Films en series op tv

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/02/2021 12:36:53
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die geen abonnement heeft op Netflix, Videoland enz.

Nu zit ik te kijken of het leuk is om misschien toch een keer zo'n abonnement af te sluiten, maar er zijn best veel 'smaken' met bovendien verschillende prijskaartjes.

Nu gaat het mij vooral om de 'content', dus het soort films en series dat wordt uitgezonden. Het lijkt me vooral leuk om goede en recente actiefilms en actieseries te kunnen zien, en eventueel wat komische films. Ik ben niet echt geïnteresseerd in science-fiction, horror e.d.

Naar mijn idee is Videoland vooral een soort verlengstuk van RTL (televisie) met Nederlandse producties. Dat lijkt me niet een heel groot aanbod en dus ook niet zo interessant.

Ik heb momenteel een Ziggo-abonnement en die hebben ook een aantal pakketten, Movies en Series (volgens mij diverse varianten met meer en minder aanbod). En dan heb je natuurlijk Netflix, en volgens mij ook iets van Amazon.

Wat raden jullie aan? Netflix klinkt interessant, maar als je HD en 4K wil dan is het best duur. In de pakketten van Ziggo zit als ik het goed begrijp het (voormalig?) aanbod vam HBO? Nu heb ik wel eens van HBO gehoord, maar ik heb geen flauw idee wat het verschil is met Netflix.

Mijn vraag is eigenlijk ... als ik dus goede, recente actiefilms en actieseries wil kunnen kijken, en af en toe een humoristische film ... waar zit ik dan het beste?

Kan iemand duidelijkheid geven? Ik weet dat er op internet heel veel vergelijkingssites zijn, maar ik ben juist op zoek naar persoonlijke ervaringen.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:41:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/02/2021 13:17:07
Quote Anchor link
Ik heb geen ervaring met Prime (van Amazon), maar die schijnt ook een mooie collectie aan topfilms te hebben.
Netflix is tegenwoordig meer leidend in exclusieve films en series merk ik. HBO kan ook een interessante zijn, maar ook daar heb ik geen ervaring in.

Ikzelf gebruik Videoland (abo van mijn zus), Netflix en Disney Plus. En verder kunnen bij Ziggo On-Demand ook wat films vinden. Maar ik blijf erbij dat het jammer is dat het aanbod erg versnipperd is als je overal verschillende abonnementen voor moet betalen. Het zou mijns inziens praktischer zijn als al die aanbieders ook een pay-per-video zouden aanbieden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/02/2021 13:26:50
Quote Anchor link
En welke van de opties die jij noemt zou je mij dan aanraden? Als je er eentje moet kiezen?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/02/2021 15:34:15
Quote Anchor link
Als je voor kwaliteit gaat (meer Art House) kan je eens kijken op CineMember. En er zijn meer dergelijke aanbieders.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/02/2021 15:43:52
Quote Anchor link
Ik wil iets wat niet al te duur is :-) en gewoon leuke actiefilms en actieseries. Waar vind ik dat?
 
Ivo P

Ivo P

04/02/2021 17:33:33
Quote Anchor link
als de prijs zwaar mee weegt dan is Prime de goedkoopste met iets van 2.99 of zo. (en vaak gratis verzending via Amazon)

Aanbod daar is best aardig, maar naar mijn idee soms wat ouder dan Netflix.
Maar ook Prime heeft eigen films en series. Bijvoorbeeld van Jack Ryan.

Wat dan weer jammer is, is dat je voor sommige films toch nog moet betalen. Vooral nieuwer aanbod, danwel films van Disney of Netflix.

Maar je sluit zo'n abonnement per maand af, dus je kunt het altijd eens een maandje bekijken. (als het al niet sowieso met "eerste 2 weken of langer gratis" komt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/02/2021 17:39:29
Quote Anchor link
@Ivo P

>> en vaak gratis verzending via Amazon

Wat bedoel je hiermee? Wat wordt er verzonden? Ik dacht dat je gewoon een app moest installeren en wachtwoord invoeren?

>> ... danwel films van Disney of Netflix.

Hoe bedoel je dit? Ondanks dat je een abonnement bij Netflix hebt, moet je voor sommige films toch betalen? :-s
 
Ivo P

Ivo P

04/02/2021 17:45:59
Quote Anchor link
1)
Amazon is een webshop. Vergelijkbaar met Bol.com.
Als je daar bestelt en je hebt een Prime abonnement dan heb je bij veel producten geen verzendkosten te betalen.

2)
De films en series op Netflix, Prime etc zijn niet allemaal door die clubs zelf gemaakt. Die films kopen ze in bij Universal, NBC, HBO etc.
En sommige films zijn kennelijk te duur om zo aan te bieden en daarom betaal je daar extra voor.
En ik heb het idee dat dat ligt aan de organisatie waar ze de films inkopen.

En een film op Netflix kan dus ook op Prime staan.
Gewijzigd op 04/02/2021 17:46:20 door Ivo P
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/02/2021 20:23:09
Quote Anchor link
Volgens mij is de prijs/kwaliteit-ratio niet slecht, het is de zelfde prijs als Netflix toch? Iets van E 10,= per maand?
Als het goed is kan je via TV nog wel gewone leuke films vinden, neem je die gewoon op en kijk je die later terug.
Of je leent films bij de bibliotheek voor 2 euro per film, net zo duur als het huren van VHS in guldens destijds.

Het allergoedkoopst is volgens mij nog steeds downloaden. Maar dat lijkt niet legaal meer te zijn tegenwoordig, tenzij je VPN gebruikt. Een argument dat je immers al thuiskopie-heffing hebt betaald toen je je computer kocht laat BREIN waarschijnlijk koud.
Gewijzigd op 04/02/2021 20:23:38 door Ad Fundum
 
Ivo P

Ivo P

04/02/2021 21:45:11
Quote Anchor link
Prime is 2.99 maar ik lees net ergens een gerucht dat het na de eerste 6 maanden stijgt naar 5.99.

Disney was 6.99 maar verhoogt naar 8.99 binnenkort.
Daarbij is wel het aanbod wat verder uitgebreid.

Netflix heeft verschillende tarieven per resolutie en aantal gelijktijdige gebruikers

Zelf activeren wij hier zo'n dienst een tijdje tijdens schoolvakanties en voor een proefwerkweek gaat het zeker uit. Vind het niet nodig om ze allemaal continue beschikbaar te hebben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/02/2021 23:17:08
Quote Anchor link
@Ivo P

>> Als je daar bestelt en je hebt een Prime abonnement dan heb je bij veel producten geen verzendkosten te betalen.

Ah zo bedoel je. Ik snap 'm.

Maar als ik 1 dienst zou moeten aanschaffen met leuke, redelijk actuele films en series, met name genre actie ... waar zit ik dan het best? Amazon Prime is leuk qua kosten, maar is het aanbod net zo goed of beter dan Netflix? Of is Neflix leading? En zijn de eigen pakketten van Ziggo nog een optie?

Zijn die films en series eigenlijk Nederlands ondertiteld?
 
Aad B

Aad B

05/02/2021 15:33:57
Quote Anchor link
Ik heb Netflix en ben zeer tevreden, Netflix maakt ook eigen werk. prima ervaringen. Verder kan je op je Ziggo account gewoon per film huren wanneer je een film tegenkomt die nergens anders te zien is. Pathé, de grote bioscoopboer in NL doet het ook per film, dus kom je een film tegen die je snel wilt zien, voor een paar centen bij Pathé en je kijkt een film. Alleen even een account aanmaken en een paar euro op zetten, het bedrag van de film. Netflix heeft een enorm aanbod. Wij kijken met gezin en er is zoveel keuze...
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/02/2021 17:10:00
Quote Anchor link
Je kunt ook via YouTube films kopen of huren.
Ik heb alleen maar ervaringen met films downloaden van YouTube voor thuisgebruik, zoals deze.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/02/2021 17:25:44
Quote Anchor link
@Aad B

Welk pakket van Netflix heb je? Ik zag dat je extra moet betalen voor HD / 4K resolutie?
 
Ivo P

Ivo P

05/02/2021 17:34:04
Quote Anchor link
Welk abonnement van Netflix je pakt, hangt natuurlijk mede af van je schermen thuis en met hoeveel mensen je wilt kijken.

Met 4 kinderen heb je al snel te weinig aan 2 gelijktijdige gebruikers (of je moet wat strenger zijn)
En als je geen 4K TV scherm hebt, is het ook wat zonde om daar extra voor te betalen.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/02/2021 21:02:23
Quote Anchor link
Wat is het probleem met 1 tv, met 1 tv-abbonnement waar je gezellig met z'n allen naar kunt kijken?
En hoe kan het zijn dat 10 euro per maand voor kwaliteitsfilms op 4 schermen simultaan te duur wordt bevonden? Als je alleen al met z'n vieren 1x naar de bioscoop zou gaan ben je al een veelvoud kwijt aan reis- en parkeerkosten, entrée en entourage.
Ik krijg het gevoel dat ik ongemerkt ouderwets ben geworden. Ligt het nou aan mij?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/02/2021 23:12:22
Quote Anchor link
Mijn vraag is waar ik het het voor mij leukste / meest interessante aanbod krijg, met name dus recente films en series voornamelijk in het genre actie en een beetje in het genre komisch.

Waar krijg je het meeste waar voor je geld? Bij Netflix? Of bij Ziggo Movies en Series? Ik ben hier totaal niet in thuis dus vandaar dat ik graag vanuit jullie ervaring zou willen horen waar ik die recente actiefilms en -series kan vinden.
 
John D

John D

06/02/2021 14:47:26
Quote Anchor link
Recente actiefilms en recente series absoluut op Netflix. Netflix maakt zelf ook al veel eigen werk. Ook de moeite waard. Ga eerst eens een maandje of twee voor Netflix en onderzoek wat er aangeboden wordt. Ik kan je zeggen het is veel. De kosten zijn laag. Abonnementen vanaf € 7,99 tot max € 13,99. Bij ons thuis hebben we die van 13,99 en er wordt op meerdere tv's/tablets gekeken. Het prettige is dat je op dit abonnement 5 kijkers kan aanmaken (onder één account) en je dus niet wordt gehinderd door de bibliotheek en het menu "laatst gezien" van de ander. Bij het abo van 7,99 is dat niet. Dat is slechts 1 kijker. Als je met 7,99 begint kan je ook later nog opschalen. Je kan ook na een maand opzeggen. De tijd van jaarcontracten is vrijwel overal voorbij. Behalve de sportschool dan, die vult nog graag zijn zakken met de bijdrage no-show klanten.
Gewijzigd op 06/02/2021 14:54:26 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/02/2021 22:19:15
Quote Anchor link
@John D

>> Recente actiefilms en recente series absoluut op Netflix. Netflix maakt zelf ook al veel eigen werk. Ook de moeite waard.

Ah, oké thanks. Dat is wat ik graag wilde weten!

Het verschil in tarieven heb ik teruggevonden op deze site:

https://www.netflix-nederland.nl/faq/wat-kost-een-abonnement-op-netflix/

Als ik het dan zo zie, dan heb je bij het goedkoopste abonnement geen HD. Bij het middelste en duurste abonnement wel. Dan zou mijn keuze tussen deze 2 gaan. Dat duurste abonnement heeft ook 4K. Dat is wel leuk, maar is ook 3 euro duurder weer. Even over nadenken dan of dat de moeite waard is ...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2021 20:58:32
Quote Anchor link
Ik ben trouwens benieuwd hoe het betalen bij Netflix werkt.

Gaat dat via automatische incasso? Of betaal je (per maand?) via iDEAL? En hoe werkt het dan als je een maand geen abonnement wil, en de maand daarop weer wel?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/02/2021 21:12:40
Quote Anchor link
Het is een automatische incasso
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.