form submit werkt pas na 2 keer klikken submit button

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Piet Knaap

Piet Knaap

29/04/2016 08:46:37
Quote Anchor link
Ik heb een kort php/html script gemaakt. Het script stuurt een aantal variabele via een POST door naar een andere pagina (post.php).

Nu is het vreemde dat als ik de waardes aanpas ($_POST[Value1], $_POST[Value2], $_POST[Value3]) deze netjes worden doorgestuurd naar het postscript. Als ik op de submit button klik krijg ik de variabele (go_submit) de eerst keer niet door... Als ik twee keer de button aanklik werkt de submit button wel. Wat doe ik niet goed. Ik hoef toch niet bij elke "this.form.submit" een nieuwe form aan te maken o.i.d?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
echo "<form id=\"myform\" action=\"post.php\" method=\"POST\"  />";

echo '<input type="text" name="Tekst" style="width: 200px;" style=" border: none;" style=" border: none;" value="Value1"/>';
echo "<input type=\"text\" name=\"Value1\" onchange=\"this.form.submit();\"  value=\"".$_POST[Value1]."\" />";


echo '<input type="text" name="Tekst" style="width: 200px;" style=" border: none;" style=" border: none;" value="Value2"/>';
echo "<input type=\"text\" name=\"Value2\" onchange=\"this.form.submit();\"  value=\"".$_POST[Value2]."\" />";

echo '<input type="text" name="Tekst" style="width: 200px;" style=" border: none;" style=" border: none;" value="Value3"/>';
echo "<input type=\"text\" name=\"Value3\" onchange=\"this.form.submit();\"  value=\"".$_POST[Value3]."\" />";

echo " <input type='submit' name='go_submit' onsubmit=\"this.form.submit();\" value='Opslaan record' />";

echo "</form";
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:57:50
 
- SanThe -

- SanThe -

29/04/2016 10:08:27
Quote Anchor link
Waarom al dat Javascript?
 
Randy vsf

Randy vsf

29/04/2016 10:10:35
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
onsubmit=\"this.form.submit();


Dit is het standaard gedrag van een submit knop. Is dus ook echt niet nodig.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/04/2016 10:38:09
Quote Anchor link
en waarom zet je je form niet gewoon buiten de php tags in plaats van al die echo's ???

Waar heb je dit geleerd?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/04/2016 15:23:01
Quote Anchor link
En script consequent: op de ene regel heb je " bij de echo en de volgende '
Gaat onherroepelijk een keer fout.

Verder zou ik geen inline css gebruiken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/04/2016 13:41:06
Quote Anchor link
- Value1, Value2 en Value3 (in $_POST) zijn nu constanten, deze POST variabelen zouden tussen quotes moeten staan
- je controleert niet op het bestaan van deze POST variabelen...
- ...en escaped de waarden niet :/
- je hebt drie keer een inputveld met dezelfde naam (Tekst), dit lijkt mij niet kloppen
- de afsluitende tag van het formulier mist een sluitingshaak ( > )
- is dit je hele script? in dat geval is dit een onvolledig HTML-document; je kunt niet verwachten dat als je een HTML-document niet opstelt volgens de regels dat dan alles gewoon werkt, standaarden die je moet volgen zijn er niet voor niets

Wat probeer je overigens met het formulier te bereiken? Is dit een zoekformulier? Ik weet niet precies wanneer het onchange-event elke keer activeert, maar is dit niet een beetje overkill? Tenzij je een soort van autocomplete-functionaliteit aan het bouwen bent?

En ja, je hoeft de submit-button niet te vertellen dat 'ie het formulier moet submitten. Dat was zijn taak al.
Gewijzigd op 30/04/2016 13:41:28 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.