Flash . . . .

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Roland -

- Roland -

01/02/2017 10:59:53
Quote Anchor link
Flash, nee ik gebruik het al jaren niet meer.
Het was wel leuk, ook vooral omdat je met actionscript kon programmeren (om bv php data te verwerken)

Maar goed, long time ago....

Iemand wil zn oude website op memmory stick bewaren, dus kopieer de hele site en klaar (denk je -:(

Maar wat blijkt het werkt niet: de links/buttons doen het niet ! van geen vd pagina's

(je kan gewoon de index pagina openen maar door-klikken ... niks en dat geld dus voor alle pagina's)


Iemand een idee ?
Gewijzigd op 01/02/2017 11:00:53 door - Roland -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:50:36
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/02/2017 11:49:00
Quote Anchor link
Ik gok dat Flash geblokkeerd wordt door de browser, en maar goed ook in het algemeen op gebied van veiligheid. Kijk bij de Plugin's of Flash wel aan staat.

Het kan ook zijn dat de linkjes niet werken omdat er een absolute URL wordt gebruikt die niet gelijk is op de USB-stick of de nieuwe locatie van het bestand.
Gewijzigd op 01/02/2017 11:56:17 door - Ariën -
 
- Roland -

- Roland -

01/02/2017 13:02:50
Quote Anchor link
flash player werkt. Op het internet werkt hij gewoon.
(ik zie gewoon de flash pagina's)

het is echt alleen de links/buttons. ... er gebeurt niets

Ik heb niet de werkbestanden. Ik vond ergens ertussen nog 1 fla bestandje
daar zag ik de actionscipt button gewoon als 'getUrl("inhoud.html")'

Als er een absoluut adres is gebruikt ?? (zou erg raar en erg vervelend zijn) maar dat zou inderdaad betekenen dat er niets gebeurd

Idee ?
mogelijkheid, om errors te checken ??
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/02/2017 13:06:32
Quote Anchor link
Ik heb geen ervaring met flash, maar voor zover ik weet valt het niet te debuggen als het gecompileerd is.
Zelf zou ik niet te lang zoeken naar de oorzaak. Over een paar jaar is Flash al helemaal uitgebannen dat je er niks mee kan doen. ;-)
 
- Roland -

- Roland -

01/02/2017 17:21:50
Quote Anchor link
het is van iemand die er, een soort boekwerk (zn levenswerk) in heeft zitten.
Hij wil het juist op usb kunnen bekijken, verspreiden en dat desnoods alleen lokaal in de flash player laten afspelen.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

01/02/2017 19:18:58
Quote Anchor link
Maar heeft hij het .fla bestand dan niet meer?

Er bestaan wel flash decompilers (althans, ik heb er tien jaar geleden wel eens één gebruikt) maar dat werkt niet altijd vlekkeloos. Misschien de moeite waard om eens te proberen.

Maar hij doet het zowel lokaal als online allebei niet?
 
- Roland -

- Roland -

02/02/2017 14:59:20
Quote Anchor link
online werkt gewoon.

maar lokaal werken de link/buttons niet.

Het is echt raar, ik heb een aantal vd files gekopieerd naar ergens op een andere server, en daar/dan doen de links het gewoon ..... !
Het lijkt dus alsof hij het lokaal niet wil doen, maar op het internet wel, ik zie daar niet de logica van in.....
Nog iemand een idee ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/02/2017 16:06:52
Quote Anchor link
- Roland - op 01/02/2017 10:59:53:
Iemand wil zn oude website op memmory stick bewaren, dus kopieer de hele site en klaar (denk je -:(

Maar wat blijkt het werkt niet: de links/buttons doen het niet ! van geen vd pagina's

Dit is de enige "variabele", voor zover ik kan zien, die veranderd is: de locatie.

Werkt de site wel als je alles via een virtual host host (desnoods met de oorspronkelijke domeinnaam)?

Mogelijk doet code in het flash-bestand een controle op domeinnaam of wat dan ook. Of maakt gebruik van een instelling in een configuratiebestand of database?

Hoe dan ook, je kunt hier lang en kort over praten, zolang je de broncode niet kunt inzien kun je niets zeggen over hoe iets werkt. Je kunt enkel constateren dat het in andere opstellingen niet werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2017 16:58:28
Quote Anchor link
Een andere optie ...

Ik kan me herinneren dat als ik vroeger een lokale kopie van een website opsloeg, en die vervolgens probeerde te openen op mijn pc ... ik een veiligheidswaarschuwing kreeg van 'active content' of iets in die richting.

Het zou zomaar kunnen dat de computer of browser ziet dat het om een lokale applicatie gaat, en dat een of andere veiligheidsrestrictie ervoor zorgt dat het openen van een link daarom niet werkt.

Of wellicht gaan de knoppen daadwerkelijk naar een www.blabla.bla adres en wordt dat geblokkeerd. Het wordt dan gezien als 'verdacht' dat een lokale flash-app verbinding probeert te maken met een internetadres.

Dit alles zou kunnen verklaren waarom het lokaal niet werkt (dus wordt geblokkeerd) en online wel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.