FormCreator Class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 17:07:00
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Ik heb eindelijk mijn eerste (werkende!) class kunnen maken. Werd tijd :-P. Ben er dus ook super trots op, al stelt het voor de meesten van jullie natuurlijk weinig voor.

Ik wilde aan jullie vragen of jullie nog tips/verbeteringen/opmerkingen/aanmerkingen/commentaar/kritiekpuntjes hadden en of jullie zo vriendelijk willen zijn deze te melden. Al zal dat kritiek niet zo moeilijk zijn tegenwoordig, haha :-P.

(Geef overigens ook even je mening over de lay-out van mijn geweldige scriptlib, zelf via htaccess enzo gemaakt :-P.)

http://www.dzjemo.nl/phphulp/formcreator.php

Ik hoor het wel!

Jezpur
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 18:21:06
 
GaMer B

GaMer B

29/04/2009 17:17:00
Quote Anchor link
Hmm, ik wil het niet afkraken, maar misschien klinkt het wel zo. Maar goed daar gaat ie:

* Ik zie HTML code in de class. Niet zo zeer de option en de verschillende form elementen, maar de table om alles netjes te krijgen. Laat dat aan de designer over. Tegenwoordig worden vooral divs, spans, labels en misschien ook wel lists gebruikt om een formulier te stylen.
* Extra attributen zoals style e.d. kunnen niet toegevoegd worden aan een form element. Het doel die je voor ogen had als zijnde flexibel formulier maker is eigenlijk verdwenen. Je zit vast aan de standaarden van de class, en daar moet je het mee doen. Wat als je een custom JavaScript script hebt, en je wilt een element aanspreken met de attribute 'rel'? Dat kan nu niet.

Desalniettemin heeft deze class ook voordelen voor de gemiddelde programmeur/designer. In één oogopslag is het formulier te zien en in een luttele seconden kan je een formulier samenstellen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

EDIT: Ik ben erg gecharmeerd van het Prado framework. Daar hebben ze ook custom HTML formulier classes. Een voorbeeldje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<com:TLabel
    ForControl="Username"
    Text="Username" /><br />
<com:TTextBox
    ID="Username"
    CssClass="text" /><br />
    <!-- En nog een aantal ingebouwde validator dingen -->
<com:TLabel
    ForControl="Password"
    Text="Password" /><br />
<com:TTextBox
    ID="Password"
    TextMode="Password"
    CssClass="text" />
    <!-- En nog een aantal ingebouwde validator dingen -->
<com:TLabel
    ForControl="Email"
    Text="Email Address" /><br />
<com:TTextBox
    ID="Email"
    CssClass="text" />
    <!-- En nog een aantal ingebouwde validator dingen -->

En dat wordt dan omgezet in valid (X)HTML, zodat de designer het af kan handelen met zoals je al een beetje ziet CSS styling.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 17:24:00
Quote Anchor link
Ja met die HTML code zat ik dus ook mee. Want als je zo'n formulier eenmaal hebt samengesteld, hoe wil je het dan nog opmaken? Dat kan men vooraf dan in de class aanpassen, maar dan is het doel om simpel een formulier samen te kunnen stellen ook gelijk verdwenen, inderdaad.

Ik zit misschien een beetje in de lucht te grijpen als je style attributen wil toevoegen, ik doelde meer op id="" enzo. Die style daar is meer een extra voorbeeldje. Je kunt net zo goed als extra iets met rel opgeven. Hoeft niet per se die id en style te zijn, dat was meer een voorbeeld.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
GaMer B

GaMer B

29/04/2009 17:28:00
Quote Anchor link
Misschien is het een idee om wat classes door te kijken die al zo'n soort dingen doen. En een beetje ideeën opdoen. Eerlijk gezegd weet ik bij god niet hoe ze dat doen. Wat je WEL kan doen is zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$formulier
= new Formulier('test'); // name is dan test
$formulier->addElement('text', 'een value', $array(
    'attribute' => 'waarde',
    'attribute2' => 'waarde',
));[
/code]
(
Beetje afgekeken van Zend (dacht ik) :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 17:40:00
Quote Anchor link
Oh zo. Ja dat zou nog kunnen, ja. Hm. Maakt het wel al weer iets 'mooier'.

Kijkt u maar eens ;-).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
TJVB tvb

TJVB tvb

29/04/2009 20:13:00
Quote Anchor link
Kijk anders eens naar Zend_Form, dat is een onderdeel van het Zend Framework waar ik wel gecharmeerd van ben.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 20:18:00
Quote Anchor link
Da's wel erg uitgebreid, hoor :-P. Zo ver was ik nou ook weer niet van plan te gaan, haha.
 
GaMer B

GaMer B

29/04/2009 20:24:00
Quote Anchor link
Is al beter. Ik hoop dat je ook de flexibiliteit "voelt" ? :P

Alleen het probleem van stylen nog oplossen. Die table moet er uit.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Klopt. Ik zat te denken om de velden en zo in een array terug te geven, zodat men zelf daaromheen kan bouwen. Maar dan zit je ook weer met de form-tag die dan alsnog zelf geschreven moet worden.

Bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$totaalplaatje
= array(
  array('tekst', '<input..../>'),
  array('tekst', '<select.....>'), // enz.
  array('', '<input type="submit"..../>')
);


foreach($totaalplaatje as $element) {
  list($tekst, $veld) = $element;

  echo '<label>'.$tekst.'</label>: '.$veld.'<br />';
}

?>


'k Heb nu maar iets gedaan, werk nooit met labels dus weet niet of dat goed is :-P.
 
GaMer B

GaMer B

29/04/2009 20:45:00
Quote Anchor link
Overigens wat ik me nu bedenk: Het genereren van een formulier is nog niet eens het meeste werk. Het valideren daarvan is echter wel vreselijk werk. Als je DAT erin kunt verwerken zou het nog beter zijn. Tip: Gebruik regels zoals:
$username->addValidator('required');
$username->addValidator('regex', '[\w]{3,50}');

Jouw concept dingetje is niet echt geweldig overigens. Dan leg je weer teveel werk bij de programmeur en niet zozeer bij de designer.

Nog een ideetje: Wat nou als je de wrapper variabel maakt? Dat je zoiets kun instellen:

$form->setWrapper(array('<table>', '</table>'));
$form->setWrapperRow(array('<tr>', '</tr>'));
$form->setWrapperColumn(array('<td>', '</td>'));

Misschien een ideetje.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 21:28:00
Quote Anchor link
Dat Wrapper is wel een goed plan op zich. Alleen, moet ik dan bij Column om beiden (tekst en veld) die twee tags zetten? Lijkt me namelijk niet :-P.

Klopt dat het eigenlijk niet echt geweldig is. Maar het gaat me meer om het OOP gedeelte en of de logica zo een beetje klopt. Ik vind OOP echt geweldig en als ik het zelf goed kan zou dat helemaal top zijn. Maar op dit moment ben ik alleen maar dingetjes aan het uitproberen.
 
Jelmer -

Jelmer -

29/04/2009 21:52:00
Quote Anchor link
Juist als je OOP zo geweldig vindt is het leuk om eens de richting op te gaan van Zend_Form: Voor ieder element een eigen class. Op die manier kan je logica die specifiek voor select of input[type=radio] is in hun eigen class houden, en kan je nieuwe (of hergebruikte, maar opnieuw opgemaakte) form-elementen toevoegen zonder classes te hoeven veranderen. Iets a la:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
class Form
- addField(Field $field)
-
draw()

abstract class Field
- setValue()
-
setAttribute()
-
draw() (wordt aangeroepen door Form::draw)

class TextField extends Field
- setPlaceholder($text)
-
draw() (overschrijven, zodat je specifiek input[type=text] kan teruggeven)

$x = new Form;

$naam = new TextField('Voornaam');
$naam->setPlaceholder('Vul hier je voornaam in');

// dit kan je ook onderbrengen in de class zelf
if(isset($_POST['naam']))
    $naam->setValue($_POST['naam']);

$x->addField($naam);

$x->draw();
?>
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/04/2009 21:56:00
Quote Anchor link
Hm.. Ja, Zend is me wat. Heb het hele zooitje op m'n pc staan omdat ik Zend_Db gebruik bij een van m'n websites, daar ondersteunde men nog geen PDO.... Nja, dat terzijde: ik zal eens de documentatie van Zend_Form door gaan nemen, misschien dat ik dat dan voortaan wel ga gebruiken om een formulier te maken :-).
 
Jelmer -

Jelmer -

29/04/2009 22:00:00
Quote Anchor link
Naja, je hoeft niet specifiek Zend_Form te bekijken, je kan ook kijken naar FormHandler of een ander "groot" form-hulpje-script-ding-achtig-iets. Ik denk dat ze allemaal wel op zo'n soort manier met meerdere classes, en classes specifiek voor bepaalde elementen zullen werken.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

29/04/2009 22:05:00
Quote Anchor link
Maar is het niet de hele bedoeling van OOP dat al je gegevens die je opslaat, een soort object word.
Dus je krijgt bijvoorbeeld een abstracte class met input o.i.d.
Die geef je bepaalde methodes en variablen mee, die voor iedere class verplicht zijn, en dan maak je dus allemaal overerfende classes voor een textfield enzo.
En dat je dan een class form heeft, waarmee je het hele form kan gaan bouwen.
(dus eigenlijk wat in Jelmer z'n voorbeeld code staat )
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

29/04/2009 23:14:00
Quote Anchor link
Ik mis het spannendste gedeelte namelijk het controleren van de gegevens en het wegschrijven naar DB of email
 
Mark PHP

Mark PHP

29/04/2009 23:58:00
Quote Anchor link
Wat verbeterpunten van je class:
- haal de echo uit outputForm(). Return gewoon het resultaat.
- probeer de velden op te bouwen door middel van DOM. Hierdoor is het makkelijk om attributen / waardes toe te voegen. Bovendien verkleint dit de kans op fouten én is het XHTML valid.

Ikzelf heb (naast een soortgelijke implementatie als Jelmer geeft) nog methodes addValidator en addFilter, die je op de velden kan loslaten. Als elke validator succesvol valideert is het formulier correct.
Je zou eventueel een onComplete methode kunnen toevoegen, die een actie (callback) doet als het formulier correct is (zoals het wegschrijven naar een DB).

Daarnaast, als je het helemaal doorvoert (MVC-achtig), is het wellicht logisch om een View object te retourneren als je draw() aanroept. Ikzelf twijfel nog hoe ik dat in mijn eigen formulierklasse kan / ga implementeren.

Een goede formulierklasse is ingewikkelder dan je denkt, maar ook een mooie uitdaging! Leesvoer.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark PHP
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

30/04/2009 10:46:00
Quote Anchor link
Ik ben toevallig ook bezig aan een form class.
Ik probeer nu ook te zorgen dat ik events kan toevoegen (onClick, onChange, ...); dat, buiten de html van het formulier, ook een insert string wordt gebouwd met de juiste velden, met de $_POST ingewerkt; dat de juiste waarden in javascript worden gelezen en doorgegeven aan een functie die alles met Ajax opstuurt.

Het begint mooi te werken, maar er is nog een hoop werk aan.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

30/04/2009 11:16:00
Quote Anchor link
als je het helemaal mooi wilt doen moet je de form kunnen bouwen aan de hand van de eigenschappen van de in een SQL statement gevraagde columns
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/04/2009 14:59:00
Quote Anchor link
Hm, ik denk dat ik hem nog wel ietsjes ga uitbouwen. In ieder geval een validatie er op :-).
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

30/04/2009 17:26:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 30.04.2009 11:16:
als je het helemaal mooi wilt doen moet je de form kunnen bouwen aan de hand van de eigenschappen van de in een SQL statement gevraagde columns


Uhm, ik doe zo ongeveer het omgekeerde, maar je hebt wel een punt.

Met een sql dump, waar de CREATE TABLE op staat, moet dat wel lukken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.