;
    }

    public function draw() {
        return $this->render();
    }
}


try {
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        echo'hier komt het process';
    }
else {
        $username = new Form_Element('text');
        $username->setLabel('Username');
        
        $password = new Form_Element('password');
        $password->setLabel('Password');
        
        $button = new Form_Element('button');
        $button->setLabel('Login');
        
        $form = new Form();
        $form->addElements(array($username,$password,$button));
        echo $form->draw();
    }
}
catch (Exception $e) {
    echo $e->getMessage();
}

?>


@Pim: zou je een abstract voorbeeld kunnen geven?

Rob
Gewijzigd op 13/09/2011 13:42:25 door Robert dat ben ik
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.