form field data houden bij refreshen of submitten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marijn Struijlaart

Marijn Struijlaart

23/04/2012 16:30:04
Quote Anchor link
Hoi allemaal

ik ben bezig met een cocktaildatabase. daarin heb je de mogelijkheid recepten toe te voegen. Je kan alleen kiezen uit ingredienten, glazen, garneringen, die al zijn toegevoegd. daarom kan je die op dezelfde pagina toevoegen, maar ik wil graag de al eerder ingevulde gegevens van de velden bewaren. dit is een stukje code. ik weet dat het via value='' kan maar het lukt me niet echt...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
for ($i = 1; $i <= 9; $i++)
{

    echo "<tr><td><input type='text' name='measurement".$i."' /></td><td><input type='text' name='UOM".$i."'/></td><td><select name='ingredient".$i."'><option value=''></option>";
        $ingredients = mysql_query("SELECT ingredientnaam, ingredientid FROM ingredients ORDER BY ingredientnaam ASC");
        while($row1 = mysql_fetch_array($ingredients))
            {

            echo "<option value='".$row1['ingredientid']."' >".$row1['ingredientnaam']."</option>";
            }

        echo "</select></td></tr>";
}

?>


het probleem zit hem denk ik vooral in het feit dat de naam van de post variabele eigenlijk variabel is namelijk measurement $i etc.
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 09:15:45
 
- SanThe -

- SanThe -

23/04/2012 17:22:31
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
$result
= mysql_query("SELECT ingredientnaam, ingredientid FROM ingredients ORDER BY ingredientnaam ASC");
if($result === false)
{

    echo 'Error';
}

else
{
    $array = array();
    while($row = mysql_fetch_array($ingredients))
    {

        $array[$row['ingredientid']] = $row['ingredientnaam'];
    }

    for($i=1; $i<=9; $i++)
    {

        $value = (isset($_POST['measurement' .$i])) ? htmlentities($_POST['measurement' .$i]) : '';
        echo '<tr><td><input type="text" name="measurement' .$i. '" value="' .$value. '"/></td>';
        $value = (isset($_POST['UOM' .$i])) ? htmlentities($_POST['UOM' .$i]) : '';
        echo '<td><input type="text" name="UOM' .$i. '" value="' .$value. '"/></td>';
        echo '<td><select name="ingredient' .$i. '"><option value=""></option>';
        $selection = (isset($_POST['ingredient' .$i])) ? $_POST['ingredient' .$i] : '';
        foreach($array as $key => $value)
        {

            $selected = ($selection == $key) ? 'selected' : '';
            echo '<option value="' .$key. '" ' .$selected. '>' .$value. '</option>';
        }

        echo '</select></td></tr>';
    }
}

?>
 
Marijn Struijlaart

Marijn Struijlaart

23/04/2012 17:23:25
Quote Anchor link
edit: domme fout :P
Gewijzigd op 23/04/2012 20:29:33 door Marijn Struijlaart
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.