form versturen naar meerdere pagina's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 11:42:58
Quote Anchor link
Hoe kan ik verder mijn invul formulier naar verschillende, vb goudvink1.php en goudvink2.php enz.....
ik moet dus het verzend form laten kiezen naar welke pagina het verstuurd moet worden?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
      
If (condition) { Execute code if statement is true }

$name = "goudvink1";
if ($name == "goudvink1")

//wat ontbreekt hier nog als de gekozen pagina juist is mach het verzenden          
?>
Gewijzigd op 17/08/2019 11:46:57 door Danny Dejaeghere
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:55:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 12:13:48
Quote Anchor link
Waarom zou je de afhandeling niet in één en dezelfde script zetten?
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 12:25:52
Quote Anchor link
dit gedeelte staat in het form script? is het beter dat ik het volledige script plaats?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 12:48:35
Quote Anchor link
Hoeft niet per sé.

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus meerdere scripts die het afhandelen? En zou je dus eigenlijk willen bepalen welke dat is, die via het action-attribuut wordt aangeroepen?

In dat geval lijkt het mij juist zinniger om één script te maken.
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 13:03:36
Quote Anchor link
idd dat is nu juist mijn probleem nog, dat ik nog niet weet welk script ik hiervoor moet samen stellen?
is er iemand die mij wil helpen hier mee?
Gewijzigd op 17/08/2019 13:47:55 door Danny Dejaeghere
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 13:58:47
Quote Anchor link
Tuurlijk kunnen we helpen. Maak anders een overzicht of flowchart (linkje) met wat er moet gebeuren. We kunnen je altijd een eindje op weg helpen.
Gewijzigd op 17/08/2019 13:59:18 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 15:00:21
Quote Anchor link
http://localhost/demo/form.php http://localhost/demo/database.php


wat is dat nu ik krijg hier nu overal foutmeldingen?
ja sorry ik weet gewoonweg niet hoe ik het moet doen.
lukt ook niet.
Gewijzigd op 17/08/2019 15:20:37 door Danny Dejaeghere
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 15:02:42
Quote Anchor link
Dat je je eigen 'local'host, hé. Daar kunnen we niet op kijken ;-)
Laat anders wat relevante code zien.
Gewijzigd op 17/08/2019 15:40:50 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 15:45:04
Quote Anchor link
het lukt mij gewoon niet wat ik wil, ben al weken aan het proberen leren maar het lukt mij niet :-((
ik heb al een form.php en een database.php de gegevens uit het form naar database.php verzenden lukt al maar ik moet nu nog kunnen zenden naar verschillende pagin's ?
Gewijzigd op 17/08/2019 15:48:04 door Danny Dejaeghere
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 15:51:32
Quote Anchor link
De vraag is eigenlijkj? Hoe is je script opgebouwd? En waarom verzenden naar verschillende pagina's (ik neem aan dat je een script bedoelt)? En waarom niet naar één die alle afhandelt wat er moet gebeuren.
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 15:55:19
Quote Anchor link
deze pagina is form.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<!DOCTYPE html>
<html lang="NL">
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>Verzend Formulier</title>
  </head>

 <body style="margin:15px;padding:15px">

<form action="database.php" method="post">
Soortvogel:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"  type="text" name="soortvogel"><br>
Kweekseizoen:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"  type="text" name="kweekseizoen"><br>
Ronde Nr:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"  type="text" name="rondNr"><br>
Ringnummer man:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="ringnummerman"><br>
Geb Man:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="gebman"><br>
Kleur Man:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="kleurMan"><br>
Ringnummer pop:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="ringnummerpop"><br>
Geb Pop:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="gebpop"><br>
Kleur Pop:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="kleurPop"><br>
B-Kooi Nr:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="BkooiNr"><br>
Gezet:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="gezet"><br>
+/- Uit:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="Uit"><br>
Geb:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="geb"><br>
Eerste Ei:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="eersteEi"><br>
Aantal Ei:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="aantalEi"><br>
Geringd op:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="geRop"><br>
Uitgevlogen:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="uitgVl"><br>
Onbevrucht:&nbsp; <input style="margin:4px;padding:4px"   type="text" name="onbvr"><br>
Bijzonderheden: <textarea scroling="auto" cols="40" type="tekst" name=bijz></textarea>

<p></p>

<input type="submit">&nbsp;<input type="reset">
</form>

<!-- test -->
                        
    </body>
</html>


Toevoeging op 17/08/2019 15:57:19:

database.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<!DOCTYPE html>
<html lang="NL">
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>database vogels</title>
  </head>
<body style="margin:15px;padding:15px">
<!-- test-->
<table style="width=90%" align="center" height="auto" border="1px" color="grey" margin="0" padding="0">
<tr>
<td>
<?php
        echo ("Goudvink koppel nr 1"); ?>

</td>
    <tr>    
        <td>
<!--hier komt mogelijks tekst--><p></p>
        </td>
            <tr>
            <td>Ronde Nr: <?php echo $_POST["rondNr"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Soort vogel: <?php echo $_POST["soortvogel"]; ?></td>
             <tr>
            <td>Kweek Seizoen: <?php echo $_POST["kweekseizoen"]; ?></td>
            <tr>
            <td>RingNr Man: <?php echo $_POST["ringnummerman"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Geb Man: <?php echo $_POST["gebman"]; ?></td>
            <tr>        
            <td>Kleur Man: <?php echo $_POST["kleurMan"]; ?></td>
            <tr>
            <td>RingNr Pop: <?php echo $_POST["ringnummerpop"]; ?></td>
                        <tr>
            <td>Geb Pop: <?php echo $_POST["gebpop"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Kleur Pop: <?php echo $_POST["kleurPop"]; ?></td>
            <tr>
            <td>B-kooi Nr <?php echo $_POST["BkooiNr"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Gezet: <?php echo $_POST["gezet"]; ?></td>
            <tr>
            <td>+/- uit: <?php echo $_POST["Uit"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Geb: <?php echo $_POST["geb"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Eerste Ei: <?php echo $_POST["eersteEi"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Aantal Ei: <?php echo $_POST["aantalEi"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Geringd op: <?php echo $_POST["geRop"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Uitgevlogen: <?php echo $_POST["uitgVl"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Onbevrucht: <?php echo $_POST["onbvr"]; ?></td>
            <tr>
            <td>Bijzonderheden: <textarea> <?php echo $_POST["bijz"]; ?> </textarea></td>
            
    </tr>
      </table>
      </body>
</html>

Mod-edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.


Toevoeging op 17/08/2019 16:01:15:

hoe doe ik dit dan de volgende keer?
Gewijzigd op 17/08/2019 16:03:13 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 16:01:55
Quote Anchor link
Je hebt nu een formulier, en je hebt een script om de data te bekijken.
Wat moet er nu nog precies gebeuren? Ik neem aan dat je het wilt opslaan?

Maar dan is de vraag: Op welke manier hoe je dit wilt opslaan?
In een text-bestand (zet deze niet openbaar!), mailen, of opslaan in een echte gestructureerde database (MySQL/mariaDB, SQLlite of whatever).

De beschikbare opmaakcodes voor op het forum staan vermeld achter de link in de 'mod-edit'.
Gewijzigd op 17/08/2019 16:02:48 door - Ariën -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/08/2019 16:06:04
Quote Anchor link
Danny Dejaeghere op 17/08/2019 15:45:04:
het lukt mij gewoon niet wat ik wil, ben al weken aan het proberen leren maar het lukt mij niet :-((
ik heb al een form.php en een database.php de gegevens uit het form naar database.php verzenden lukt al maar ik moet nu nog kunnen zenden naar verschillende pagin's ?

Maar wat wil je nou precies??
Beschrijf dat eens in een paar korte, duidelijke zinnen/stappen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/08/2019 16:06:32
Quote Anchor link
Danny Dejaeghere op 17/08/2019 11:42:58:
goudvink1.php en goudvink2.php

Op het moment dat je dit aan het doen bent ben je bezig met een aardappelstempel :).

De vraag is, hoe verschillen goudvink1.php en goudvink2.php wezenlijk van elkaar? Als het de bedoeling is dat je informatie van meerdere (verschillende) goudvinken wilt opslaan dan zul je deze op een of andere manier moeten kunnen identificeren.

Dan is het ook handig dat je je realiseert dat je in principe telkens dezelfde handelingen/acties op de data van een goudvink verricht:
- het toevoegen van informatie (+ bijbehorende verwerking)
- het wijzigen van informatie (+ bijbehorende verwerking)
(- mogelijk het verwijderen van informatie)
- het weergeven van informatie

Voor elk van deze acties heb je maar één stuk code nodig. En in die code moeten dan voorzieningen aanwezig zijn om de goudvink-van-interesse te selecteren. Dit doe je doorgaans door een uniek id toe te voegen aan de database-tabel, en hier dan aan te refereren.

Ter inspiratie: de PHP-bestanden die ik in een eenvoudige opzet zou verwachten zijn:
/goudvink/add.php - voor het toevoegen
/goudvink/edit.php?id=<id> - voor het wijzigen van data van goudvink met id <id>
/goudvink/delete.php?id=<id> - voor het verwijderen van data van goudvink met id <id>
/goudvink/show.php?id=<id> - voor het tonen van data van goudvink met id <id>

Bij dit laatste bestand zou je dan nog de toevoeging kunnen doen dat wanneer geen id wordt verschaft bij aanroep (/goudvink/show.php) dat je dan een overzicht toont van alle in de database aanwezige goudvinken. En hierbij kun je dan linkjes maken naar de edit-, delete- en show-acties.

Het helpt je waarschijnlijk enorm voor de beeldvorming en de structuur om een bovenstaande, of soortgelijke, aanpak te volgen waarbij je meer denkt in termen van (bewerk)acties in plaats van in goudvinken ;).
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 16:06:53
Quote Anchor link
voor mij mach het gewoon in een text-bestand opgeslagen worden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 16:08:08
Quote Anchor link
Ah, duidelijk!

Dan zou je met file_put_contents dit in een text-bestand kunnen plaatsen.
Let er wel op dat je dit bestand niet openbaar op internet plaatst, en buiten de directory waar je jouw site zet.
Gewijzigd op 17/08/2019 16:09:56 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 16:17:04
Quote Anchor link
ik heb bvb 3 koppels goudvinken en die zitten elk apart in een volière (heeft een nummer vb 1, 2 , 3 enz..)
iedere koppel heeft zijn aparte gegevens. Zoals in form.php vermeld.
Bedoeling is iedere vogelsoort word apart in een tabel of tekst bestand opgeslagen. Dit geld dus voor alle andere vogelsoorten.

Toevoeging op 17/08/2019 16:19:23:

das zeker niet de bedoeling dit online te plaatsen het is voor eigen gebruik op de pc.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 16:22:39
Quote Anchor link
Als je data gestructureerd wilt opslaan, dan zou ik toch even verder studeren tot het hoofdstuk over databases. De bedoeling is dat je alles goed gestructureerd opslaat, net als in ene bibliotheek.

Want nu zijn het nog goudvinken, maar wat als je straks ook Roodmus hebt, of wat dan ook?
En je wilt uiteindelijk vast ook tellen hoeveel mannetjes en vrouwtjes je van beide hebt? En misschien wel hoe je die verdeeld in hebt over diverse ruimtes? Of de leeftijden wilt uitrekenen?

Met textbestanden kom je er wel, maar dan heb je zeker geen goed overzicht uiteindelijk, en dat wil je toch echt niet hebben.
Gewijzigd op 17/08/2019 16:30:29 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 16:29:58
Quote Anchor link
Om data gestructureerd te moeten gaan werken in php, zal ik eerst nog en jaar moeten studeren eer ik het door de knie zal hebben en dan nog pffff ik kan niet alle nodige karakters onthouden die ik nodig moet typen bij een of andere functie of dergelijke., ik ben nu al zo lang bezig en wat je zien is een ware warboel doorgeen denk ik ook wel. :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/08/2019 16:31:52
Quote Anchor link
Een jaar is overdreven... ;-)
Maar als je door oefent, dan kan je stukje bij beetje steeds meer programmeren in PHP. En bovendien heb je ook goede editors die je code aanvullen met de nodige functies en bijbehorende parameters. Dus met de juiste aanpak wordt het juist makkelijker gemaakt.

Je bent nu nog geen twee weken bezig met PHP, dan is het haast onmigelijk om al iets groots te bouwen. Een huis is immers ook niet zomaar gebouwd, en je moet weten hoe je de fundering moet bouwen en hoe je alles opbouwt.

Ik weet niet hoelang je al bezig bent, waarin je programmeert, hoelang je oefent, en welke tutorial/boek je gebruikt?

Een aantal goede editors zijn: PHPStorm, Netbeans, Aptana Studio, Eclipse, Visual Studio, ZendStudio, Sublime, Atom, Coda
Gewijzigd op 17/08/2019 16:42:36 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

17/08/2019 16:42:22
Quote Anchor link
Een huis kan ik met mijn ogen dicht opbouwen want ik heb er juist 45jaar dienst in den bouw op zitten als vloerder. Maar die php is andere koek voor mij pffff maar toch bedankt voor je reactie ik probeer iets te maken als opbouw die je hierboven hebt vernoemd.

Toevoeging op 17/08/2019 16:43:41:

Compatible voor mac ?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.