formulier afhandeling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

01/04/2015 12:07:34
Quote Anchor link
Hallo,

Zelf krijg ik 2 dingen niet werkend.
Laat ik beginnen met de code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if(isset($_POST['submit'])){
$amount =  $_POST['amount']; // Storing value amount
$orderid = $_POST['orderid'];  // Storing value orderid
}
//create empty error orderid
if (empty($_POST['orderid'])) {
    $emptyorderid = 'Vul het ordernummer in';
}

//create empty error amount
if (empty($_POST['amount'])) {
    $emptyamount = 'Vul het te betalen bedrag in';
}

?>

<html>
<body>
<form action="" method="post">
<input name="orderid"  placeholder="Voer bestelnummer in">
<input name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in">
<input type="submit" value="Proceed to payment">  
</form>

vraag 1:
Hoe kan ik php automatisch een euro symbool voor het bedrag laten plaatsen als het formulier gesubmit is?
Zelf had ik geprobeerd een variable hiervoor te maken die ik laat echoen voor de variable $amount
Het eurosymbool wil ik ook pas laten zien als er wel een bedrag is ingevuld anders niet.

Vraag 2:
Stel ik vul het ordernummer is maar geen bedrag en ik duw op submit, dan word de error amount getoont d.m.v. een echo variable emptyamount. Dat werkt prima, alleen verliest hij de waarde van het orderid uit de input.
Is er een mogelijkheid om deze vast te houden tot dat het formulier foutvrij is?
Moet ik dan werken met een input type button?

Mvg,

Yoeri
Gewijzigd op 01/04/2015 13:25:45 door Yoeri Achterbergen

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 00:53:18

Rick B

Rick B

01/04/2015 13:50:53
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if(isset($_POST['send'])) {
    $amount =  trim($_POST['amount']); // Storing value amount
    $orderid = trim($_POST['orderid']);  // Storing value orderid

if (empty($orderid) || empty($amount])) {
            echo 'Vul een ordernummer en bedrag in';
    }

else {
        $ammount = "&euro;".$ammount;
        // rest van je code
    }
}

?>

<html>
<body>
<input type="text" name="orderid" placeholder="Voer bestelnummer in" value="<?php if (isset($orderid)) echo $orderid; ?>">
<input type="text" name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in" value="<?php if (isset($ammount)) echo $ammount; ?>">
<input type="submit" name="send" value="Proceed to payment">  
</form>
Gewijzigd op 01/04/2015 14:09:27 door Rick B

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2015 13:57:09
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

// initialisatie!
$amount = '';
$orderid = '';
$emptyamount = '';
$emptyorderid = '';

if(isset($_POST['submit']))
{

//create empty error orderid
    if (empty($_POST['orderid'])) {
            $emptyorderid = 'Vul het ordernummer in';
    }

//create empty error amount
    if (empty($_POST['amount'])) {
    }

$amount = '€ ' . number_format($_POST['amount'], 2, ',', '.'); // Storing value amount
    $orderid = intval($_POST['orderid']);  // Storing value orderid
}

?>

<html>
<body>
<input name="orderid"  placeholder="Voer bestelnummer in" value="<?php echo $orderid; ?>">
<input name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in" value="<?php echo $amount; ?>">
<input type="submit" value="Proceed to payment">  
</form>

Toevoeging op 01/04/2015 14:05:06:

Weet je zeker dat je empty() wilt gebruiken voor amount? daarmee kan / mag het bedrag niet gelijk aan 0 zijn namelijk.
Gewijzigd op 01/04/2015 14:03:31 door Frank Nietbelangrijk

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

01/04/2015 14:40:55
Quote Anchor link
Dank voor jullie reactie.
De controle op de variable amount heb ik veranderd in
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($_POST['amount'] == ''){
}

?>

Echter werkt het nog niet zoals ik het graag zou willen.
Als ik bij het bedrag niet invul geeft hij toch een euro symbool weer, dit mag alleen als er een bedrag is ingevuld.
Wat kan ik nu het beste doen om hierop een controle te maken?

Toevoeging op 01/04/2015 16:22:27:

Opgelost

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
//initialisatie
$eurosymbol = '€ ';

if ($_POST['amount'] == ''){
    $eurosymbol = '';
}

$amount = $eurosymbol.number_format($_POST['amount'], 2, ',', '.');
?>
Gewijzigd op 01/04/2015 14:41:11 door Yoeri Achterbergen

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2015 18:05:46
Quote Anchor link
Ik hoop dat je voor regel 5 nog wel even controleert of het formulier verzonden is? Ik begrijp nu tevens dat je het euro symbool enkel wilt tonen indien er nog geen bedrag is ingevuld? Al overwogen om dan met een placeholder te werken?

Ik hou zelf meestal gewoon een decimaal aan in een invoerveld. Ook zou ik dan van rechts naar links zoeken naar een punt of een komma. Indien een komma dan str_replace naar een punt. Alle overige karakters die geen cijfers zijn moeten er dan vervolgens uit. Leuke uitdaging :-)

Dit zijn dan dus geldige invoer mogelijkheden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
12
12.
12,
12.0
12,0
12.05
12,05
euro 12.05

uiteindelijk moet er een van deze uitkomen:
Code (php)
1
2
12.0
12.05

Het mooiste is om met javascript direct aan de gebruiker te tonen wat het uiteindelijke bedrag wordt.
Dan kan deze het namelijk nog direct veranderen als het niet goed gaat.
Gewijzigd op 01/04/2015 18:07:49 door Frank Nietbelangrijk

Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/04/2015 18:19:46
Quote Anchor link
Waarom maak je een variabele $amount aan op regel 10, terwijl $_POST['amount'] misschien niet eens bestaat / goede waarde heeft? Ik zou dat dan in een else doen (na controle of $_POST['amount'] wel een geldige waarde heeft).

Verder zou ik de € niet in een variabele stoppen, maar bij de echo (hard coded) tonen.
Gewijzigd op 01/04/2015 18:21:25 door Obelix Idefix

Eddy E

Eddy E

02/04/2015 16:57:46
Quote Anchor link
Precies: je kan niet "€ 5.00" gebruiken om mee te rekenen.
Gewoon 5 of 5.00 wel. Dus dat 'euroteken' niet erbij opslaan. Dat kan je ook niet optellen en/of gebruiken om BTW te berekenen (bijvoorbeeld).

Met de functie money_format() (zie http://php.net/manual/en/function.money-format.php) is dit erg makkelijk.
Je vraagt een INT of DECIMAL (0,27374 is ook geldig!) en gebruikt een ROUND() om dit naar 2 decimalen op te slaan.
Euroteken komt pas bij de presentatie, via MONEY_FORMAT().

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

08/04/2015 19:37:26
Quote Anchor link
Beste,

dank voor jullie reacties. Ik heb 2 outputs gemaakt, een variabel is voor te rekenen en de ander is voor te showen.
Nu loop ik nog tegen een ding aan en dat is zodra er gepost word word krijgt de pagina een refresh.
Als ik dus nu een functie (jquery) aan de button koppel, dan word deze uitgevoerd maar direct weer weggehaald omdat de pagina opnieuw word getoont.
Kan ik ook submitten zonder refresh?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/04/2015 19:57:33
Quote Anchor link
Jazeker, jQuery heeft hier een handige functie voor:
event.preventDefault();

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.