fontpicker text

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Paul Weiss

Paul Weiss

06/03/2022 11:29:52
Quote Anchor link
Hallo iedereen. Ik heb onderstaande javascript met een colorpicker button. Het werkt allemaal. Er wordt netjes een styling toegevoegd voor de geselcteerde stuk tekst. echter als ik de kleur voor de 2e keer wijzig wordt er een styling toegevoegd. de eerdere zou eigenlijk verwijderd moeten worden. iemand enig idee hoe i dit voor elkaar moet krijgen. Onderstaande de gehele code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js"></script>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="titel1-rijzoek">Test1</h1>
<h2 contenteditable="plaintext-only" id="titel2-rijzoek">Test2</h2>

<label for="fontkleur1">Kies fontkleur</label><br>
<input name="MyColorPicker" type="color" id="ColorPicker1" />

<script>
var box = document.getElementById('titel1-rijzoek');
let colorpicker = document.getElementById('ColorPicker1');
colorpicker.addEventListener('input', function(e) {
  selObj = window.getSelection()
  var selection = window.getSelection().getRangeAt(0);
  var selectedText = selection.extractContents();
  var span = document.createElement('span');
  span.style.color = e.target.value;
  span.className = 'selected-text';
  span.appendChild(selectedText);
  selection.insertNode(span);
})
</script>

Toevoeging op 06/03/2022 13:54:05:

Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. bij elke kleurwijziging wordt er een nieuwe styling toegevoegd. op een gegeven moment heb je dus vele diverse stylings achter elkaar staan.

PHP hulp

PHP hulp

06/12/2024 22:12:14

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:15:28
Quote Anchor link
Ik heb nu het onderstaande script. hierbij wordt de styling gewoon aangemaakt en na het kiezen van een andere kleur gewoon weer vervangen. Wat bij de bovenstaande niet het geval is. Echter probleem wat ik ondervind ik dat de kleur wordt aangepast zodra ik op 1 van beide teksten klik. Ik zou eigenlijk graag willen dat dit gebeurd wanneer ik de tekst heb geselecteerd. Ik heb al geprobeerd dit met window.getSelection() te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand wellicht een oplossing die ervoor dat de kleur pas wordt aangepast wanneer ik de tekst heb geselecteerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<html>
<head>
</head>
<body>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement"
onclick="changeColor()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 1
</h1>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement2" onclick="changeColor2()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 2
</h1>

<input name="MyColorPicker"
type="color"
id="ColorPicker1" />

<script>
function changeColor() {
document.getElementById("Myelement").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
 }

function changeColor2() {
document.getElementById("Myelement2").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
}

</script>
</body>
</html>
Gewijzigd op 07/03/2022 19:30:54 door Paul Weiss

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/03/2022 19:27:51
Quote Anchor link
Codetags werken met blokhaken. ;-)

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:31:29
Quote Anchor link
klopt inderdaad. was te snel met typen. inmiddels aangepast
Gewijzigd op 07/03/2022 19:31:47 door Paul Weiss

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 10:42:00
Quote Anchor link
Ik ben er nog even mee bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. het 1e script uit dit topic wil ik graag gebruiken, omdat hierbij een span wordt aangemaakt met de stying voor het geselecteerde stuk tekst. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze steeds te vervangen. is er echt iemand die mij hierbij kan helpen?

09/03/2022 15:30:04
Quote Anchor link
Ik was iets te snel met reageren.
Tja, opmaak editen met kleur is ingewikkeld, vanwege de hiërarchische stapel HTML-tags, de vele CSS en de complexe asynchrone manier waarop JavaScript werkt. De meest simpele manier is om een voorgebakken HTML-gebaseerde tekstverwerker van iemand anders te gebruiken.
Of je moet bereid zijn er een (onevenredig) lange tijd er in te willen steken om precies te krijgen wat je hebben wilt.
Gewijzigd op 09/03/2022 15:36:26 door

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 15:42:44
Quote Anchor link
het is inderdaad allemaal ingewikkeld. het 1e script is prima voor mij. alleen wordt er zoals ik al aangaf steeds weer een nieuwe span toegevoegd en dat wil ik niet. deze moet vervangen worden zeg maar. wat betreft het verwijderen van de span heb ik inmiddels een ander topic over aangemaakt zie:

Toevoeging op 09/03/2022 19:55:28:

Ik heb nu wel een oplossing gevonden trouwens voor het 1e script. echter dan wordt de span ook verwijderd voor andere strings. dus dat is niet echt een oplossing. Dan zal ik toch voor script nr.2 moeten gaan. maar de vraag is hoe deze de kleur aanpast wanneer ik de tekst heb geselecteerd en dus niet klik.
Gewijzigd op 09/03/2022 19:56:18 door Paul Weiss

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.