Footer probleem IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 21:08:00
Quote Anchor link
Dag allen,

Ben met een blog van Wordpress bezig op www.gerbenvanerkelens.com

Nu is het probleem als volgt, ik wil dat de footer netjes onderaan blijft staan en dat de pagina met hoofdinhoud daarachter langs scrolled als het ware. In Firefox doet hij dit netjes. echter in IE flapt hij de footer naar rechts.

Ik heb mijn hele css nagekeken, maar kan niet vinden waar de fout zit.

Daarnaast heb ik een probleem dat als er op een post geklikt wordt aan de bovenzijde een wit ruimte toegevoegd wordt.

de css code is te vinden op:
www.gerbenvanerkelens.com/wp-content/themes/gve/style.css

de website is uiteraard te vinden op www.gerbenvanerkelens.com

Heeft iemand enig idee waar ik het fout doe?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 16:36:40
 
Pepijn

Pepijn

29/12/2008 21:30:00
Quote Anchor link
Quote:
Daarnaast heb ik een probleem dat als er op een post geklikt wordt aan de bovenzijde een wit ruimte toegevoegd wordt.


Dat komt me bekend voor.

Heb je in CSS de border functie gebruikt? IE en FF weergeven deze namelijk totaal anders.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 21:40:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat het een border is. Kijk maar eens op de website dat is erg veel voor een border. Het maximale dat ik aan border gebruik is 1 px.
Ik kan echter nergens iets vinden van die grote. het lijkt mij ongeveer 45px echter kan ik deze nergens vinden.
 
ReZon

ReZon

29/12/2008 21:44:00
Quote Anchor link
Ik heb ff snel wat gegeken en kwam op het volgende.

doet het zeker in IE maar zal wel weer een probleem geven in FF

#footer {
position: fixed;
margin: 0px -635px;
background: #fafafa url('images/footer_bg.jpg') repeat-x top;
border: none;
}
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 21:48:00
Quote Anchor link
Heb de bovenstaande code inderdaad gebruikt. Hierdoor verdween bij mij de gehele footer.

Heb er nu van gemaakt:
#footer {
position:fixed;
width:100%;
margin: 0px -635px;
height:200px;
bottom: 0px;
border: none;
}

Nu staat hij in IE perfect weergegeven. Echter in Firefox niet meer. Ik moet wel zeggen dat de witruimte bovenaan bij IE niet zichtbaar is, alleen bij firefox
 
ReZon

ReZon

29/12/2008 21:50:00
Quote Anchor link
We komen in de buurt dus.
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Ik hoop het :) Ben hier al de gehele dag mee bezig.
 
ReZon

ReZon

29/12/2008 21:56:00
Quote Anchor link
als je je footer nu eens in de div page plaatst?
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 22:13:00
Quote Anchor link
Als ik hem daarin zet dan blijft hij niet tegen de zijkant van het venster aan staan.
 
ReZon

ReZon

29/12/2008 22:26:00
Quote Anchor link
ik zie dat je 2 keer footer in je css hebt staan
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 22:29:00
Quote Anchor link
Dat klopt, ik had eerst het standaard kubrick theme geinstalleerd staan en heb deze gebruikt om een nieuw theme te maken. In de css hiervan stond 2x footer vandaar dat ik het heb laten staan. Heb ze inmiddels wel samengevoegd maar dat maakt qua layout niks uit.
 
ReZon

ReZon

29/12/2008 22:31:00
Quote Anchor link
dat zag ik want ik heb het ff geprobeert
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 22:36:00
Quote Anchor link
:) Ben ondertussen druk aan het doortesten maar of hij doet het in IE of hij doet het in FF niet goed. Beetje vreemd al zeg ik het zelf.
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

29/12/2008 22:40:00
Quote Anchor link
Heb de oplossing gevonden. De footer div en alles daarin moest boven de page div staan. Onlogisch maar kwam erachter via http://limpid.nl/lab/css/fixed/footer
 
ReZon

ReZon

29/12/2008 22:47:00
Quote Anchor link
ooh dus niet in de page div maar een hoger.

zat ik aardig in de buurt.

een goed uiteinde.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ReZon
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.