foreach loop geeft extra ongewenste resultaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »
Robert deBeer

Robert deBeer

11/10/2020 15:24:35
Quote Anchor link
Werkend aan een verhuur systeem met PHP en Mysql loop ik tegen een raar probleem aan. Als ik een query uitvoer op de database komt deze keurig met een tabel terug met de gevraagde gegevens. Als ik die gegevens vervolgens via een foreach loop echo, dan heb ik ineens meer records. Wellicht dat ik de array verkeerd vul of er iets anders aan de hand is. Ik kan niet vinden wat. Hier is de code die ik gebruik:

Hmm kan geen code/script tags vinden.. doe het maar even met "quote"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

$mysqli
= new mysqli('localhost','root', '', 'availabilitycalendar');
  $sql = "
    SELECT rentaltype.VehiculeType, vehicules.VehiculeNr FROM vehicules, rentaltype WHERE rentaltype.Id = vehicules.VehiculeType ORDER BY vehicules.VehiculeNr ASC"
;
  $result = $mysqli -> query( $sql);    
  if (!$result) {
    printf("Query failed: %s\n", $mysqli->error);
    exit;
  }

echo '<pre>';
  print_r($result);
  echo  '</pre>';echo "<br><br>";

while ($vehiculeCode = $result -> fetch_array()) {
    $new_array[$vehiculeCode['VehiculeType']] = $vehiculeCode;
    $new_array[$vehiculeCode['VehiculeNr']] = $vehiculeCode;
//    echo( $vehiculeCode['VehiculeType'] . "_" . $vehiculeCode['VehiculeNr'] . '<br>');
  }
  echo '<pre>';
  print_r($new_array);
  echo  '</pre>';echo "<br><br>";

$mysqli -> close();
  echo "<br><br>foreach loop<br><br>\n";

foreach( $new_array as $row){
    echo $row[0] . "_" . $row[1] . "<br>";
//    echo $row['VehiculeType'] . '_' . $row['VehiculeNr'] . '<br />';
  }

?>

Wat zie ik over het hoofd?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Output
eScoot_2104001
eScoot_2104002
eBike_2104003
eScoot_2104004
eScoot_2104005
eBike_2104006
eScoot_2104007
eScoot_2104008
eScoot_2104009
eScoot_2104010

foreach loop

eScoot_2104010
eScoot_2104001
eScoot_2104002
eBike_2104006
eBike_2104003
eScoot_2104004
eScoot_2104005
eBike_2104006
eScoot_2104007
eScoot_2104008
eScoot_2104009
eScoot_2104010

Edit:
Code-tags toegevoegd. Zie ook de Veelgestelde Vragen.
Gewijzigd op 11/10/2020 18:23:29 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

12/07/2025 11:18:34

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2020 15:30:58
Quote Anchor link
Er zijn gewoon code-tags hoor. Zie ook de Veelgestelde vragen.

Je maakt nu twee array's en dat is niet de bedoeling. Buiten je foreach kan je een extra element aanmaken.
Gewijzigd op 11/10/2020 15:42:08 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/10/2020 16:01:09
Quote Anchor link
Wat @Ariën zegt, je slaat twee keer dezelfde informatie op onder verschillende indexen.

Als je dan toch niet de key van $new_array gebruikt (regel 28) dan zou ik eerder in plaats van regel 17 en 18 zoiets verwachten:
Code (php)
1
$new_array[] = $vehiculeCode;

Waarbij op index 0 VehiculeType zit, en op index 1 VehiculeNr.

Wellicht is het ook handiger om met textuele indexen te werken want "VehiculeNr" zegt een stuk meer dan "1".

Het is overigens vehicle in plaats van vehicul, lijkt mij.
Gewijzigd op 11/10/2020 16:01:31 door Thomas van den Heuvel

Robert deBeer

Robert deBeer

11/10/2020 17:44:38
Quote Anchor link
Ah ok, bedankt, ik zal daar eens mee gaan stoeien om niet twee keer hetzelfde op te slaan. Ook de opmerking om buiten de foreach een extra element aan te maken moet ik eens bekijken.

Mbt vehicule en vehicle zit t verschil in dat t ene frans is en de voorgestelde in t engels :) en je hebt helemaal gelijk dat je niet twee talen moet mixen..

Ik had in eerste instantie de indexen tekstueel en heb dat gewijzigd in 0 en 1, maar ik verander het terug is inderdaad veel leesbaarder.

YES!! het werkt zoals ik verwacht. Nogmaals dank.
Gewijzigd op 11/10/2020 17:52:45 door Robert deBeer

12/10/2020 09:38:13
Quote Anchor link
Ik ben juist voorstander van het mixen van twee talen; engels voor alles van PHP en (het liefst :) Nederlands voor alles wat je zelf hebt bedacht: variabelen, classes, etc.
Op die manier heb je letterlijk twee namespaces en loop je minder kans op naamconflicten.
Gewijzigd op 12/10/2020 09:38:34 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2020 12:46:42
Quote Anchor link
Ik kijk weer een beetje gemengd naar het mixxen van twee talen. Voor een simpel eigen projectje is het leuk, maar het moet wel begrijpbaar blijven voor een ander. Ik heb ooit eens iemand mogen helpen met een script, en die bleek variabelen in Esperanto te hebben. Dat moet je echt flink heen en weer zoeken wat sommige dingen betekenen en wat het doet. Ik heb diegene dan ook geadviseerd om gewoon de Engelse taal te hanteren.

Als je het project op Github zou plaatsen, dan zou ik echt Engels aanhouden.
Evenals voor documentatie en comments.
Gewijzigd op 12/10/2020 12:47:14 door - Ariën -

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

12/10/2020 13:07:32
Quote Anchor link
vehicul, da's niet zo ridicuul - voor een Belg (even afgaande op de spelling van deBeer)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.