fontpicker text

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al samen willen werken met back end developers? Heb jij oog voor details en ga jij altijd voor kwaliteit? Dan past deze vacature bij jou! Je gaat jezelf bezig houden met de ontwikkeling van online-oplossingen samen in een scrum team. Jullie werken aan uitdagende kwesties. Je gaat actief aan de slag met de allernieuwste methodieken, best practices en web standaarden. De mooiste design patterns voeg je toe en je levert een stuk kwaliteit waar je trots op kunt zijn! Bedrijfsprofiel Dit bedrijf ontwerpt professionele producten voor de game industrie. Ze zijn actief op het gebied

Bekijk vacature »

Fullstack Java Developer

Over de functie Start: ZSM Aantal uur: 32-36 Duur: 31-10-2023 +optie tot verlenging Locatie: Alphen aan den Rhijn/Remote Voor onze klant zoeken wij een gedreven Javaan. Je gaat deel uit maken vaan een Agile/Scrum die bestaande uit 6 personen. Je krijgt te maken met het volledige Agile ontwikkelingstraject! Dit houdt in dat je aan de slag gaat met use case van userstories en het vertalen hiervan naar concrete technische oplossingen. Je gaat ontwerpen, developen, testen zodat je de code kwaliteit kan garanderen. Daarnaast werk je samen met je team aan het schrijven en uitvoeren van functionele, integratie- en productietesten om

Bekijk vacature »

Back-end (Golang) developer wanted - international

Functie The IT team, consisting of 35 colleagues are divided into currently 5 Scrum teams. The team they are looking for consists of 3 developers, a QA Engineer, and a Product Owner. They are looking for an experienced backend developer who has at least some experience in Go. They have recently switched to this technology when it comes to APIs and this team has therefore focused on this transition (from Python 2.7 to Go). Naturally, you will also work with the Front-end teams in this. Eisen • HBO working and thinking level • You have at least 2 years of

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en kijk je verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Android Developer

We are looking for a senior Android developer, who is able to to join the team but also like to become a lead developer in the future. Together with external team members you will develop the new android app, from end to end through prototyping, validation, implementation, launch, and further iteration. You will shape the direction of app. About you...as our new senior Android Developer, you will join our team and co-create our apps with the team. You will be part of our highly skilled Development team. Are you able to bring our apps to the next level with your

Bekijk vacature »
Paul Weiss

Paul Weiss

06/03/2022 11:29:52
Quote Anchor link
Hallo iedereen. Ik heb onderstaande javascript met een colorpicker button. Het werkt allemaal. Er wordt netjes een styling toegevoegd voor de geselcteerde stuk tekst. echter als ik de kleur voor de 2e keer wijzig wordt er een styling toegevoegd. de eerdere zou eigenlijk verwijderd moeten worden. iemand enig idee hoe i dit voor elkaar moet krijgen. Onderstaande de gehele code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js"></script>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="titel1-rijzoek">Test1</h1>
<h2 contenteditable="plaintext-only" id="titel2-rijzoek">Test2</h2>

<label for="fontkleur1">Kies fontkleur</label><br>
<input name="MyColorPicker" type="color" id="ColorPicker1" />

<script>
var box = document.getElementById('titel1-rijzoek');
let colorpicker = document.getElementById('ColorPicker1');
colorpicker.addEventListener('input', function(e) {
  selObj = window.getSelection()
  var selection = window.getSelection().getRangeAt(0);
  var selectedText = selection.extractContents();
  var span = document.createElement('span');
  span.style.color = e.target.value;
  span.className = 'selected-text';
  span.appendChild(selectedText);
  selection.insertNode(span);
})
</script>

Toevoeging op 06/03/2022 13:54:05:

Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. bij elke kleurwijziging wordt er een nieuwe styling toegevoegd. op een gegeven moment heb je dus vele diverse stylings achter elkaar staan.

PHP hulp

PHP hulp

02/04/2023 11:56:07

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:15:28
Quote Anchor link
Ik heb nu het onderstaande script. hierbij wordt de styling gewoon aangemaakt en na het kiezen van een andere kleur gewoon weer vervangen. Wat bij de bovenstaande niet het geval is. Echter probleem wat ik ondervind ik dat de kleur wordt aangepast zodra ik op 1 van beide teksten klik. Ik zou eigenlijk graag willen dat dit gebeurd wanneer ik de tekst heb geselecteerd. Ik heb al geprobeerd dit met window.getSelection() te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand wellicht een oplossing die ervoor dat de kleur pas wordt aangepast wanneer ik de tekst heb geselecteerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<html>
<head>
</head>
<body>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement"
onclick="changeColor()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 1
</h1>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement2" onclick="changeColor2()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 2
</h1>

<input name="MyColorPicker"
type="color"
id="ColorPicker1" />

<script>
function changeColor() {
document.getElementById("Myelement").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
 }

function changeColor2() {
document.getElementById("Myelement2").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
}

</script>
</body>
</html>
Gewijzigd op 07/03/2022 19:30:54 door Paul Weiss

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/03/2022 19:27:51
Quote Anchor link
Codetags werken met blokhaken. ;-)

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:31:29
Quote Anchor link
klopt inderdaad. was te snel met typen. inmiddels aangepast
Gewijzigd op 07/03/2022 19:31:47 door Paul Weiss

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 10:42:00
Quote Anchor link
Ik ben er nog even mee bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. het 1e script uit dit topic wil ik graag gebruiken, omdat hierbij een span wordt aangemaakt met de stying voor het geselecteerde stuk tekst. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze steeds te vervangen. is er echt iemand die mij hierbij kan helpen?

Ad Fundum

Ad Fundum

09/03/2022 15:30:04
Quote Anchor link
Ik was iets te snel met reageren.
Tja, opmaak editen met kleur is ingewikkeld, vanwege de hiërarchische stapel HTML-tags, de vele CSS en de complexe asynchrone manier waarop JavaScript werkt. De meest simpele manier is om een voorgebakken HTML-gebaseerde tekstverwerker van iemand anders te gebruiken.
Of je moet bereid zijn er een (onevenredig) lange tijd er in te willen steken om precies te krijgen wat je hebben wilt.
Gewijzigd op 09/03/2022 15:36:26 door Ad Fundum

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 15:42:44
Quote Anchor link
het is inderdaad allemaal ingewikkeld. het 1e script is prima voor mij. alleen wordt er zoals ik al aangaf steeds weer een nieuwe span toegevoegd en dat wil ik niet. deze moet vervangen worden zeg maar. wat betreft het verwijderen van de span heb ik inmiddels een ander topic over aangemaakt zie:

Toevoeging op 09/03/2022 19:55:28:

Ik heb nu wel een oplossing gevonden trouwens voor het 1e script. echter dan wordt de span ook verwijderd voor andere strings. dus dat is niet echt een oplossing. Dan zal ik toch voor script nr.2 moeten gaan. maar de vraag is hoe deze de kleur aanpast wanneer ik de tekst heb geselecteerd en dus niet klik.
Gewijzigd op 09/03/2022 19:56:18 door Paul Weiss

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.