Footer in FPDF

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven dirickx

steven dirickx

06/02/2011 01:25:03
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben wat aan het proberen te maken in fpdf.
Echter ben ik hier op een probleem gestoten.
http://ecosy.be/pdf/factuur.php
Wanneer je bovenstaande link bekijkt zal je zien dat onderaan iedere pagina Printing line number ** blijft doorlopen over de footer.

Ik heb nu een footer aangemaakt die begint bij: "De vermelde prijzen zijn inclusief Recupel, Auvibel en BBAT."

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb de code van de footer hieronder geplaatst.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?
function Footer()
{
    
    //Ga naar 1,5 cm van de onderkant
    $this->SetY(-101);

    $this->SetFont('Arial','',7); //Lettertype
    $this->Cell(100,3,'De vermelde prijzen zijn inclusief Recupel, Auvibel en BBAT.',0,1,'L'); //Title
    
    $this->Image('bottom.jpg',10,200,182);
    
    $this->SetFont('Arial','',9); //Lettertype
    $this->Ln(1.5); //Line break
    $this->Cell(6); //Move to the right
    $this->Cell(20,3,'Opmerkingen',0,1,'L');
    
    $this->SetFont('Arial','',9); //Lettertype
    $this->Cell(6); //Move to the right
    $this->Cell(20,3,'Voor ontvangst van goederen',0,1,'L');
    $this->Ln(50); //Line break

    $this->SetFont('Arial','B',10);
    $this->SetTextColor(255,0,0);
    $this->Ln(2);
    $this->Cell(100,3,'Betalingstermijn is 14 dagen na factuurdatum tenzij schriftelijk anders overeengekomen.',0,1,'L');
    $this->Cell(100,3,'Dit bedrag is over te maken op rekening KBC 733-0574099-83',0,1,'L');
    $this->Cell(85,3,'tnv ECOSY onder vermelding van factuurnummer:',0,0,'L');
    $this->Cell(20,3,'FAC2011-000010.',0,1,'L');
    $this->Ln(2);
    
    $this->SetFont('Arial','',5);
    $this->SetTextColor(0,0,0);
    $this->Cell(150,2,'Alle klachten betreffende dit factuur en/of de levering van goederen vermeld op dit factuur, moeten gebeuren binnen de zeven weekdagen, rekenend vanaf de aankoopdatum.',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'Alle facturen zijn te betalen binnen de 14 dagen na de factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij niet-betaling van Uw factuur binnen de vermelde betalingstermijn, zal het verschuldigde bedrag van Uw factuur van rechtswege',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'en zonder dat een ingebrekestelling vereist is, voor ECOSY een conventionele verwijlintrest opleveren van 15% per jaar. Bovendien zullen alle verschuldigde bedragen verhoogd worden met een schadevergoeding van 20% op de factuurbedragen',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'met een minimum van EUR 75 per factuur, ten titel van schadevergoeding wegens buitengerechtelijke inning- en administratiekosten. Dit alles naast en boven alle kosten van een gebeurlijk rechtsgeding en de uitvoering daarvan, alsmede alle',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'kosten en erelonen van de advocaat waarop wij beroep dienen te doen zowel voor de buitengerechtelijke als de gerechtelijke stappen tot inning. Bij niet-betaling van Uw factuur binnen de vermelde betalingstermijn, zal bovendien het saldo',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'verschuldigd krachtens al Uw andere facturen, ongeacht hun vervaldag en zelf niet vervallen, van rechtswege integraal eisbaar worden, vermeerderd met de voormelde vergoedingen. Deze schadevergoeding doet geen afbreuk aan het recht van de',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'schuldeiser, zelfs niet om zich te beroepen op artikel 1244 van het Burgerlijk Wetboek. Voor alle betwistingen zijn enkel de rechtbanken van Mechelen bevoegd. De verkochte goederen worden slechts eigendom van de koper na betaling van',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'het volledige aankoopbedrag. Op hardware geldt een fabrieksgarantie van één jaar rekenend vanaf de aankoopdatum, tenzij anders is vermeld.',0,1,'L');
    $this->Cell(150,2,'Garantie geld enkel bij het terug inleveren van de goederen in oorspronkelijke verpakking. Geen garantie op software en op gevallen veroorzaakt door overmacht.',0,1,'L');
    $this->Cell(44,2,'De volledige algemene voorwaarden zijn na te lezen op: ',0,0,'L');
    $this->SetTextColor(204,0,0);
    $this->Cell(20,2,'http://www.ecosy.eu/algemene_voorwaarden.php',0,0,'L');
    $this->SetTextColor(0,0,0);
    $this->Cell(2,2,'.',0,1,'L');
    $this->Cell(2,2,'De koper erkent kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en zal deze nadien niet kunnen betwisten.',0,1,'L');
}

?>


Toevoeging op 06/02/2011 22:52:31:

Hallo,

Ik heb inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden.
Ik heb in het fpdf.php bestand volgende code van
$this->SetAutoPageBreak(true,2*$margin);

aangepast naar:
$this->SetAutoPageBreak(true,11*$margin);

Daardoor wordt de footer groter.

Mgv, steven
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.