Firefox toont divs niet goed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees de braak

Kees de braak

23/04/2007 22:49:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met de volgende pagina:
http://www.ralphje.nl/home/2-gebroeders/mirusweb/
In internet explorer is de layout zoals ik die graag zie. NAtuurlijk wordt et nog anders maar het gaat eerst over de postities van de Divjes. In firefox staat echter alles over elkaar heen.

Mijn css:
<code>
body {
margin: 0px;
background-color: #eee;
}
div {
padding-right: 0px;
padding-left: 0px;
padding-bottom: 0px;
padding-top: 0px;
margin: 0px;
font: 12pt "Trebuchet MS", Verdana, Arial;
color: #333;
}
div#container {
margin: 0px auto 20px auto;
border-right: #AAA 5px solid;
border-left: #AAA 5px solid;
width: 750px;
border-bottom: 0px;
background-color: #FFFFEE;
}
div#footer {

width: 500px;
border: 0px;
padding-left: 20px;
padding-right: 5px;
padding-top: 5px;
border-bottom: 5px;
border-bottom: 0px;
background-color: #BBDDDD;
}
div#menu {
float: left;
width: 10px;
border: 1px #000 solid;
padding: 5px 10px 5px 5px;
position:relative;
font-family: Arial;
font-size: 24pt;
font-color: #BBDDDD;
background-color: #FFFFEE;
}
div#info {

float: left;
position:relative;
padding: 5px 10px 5px 5px;

width: 390px;
border: 1px #000 solid;

color: #99BB33;
background-color: #FFFFEE;
}
</code>

hoe krijg ik de divs in firefox net zoals in IE?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:36:30
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/04/2007 22:56:00
Quote Anchor link
Martijn, als ik het nu goed zie gebruik je IE6 als testomgeving, en bouw je de boel ook voor IE6?
Das een verkeerde volgorde, ga in FF (of Opera, of een vergelijkbare browser, 1 die CSS wel interpreteerd volgens de standaard) bouwen, en pas dan indien nodig IE hacks toe.
 
Kees de braak

Kees de braak

23/04/2007 23:00:00
Quote Anchor link
Hmmmm je hebt gelijk....maar ik bouw het voor beide browsers eigenlijk voor alle. Kijk ik kan de shit ook zo in tabbelen pleuren echter ik probeer mezelf bij te schaven door divjes te gebruiken. Ik zit er al een hele avond op te prutsen. Is het eindelijk goed in IE doet firefox moeilijk. Khad de page eerst even in firefox moeten laden(A).

Maar ik kan de fout niet vinden, weet iemand anders het?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/04/2007 23:08:00
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Robert. Je bent verkeerd om begonnen en nu zit je met de gebakken peren. Ik zou met een schone lei beginnen en zorgen dat het er in FF goed uitziet.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/04/2007 23:12:00
Quote Anchor link
@Marthijn

Ik snap dat je het voor beide bouwt, maar die tip die ik je gaf is om het gemakkelijker te maken je site in alle browsers goed te krijgen. Wat het probleem is met het bouwen in IE6, en dan proberen ook goed te krijgen in andere browsers, is dat je veel en vaak lastige problemen tegenkomt. Doe je het andersom dan moet je vaak 1 of een paar simpele IE hacks toepassen, om het ook in IE6 goed te krijgen.
Daarom bedoel ik ook -> Gebruik FF als testbrowser, die interpreteert de CSS zoals het hoort. Heb je het dan in FF zoals je het hebben wil, dan ga je daarnaast ook op IE6 testen. (ik zeg ook, omdat in sommige gevallen de layout in FF weer wordt verprutst)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/04/2007 23:15:00
Quote Anchor link
Aanvulling: ik ken geen FF hacks, maar des te meer IE hacks. Dat zegt op zich al genoeg.
 
Kees de braak

Kees de braak

23/04/2007 23:23:00
Quote Anchor link
Okee ik neem jullie adviezen aan. Ik begin opnieuw.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.