font: Kan je die doorgeven aan een brouwser

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marc Cools

Marc Cools

09/04/2009 23:46:00
Quote Anchor link
Ik heb net wat zitten browsen naar leuke fonts. Nu vraag ik mij af als ik die gebruik op een website dan zal die zeker vervangen worden door een andere font die wél in de browser zit van de surfer. Hoe kan je toch je font doorgeven aan de browser?

Weet iemand dat of kan het niet?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:38:24
 
Rene Sn

Rene Sn

09/04/2009 23:58:00
Quote Anchor link
Marc Cools schreef op 09.04.2009 23:46:
Hoe kan je toch je font doorgeven aan de browser?


Hoi Marc,
Je kunt geen font's meesturen oid, maar wat je wel kunt doen, is een flash gebruiken met een embed font. Ik heb hier wel wat voorbeelden, waar je doormiddel van flash, javascript de texten in je eigen fancy font's kunt laten zien.

Ik zal ze even opzoeken en online zetten.

/* EDIT */

http://swf2.sq4.nl/fontding/

Kijk op de bovenstaande link, hier worden o.a. Hobo, sifr, vanderkeere, tradegothic font's in gebruikt, die geheid niet op jouw pc aanwezig zijn.

http://swf2.sq4.nl/fontding/fontding.zip Hier staat alles in. zoals de swf en fla voorbeelden.

Hoe het verder precies werkt moet je maar even uitdocteren, de javascript enz. zitten in de zip.



Grts. René
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rene Sn
 
Frank -

Frank -

10/04/2009 00:09:00
Quote Anchor link
Ja, dat kan, geen enkel probleem. Hoewel, er zijn nog maar weinig browsers die css3 ondersteunen... Safari 4 (nog in Beta) is bij mijn weten de eerste.

Kijk eens naar sIfr, daar kun je ook leuke dingen mee doen.
 
Rene Sn

Rene Sn

10/04/2009 00:13:00
Quote Anchor link
@pgFrank: LoL, daar heb ik dus een voorbeeld van geplaatst. ;-)
 
Hendel Berg

Hendel Berg

10/04/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Kun je met css doen:

<style type="text/css">
@font-face {
font-family: "Font_name";
src: url("http://www.mesite.nl/font_file_04b.ttf");
}
</style>

OF

<style type="text/css">
@import {
font-family: Font_name;
src: url("Font_file.ttf");
}

.classname {
font-family: "Font_name";
}
</style>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/04/2009 00:15:00
Quote Anchor link
Maar dat wordt nog niet met elke browser ondersteund Hendelberg.
 
Winston Smith

Winston Smith

10/04/2009 00:26:00
Quote Anchor link
René schreef op 10.04.2009 00:13:
@pgFrank: LoL, daar heb ik dus een voorbeeld van geplaatst. ;-)
Was imho niet erg duidelijk dat het over sIFR ging. Er is trouwens ook een alternatief voor sIFR, namelijk FLIR (Facelift Image Replacement). FLIR maakt geen gebruik van Flash. Je kan natuurlijk ook gewoon plaatjes gebruiken, maar daar zitten ook weer nadelen aan.

Wachten dus op CSS3! :)
 
Hendel Berg

Hendel Berg

10/04/2009 00:41:00
Quote Anchor link
@Aar
De tweede versie heb ik lang geleden al toegepast?
Volgens mij wordt het enkel niet in CSS 2.1 ondersteund?
 
Rene Sn

Rene Sn

10/04/2009 00:43:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 10.04.2009 00:26:
Was imho niet erg duidelijk dat het over sIFR ging. Er is trouwens ook een alternatief voor sIFR, namelijk FLIR (Facelift Image Replacement). FLIR maakt geen gebruik van Flash. Je kan natuurlijk ook gewoon plaatjes gebruiken, maar daar zitten ook weer nadelen aan. Wachten dus op CSS3! :)


Ik zag het pas toen ik 't naar me 'speelservertje' gooide. toen zag ik sifr.js voorbij schieten. Ik onthoud echt niet alles wat ik in de loop d'r tijd heb voorbij zien schieten ;-) ...

CSS3 heb ik me nog niet in verdiept, en voor zover sIFR werkt naar mijn idee prima ook wat Marc nodig heeft.

Grts,
René
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.