formulier afhandeling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Ben je niet onbekend met .NET frameworks en full-stack development? En ben je op zoek naar een uitdagende functie bij een groeiend bedrijf? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET developer voor ons kantoor in Helmond Over de positie: Je hebt een duidelijke rol binnen het team, waarbij je verantwoordelijk voor het ontwerpen en beheren van de plug ins voor de verschillende webshopomgevingen en/of de webportal bent. Je geeft advies aan resellers ontwikkelaars en begeleidt ze op technisch gebied aangaande de implementatie van nieuwe betaalmethoden en levert 3de lijns technical support. Over jou: Wij zijn op zoek

Bekijk vacature »

Lead Developer

Do you want to work as a Lead Developer? Are you ready for a new challenge with variety and independence in a self-managing team that is responsible for the control apps for the climate in buildings and in greenhouses? The customer has no shortage of ambition and wants to be pioneering within their segment. How do they want to do this? I would like to tell you more about this in a personal conversation. As an experienced Lead Developer you work with your team on web applications for laptop, tablet and smartphone. You write robust, readable and reusable code and

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière bij Coolblue, door meteen mee te werken in een team. Hoe word ik Junior PHP Developer bij Coolblue? Als junior PHP developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een van de development teams. Omdat je jezelf graag nog verder wilt ontwikkelen, kijk je veel met je collega’s mee en volg je verschillende trainingen. Maar in de sprints pak je ook je eigen stories op, om meteen Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. “Ook junior developer worden bij Coolblue? Else de Boer legt je uit hoe je dat

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue back’s office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. “Want to become C# Developer at Coolblue? Jonne will explain how to do that.” You enjoy doing this Working with various types of data stores,

Bekijk vacature »

Front-End developer met uitzicht op zee

Bedrijfsomschrijving Voor een mooie klant op een toffe locatie ben ik op zoek naar een Front-end developer. Ze bouwen en ontwerpen webapplicaties en websites van A tot Z dus van design tot aan functionaliteit. Binnen dit bedrijf krijg je veel vrijheid om je creativiteit te tonen. Hier werken ze aan hele leuke projecten in SCRUM verband. Er wordt hier veel van je gevraagd maar je krijgt hier staat wel een hele toffe baan tegenover. De gezellige en ontspannen sfeer zorgt voor de nodige humor op de werkvloer. Bij dit bedrijf werken circa 40 mensen en is nog steeds groeiende. Naast

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

DevOps Engineer

Complexe processen automatiseren: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Amsterdam zoeken wij een fanatieke junior of medior DevOps Engineer die met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' scripts, infrastructuur en tools die worden ingezet om onze software te bouwen, testen, uit te rollen en uit te leveren. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de complete build en teststraat van een of meerdere van onze softwareproducten. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de omgeving van onze organisatie.

Bekijk vacature »

Senior Developer Adobe Experience Manager

In this role, you have the opportunity to • Work in an experienced Agile team. Developing high standard solutions in a complex and challenging environment. You are responsible for • Developing creative and maintainable solutions within existing Signify Digital Marketing landscape • Extending and Improving experience for the end users of the Signify products website You are a part of • A diverse (Onshore/Offshore) scrum team within the Signify IT Delivery organization. Functie-eisen To succeed in this role, you should have the following skills and experience : Java language Adobe Experience Manager ( AEM ) AEM Dispatcher (Apache Web Server)

Bekijk vacature »

.NET Developer en werken voor nieuwe, frisse detac

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken voor een nieuwe detacheerder, die van plan is om de wereld van IT detachering te gaan veranderen? Dan is dit een mooie kans! Deze nieuwe organisatie is ontstaan uit een samenwerking tussen twee zeer ervaren managers uit de wereld van IT detachering. Zij werkten allebei voor een grote detacheerder en liepen hier regelmatig tegen punten aan die zij graag anders wilden zien. Het belangrijkste punt dat hen elke keer weer opviel was dat zij té vaak niet de ruimte kregen om te luisteren naar wat de Developers die zij in dienst hadden nou echt wilden. De

Bekijk vacature »

Senior Business Analyst

Cargill Want to build a stronger, more sustainable future and cultivate your career? Join Cargill's global team of 155,000 employees who use new technologies, dynamic insights and over 155 years of experience to connect farmers with markets, customers with ingredients, and people and animals with the food they need to thrive. JOB PURPOSE AND IMPACT We seek a Systems and Process Design Analyst III who will analyze business problems to be solved with automated systems. In this role, you will provide technical expertise to identify, evaluate and develop systems and procedures that are cost-effective and meet user requirements. KEY ACCOUNTABILITIES Translate

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Windows Welkomstbonus € 5.00

Systeembeheerder Windows medior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder Windows en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken

Bekijk vacature »

Senior naar Lead PHP developer

Bedrijfsomschrijving Deze mooie organisatie is gevestigd nabij het station en dus heel goed bereikbaar met het OV. Onze klant is de toekomst als het gaat om e-platforms! Ze behoren ondanks dat ze relatief klein zijn qua omvang tot de top wat betreft het ontwikkelen van e-platforms in Nederland! Dit is ook te leiden uit de prominente opdrachtgevers die zij hebben. Het bedrijf is zeer dynamisch en je komt in een mooi (en ook erg gezellig) kantoor te werken in een team met 2 andere professionele collega's. Samen maak je gebruik van bewezen en nieuwe technologieën om de PHP software ontwikkeling

Bekijk vacature »

(C#) developer gezocht met affiniteit voor machine

Voor een bedrijf in de regio Den Haag zijn we momenteel op zoek naar een .NET developer met affiniteit voor de techniek. De organisatie richt zich op het fabriceren van technische apparatuur die gebruikt wordt door industriële bedrijven. Ondanks dat software een steeds belangrijkere rol speelt binnen de organisatie en bij hun producten, bestaat de core business uit het bouwen van machines. Het is dan ook geen functie waarbij je 8 uur per dag achter je PC zal zitten om alleen te programmeren. Naast het programmeren van nieuwe onderdelen van hun administratieve systeem zal je namelijk een groot deel van

Bekijk vacature »

Senior Frontend ontwikkelaar

Senior frontend developer Ben je een front-end of full-stack developer met focus op JavaScript frameworks ( liefst React) en in staat om de lead te nemen door breder te kijken en te denken dan alleen de front-end van de ''Mijn omgevingen'' (Liefst Java) van onze opdrachtgever in de regio van Den Haag? Zoek je werk binnen een zeer gewaardeerde Nederlandse werkgever die veel flexibiliteit bied en een goed salaris? Ben je opzoek naar een nieuwe uitdaging op dit gebied? Mis je op dit moment hele leuke collega's en wil je een nieuwe werkomgeving? Als deze bovenstaande zinnen je aanspreken lees

Bekijk vacature »
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

01/04/2015 12:07:34
Quote Anchor link
Hallo,

Zelf krijg ik 2 dingen niet werkend.
Laat ik beginnen met de code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if(isset($_POST['submit'])){
$amount =  $_POST['amount']; // Storing value amount
$orderid = $_POST['orderid'];  // Storing value orderid
}
//create empty error orderid
if (empty($_POST['orderid'])) {
    $emptyorderid = 'Vul het ordernummer in';
}

//create empty error amount
if (empty($_POST['amount'])) {
    $emptyamount = 'Vul het te betalen bedrag in';
}

?>

<html>
<body>
<form action="" method="post">
<input name="orderid"  placeholder="Voer bestelnummer in">
<input name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in">
<input type="submit" value="Proceed to payment">  
</form>

vraag 1:
Hoe kan ik php automatisch een euro symbool voor het bedrag laten plaatsen als het formulier gesubmit is?
Zelf had ik geprobeerd een variable hiervoor te maken die ik laat echoen voor de variable $amount
Het eurosymbool wil ik ook pas laten zien als er wel een bedrag is ingevuld anders niet.

Vraag 2:
Stel ik vul het ordernummer is maar geen bedrag en ik duw op submit, dan word de error amount getoont d.m.v. een echo variable emptyamount. Dat werkt prima, alleen verliest hij de waarde van het orderid uit de input.
Is er een mogelijkheid om deze vast te houden tot dat het formulier foutvrij is?
Moet ik dan werken met een input type button?

Mvg,

Yoeri
Gewijzigd op 01/04/2015 13:25:45 door Yoeri Achterbergen

PHP hulp

PHP hulp

27/01/2021 00:47:36

Rick B

Rick B

01/04/2015 13:50:53
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if(isset($_POST['send'])) {
    $amount =  trim($_POST['amount']); // Storing value amount
    $orderid = trim($_POST['orderid']);  // Storing value orderid

if (empty($orderid) || empty($amount])) {
            echo 'Vul een ordernummer en bedrag in';
    }

else {
        $ammount = "&euro;".$ammount;
        // rest van je code
    }
}

?>

<html>
<body>
<input type="text" name="orderid" placeholder="Voer bestelnummer in" value="<?php if (isset($orderid)) echo $orderid; ?>">
<input type="text" name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in" value="<?php if (isset($ammount)) echo $ammount; ?>">
<input type="submit" name="send" value="Proceed to payment">  
</form>
Gewijzigd op 01/04/2015 14:09:27 door Rick B

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2015 13:57:09
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

// initialisatie!
$amount = '';
$orderid = '';
$emptyamount = '';
$emptyorderid = '';

if(isset($_POST['submit']))
{

//create empty error orderid
    if (empty($_POST['orderid'])) {
            $emptyorderid = 'Vul het ordernummer in';
    }

//create empty error amount
    if (empty($_POST['amount'])) {
    }

$amount = '€ ' . number_format($_POST['amount'], 2, ',', '.'); // Storing value amount
    $orderid = intval($_POST['orderid']);  // Storing value orderid
}

?>

<html>
<body>
<input name="orderid"  placeholder="Voer bestelnummer in" value="<?php echo $orderid; ?>">
<input name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in" value="<?php echo $amount; ?>">
<input type="submit" value="Proceed to payment">  
</form>

Toevoeging op 01/04/2015 14:05:06:

Weet je zeker dat je empty() wilt gebruiken voor amount? daarmee kan / mag het bedrag niet gelijk aan 0 zijn namelijk.
Gewijzigd op 01/04/2015 14:03:31 door Frank Nietbelangrijk

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

01/04/2015 14:40:55
Quote Anchor link
Dank voor jullie reactie.
De controle op de variable amount heb ik veranderd in
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($_POST['amount'] == ''){
}

?>

Echter werkt het nog niet zoals ik het graag zou willen.
Als ik bij het bedrag niet invul geeft hij toch een euro symbool weer, dit mag alleen als er een bedrag is ingevuld.
Wat kan ik nu het beste doen om hierop een controle te maken?

Toevoeging op 01/04/2015 16:22:27:

Opgelost

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
//initialisatie
$eurosymbol = '€ ';

if ($_POST['amount'] == ''){
    $eurosymbol = '';
}

$amount = $eurosymbol.number_format($_POST['amount'], 2, ',', '.');
?>
Gewijzigd op 01/04/2015 14:41:11 door Yoeri Achterbergen

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2015 18:05:46
Quote Anchor link
Ik hoop dat je voor regel 5 nog wel even controleert of het formulier verzonden is? Ik begrijp nu tevens dat je het euro symbool enkel wilt tonen indien er nog geen bedrag is ingevuld? Al overwogen om dan met een placeholder te werken?

Ik hou zelf meestal gewoon een decimaal aan in een invoerveld. Ook zou ik dan van rechts naar links zoeken naar een punt of een komma. Indien een komma dan str_replace naar een punt. Alle overige karakters die geen cijfers zijn moeten er dan vervolgens uit. Leuke uitdaging :-)

Dit zijn dan dus geldige invoer mogelijkheden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
12
12.
12,
12.0
12,0
12.05
12,05
euro 12.05

uiteindelijk moet er een van deze uitkomen:
Code (php)
1
2
12.0
12.05

Het mooiste is om met javascript direct aan de gebruiker te tonen wat het uiteindelijke bedrag wordt.
Dan kan deze het namelijk nog direct veranderen als het niet goed gaat.
Gewijzigd op 01/04/2015 18:07:49 door Frank Nietbelangrijk

Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/04/2015 18:19:46
Quote Anchor link
Waarom maak je een variabele $amount aan op regel 10, terwijl $_POST['amount'] misschien niet eens bestaat / goede waarde heeft? Ik zou dat dan in een else doen (na controle of $_POST['amount'] wel een geldige waarde heeft).

Verder zou ik de € niet in een variabele stoppen, maar bij de echo (hard coded) tonen.
Gewijzigd op 01/04/2015 18:21:25 door Obelix Idefix

Eddy E

Eddy E

02/04/2015 16:57:46
Quote Anchor link
Precies: je kan niet "€ 5.00" gebruiken om mee te rekenen.
Gewoon 5 of 5.00 wel. Dus dat 'euroteken' niet erbij opslaan. Dat kan je ook niet optellen en/of gebruiken om BTW te berekenen (bijvoorbeeld).

Met de functie money_format() (zie http://php.net/manual/en/function.money-format.php) is dit erg makkelijk.
Je vraagt een INT of DECIMAL (0,27374 is ook geldig!) en gebruikt een ROUND() om dit naar 2 decimalen op te slaan.
Euroteken komt pas bij de presentatie, via MONEY_FORMAT().

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

08/04/2015 19:37:26
Quote Anchor link
Beste,

dank voor jullie reacties. Ik heb 2 outputs gemaakt, een variabel is voor te rekenen en de ander is voor te showen.
Nu loop ik nog tegen een ding aan en dat is zodra er gepost word word krijgt de pagina een refresh.
Als ik dus nu een functie (jquery) aan de button koppel, dan word deze uitgevoerd maar direct weer weggehaald omdat de pagina opnieuw word getoont.
Kan ik ook submitten zonder refresh?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

08/04/2015 19:57:33
Quote Anchor link
Jazeker, jQuery heeft hier een handige functie voor:
event.preventDefault();

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.