fontpicker text

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer Design System

You work together with other development teams and designers to build and improve user experiences on a daily basis to make our customers happy. How do I become a Front-End Developer Design System at Coolblue? The Design System team at Coolblue is responsible for building interfaces and interactions that help our colleagues build coherent, seamless and high-quality experiences for our users. By combining product, design & engineering know-how, we provide expertise on front-end, brand, usability and accessibility matters as part of our day-to-day. Would you also like to become a Front-End Developer Design System at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

ETL ontwikkelaar

Dit ga je doen Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en integratie van BI implementaties; Onderhouden en afbouwen van Business Objects; Medeverantwoordelijk voor de implementatie van Power BI; Verantwoordelijk voor het door ontwikkelen van de datawarehouse; Bedenken en implementeren van maatwerk oplossingen; Het toetsen van de haalbaarheid van de oplossingen; Analyseren van business vraagstukken; Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van rapportages en dashboards; Het begeleiden van de business bij het gebruiken van de BI-oplossing; Informatie behoefte bepalen en vaststellen; Adviseren en begeleiden in het gebruik van de rapportages en dashboards; Kennis delen en adviseren van je collega’s binnen het BI-team. Hier ga

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer, Back-End

Samengevat: Deze werkgever is actief in software ontwikkeling, domeinregistratie en internationale online marketing. Ben jij een ervaren PHP Developer? Heb je veel kennis van MySQL? Vaste baan: PHP Developer CSS MySQL 2.700 - 4.000 PHP Developer Deze werkgever is een softwarebedrijf, die mooie eigen innovatieve applicaties maakt. Je komt te werken in een ervaren team. Zij bieden een uitdagende en informele werksfeer met volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen met behulp van trainingen en certificeringen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie:

Bekijk vacature »

back-end developer

Do you want to work with the latest technologies? And are you a back-end or a front-end developer? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a part of the inhouse development team. Result oriented and transparent. Thanks to your efforts, the Inhouse Development team can work together on the development of new systems and applications. The team is responsible for the development and operations of our lottery websites, including several back-end components focusing on the online channels for Staatsloterij, Lotto and Miljoenenspel. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a part of the

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Software .NET Developer C# Leerzame branche

Bedrijfsomschrijving Voor één van onze betere klanten in Rotterdam is CareerValue op zoek naar een ervaren .NET Developer. Het bedrijf is actief in een bijzonder niche van de markt: Zij ontwikkelen zelf softwareproducten voor bijvoorbeeld opleiders, scholen en andere onderwijsinstellingen. In nauw overleg met klanten wordt een bijzonder en gedegen softwareproduct ontwikkeld. Om ervoor te zorgen dat de software altijd voldoet aan de hedendaagse wensen en eisen van organisaties, wordt hier altijd gewerkt met de nieuwste technologieën. Momenteel telt dit bedrijf ongeveer 30 medewerkers. Jij komt als .NET Developer te werken in een team van ongeveer 8 personen. Er is,

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Technisch medewerker - Demonstrateur lasapparaten

Hou je ervan lasinnovaties onder de knie te krijgen en ze te demonstreren aan klanten? Dan zal je je als een vis in het water voelen bij Lastek! Onze klanten zijn trotse lassers die echt vakwerk willen leveren. Zij zien graag demonstrateurs komen die tonen wat er vandaag allemaal mogelijk is met de nieuwste lastechnieken. Zo ziet je dag eruit geven van lasdemonstraties aan klanten (op verplaatsing of in Lexmond) uitvoeren van reparaties meehelpen bij de technische opleiding van nieuwe medewerkers nieuwe en gerepareerde apparaten klaarmaken voor verzending up-to-date blijven van de laatste nieuwe apparaten en toevoegmaterialen (reken op degelijke

Bekijk vacature »

Java Developer

Als Java Developer bij Coolblue Energie zorg je ervoor dat onze back-end systemen elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Java Developer bij Coolblue? Coolblue Energie is de energiemaatschappij voor iedereen die energie wil besparen. Je krijgt niet alleen groene stroom maar we helpen je ook je energieverbruik te verminderen. Als Java Developer werk je met andere development teams samen om onze back-end systemen zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten het beste inzicht en advies te geven om energieverbruik te verminderen. Op deze manier draag jij bij aan de groene-energietransitie. Ook Java Developer worden

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance Frontend Developer (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg) : Apeldoorn Op dit moment hebben wij frontend developers met een nieuwsgierige en pro actieve houding nodig die zich hoofdzakelijk richten op het helpen bij het bouwen van open formulieren. Deze formulieren worden gemaakt met verschillende producten. Wij werken met Bold (het Belastingdienst Design System), form.io, moderne frameworks en integratiemogelijkheden. Op het gebied van de overige tooling wordt je voor zover nodig ingewerkt. Van jou als frontend developer wordt verwacht dat je deze producten op de juiste manier

Bekijk vacature »

Android developer

Are you a (medior) android developer and ready for joining a new team? We love to talk to you because we have range of options for you. In this case we are looking for a medior developer to join the Android team. Together with 3 other team members you will develop apps for our clients, from end to end through prototyping, validation, implementation, launch, and further iteration. You will shape the direction of future Android products. Our client has around 20 apps in production. Functie-eisen You need to have: 3+ years of serious app coding. know things about functional programming

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Security Processen

De functie Veiligheid is de belangrijkste kernwaarde voor Schiphol als basis voor een zorgeloze passagiersbeleving. Dat staat voorop in alles wat we doen. Veilig, Voorspelbaar & Aangenaam: voor onze medewerkers én voor onze reizigers. Als onze nieuwe ontwikkelaar security processen vertaal je zowel wet- en regelgeving als marktontwikkelingen naar een passend security procesontwerp en blijven we continu verbeteren. Jij bent daarmee de expert op het security development proces en op het bijbehorende security beleid. Door je sturende rol in het doorvoeren van procesverbeteringen neem je verantwoordelijkheid voor afstemming met de diverse betrokkenen, zoals (inter)nationale overheden, de security operatie en beveiligingsbedrijven.

Bekijk vacature »
Paul Weiss

Paul Weiss

06/03/2022 11:29:52
Quote Anchor link
Hallo iedereen. Ik heb onderstaande javascript met een colorpicker button. Het werkt allemaal. Er wordt netjes een styling toegevoegd voor de geselcteerde stuk tekst. echter als ik de kleur voor de 2e keer wijzig wordt er een styling toegevoegd. de eerdere zou eigenlijk verwijderd moeten worden. iemand enig idee hoe i dit voor elkaar moet krijgen. Onderstaande de gehele code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js"></script>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="titel1-rijzoek">Test1</h1>
<h2 contenteditable="plaintext-only" id="titel2-rijzoek">Test2</h2>

<label for="fontkleur1">Kies fontkleur</label><br>
<input name="MyColorPicker" type="color" id="ColorPicker1" />

<script>
var box = document.getElementById('titel1-rijzoek');
let colorpicker = document.getElementById('ColorPicker1');
colorpicker.addEventListener('input', function(e) {
  selObj = window.getSelection()
  var selection = window.getSelection().getRangeAt(0);
  var selectedText = selection.extractContents();
  var span = document.createElement('span');
  span.style.color = e.target.value;
  span.className = 'selected-text';
  span.appendChild(selectedText);
  selection.insertNode(span);
})
</script>

Toevoeging op 06/03/2022 13:54:05:

Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. bij elke kleurwijziging wordt er een nieuwe styling toegevoegd. op een gegeven moment heb je dus vele diverse stylings achter elkaar staan.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2022 00:46:36

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:15:28
Quote Anchor link
Ik heb nu het onderstaande script. hierbij wordt de styling gewoon aangemaakt en na het kiezen van een andere kleur gewoon weer vervangen. Wat bij de bovenstaande niet het geval is. Echter probleem wat ik ondervind ik dat de kleur wordt aangepast zodra ik op 1 van beide teksten klik. Ik zou eigenlijk graag willen dat dit gebeurd wanneer ik de tekst heb geselecteerd. Ik heb al geprobeerd dit met window.getSelection() te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand wellicht een oplossing die ervoor dat de kleur pas wordt aangepast wanneer ik de tekst heb geselecteerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<html>
<head>
</head>
<body>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement"
onclick="changeColor()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 1
</h1>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement2" onclick="changeColor2()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 2
</h1>

<input name="MyColorPicker"
type="color"
id="ColorPicker1" />

<script>
function changeColor() {
document.getElementById("Myelement").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
 }

function changeColor2() {
document.getElementById("Myelement2").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
}

</script>
</body>
</html>
Gewijzigd op 07/03/2022 19:30:54 door Paul Weiss

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/03/2022 19:27:51
Quote Anchor link
Codetags werken met blokhaken. ;-)

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:31:29
Quote Anchor link
klopt inderdaad. was te snel met typen. inmiddels aangepast
Gewijzigd op 07/03/2022 19:31:47 door Paul Weiss

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 10:42:00
Quote Anchor link
Ik ben er nog even mee bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. het 1e script uit dit topic wil ik graag gebruiken, omdat hierbij een span wordt aangemaakt met de stying voor het geselecteerde stuk tekst. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze steeds te vervangen. is er echt iemand die mij hierbij kan helpen?

Ad Fundum

Ad Fundum

09/03/2022 15:30:04
Quote Anchor link
Ik was iets te snel met reageren.
Tja, opmaak editen met kleur is ingewikkeld, vanwege de hiërarchische stapel HTML-tags, de vele CSS en de complexe asynchrone manier waarop JavaScript werkt. De meest simpele manier is om een voorgebakken HTML-gebaseerde tekstverwerker van iemand anders te gebruiken.
Of je moet bereid zijn er een (onevenredig) lange tijd er in te willen steken om precies te krijgen wat je hebben wilt.
Gewijzigd op 09/03/2022 15:36:26 door Ad Fundum

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 15:42:44
Quote Anchor link
het is inderdaad allemaal ingewikkeld. het 1e script is prima voor mij. alleen wordt er zoals ik al aangaf steeds weer een nieuwe span toegevoegd en dat wil ik niet. deze moet vervangen worden zeg maar. wat betreft het verwijderen van de span heb ik inmiddels een ander topic over aangemaakt zie:

Toevoeging op 09/03/2022 19:55:28:

Ik heb nu wel een oplossing gevonden trouwens voor het 1e script. echter dan wordt de span ook verwijderd voor andere strings. dus dat is niet echt een oplossing. Dan zal ik toch voor script nr.2 moeten gaan. maar de vraag is hoe deze de kleur aanpast wanneer ik de tekst heb geselecteerd en dus niet klik.
Gewijzigd op 09/03/2022 19:56:18 door Paul Weiss

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.