Formulier maken met uitslag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick van Borssum Waalkes

Patrick van Borssum Waalkes

08/10/2012 14:17:20
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op zoek naar een vragenlijst die mensen in moeten vullen om te kijken of een dienst of product geschikt is voor die persoon. Wellicht dat jullie me hiermee op gang kunnen helpen.

Het gaat om een stuk of 15 simpele vragen, die 1 voor één weergegeven moeten worden. Wanneer er op 'volgende vraag' geklikt wordt dient het vorige antwoord er bij te komen staan. Uiteindelijk moet de klant op een overzicht komen waarbij zijn/haar antwoorden staan en of het product geschikt is.

Ik denk dat dit makkelijk te realiseren is, alleen mijn kennis en kunde van PHP is minimaal. Ik wil hier best mee gaan stoeien, met hulp :)

een voorbeeld: http://www.please.nl/payroll-iets-voor-u/doe-de-test.php

Alvast bedankt!

Patrick.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:24:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2012 14:19:56
Quote Anchor link
Je geeft zelf al aan dat je kennis van PHP minimaal is, maar is het niet een beter idee om zelf eens wat meer in PHP te verdiepen?

Je zou het ook kunnen laten doen door iemand anders, maar dan zou je een topic moeten openen in het 'Vacature-forum' hier op phpHulp.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 14:22:30
Quote Anchor link
Patrick van Borssum Waalkes op 08/10/2012 14:17:20:
Ik denk dat dit makkelijk te realiseren is, alleen mijn kennis en kunde van PHP is minimaal.

Ik weet niet of je programmeerervaring hebt? Maar zo makkelijk als dit misschien lijkt, is het echt niet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2012 14:35:37
Quote Anchor link
Het is een kwestie van alles in een SESSION-array opslaan. Iets wat je niet direct leert, maar wel in een paar maanden tijd kan leren.
 
Sander Z

Sander Z

08/10/2012 15:07:39
Quote Anchor link
Hoezo in een SESSION-array?
Antwoorden/Waardes kunnen toch ook mbv hidden POST doorgegeven worden?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2012 15:13:43
Quote Anchor link
Je wil de antwoorden en de vragen toch allemaal tijdelijk bewaren? Dan zou ik een SESSION in eerste geval zeker aanbevelen. Een hidden postwaarde is wel leuk, maar ik zie dit meer handig voor een enkele waarde.
 
Sander Z

Sander Z

08/10/2012 15:21:16
Quote Anchor link
Hmmm nog nooit op die manier gedaan. Heb je misschien een voorbeeldje waarin ik me kan verdiepen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2012 15:22:31
Quote Anchor link
Kijk eens hier voor een mooie uitleg over SESSIONS.
 
Sander Z

Sander Z

08/10/2012 16:04:34
Quote Anchor link
SESSIONS gebruik ik al tijden. Maar nooit in combinatie met forms. Daar werkte ik altijd met hidden POST values.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 16:12:13
Quote Anchor link
En als je dan 20 vragen hebt, 20 hidden fields doorsturen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2012 16:13:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/10/2012 16:12:13:
En als je dan 20 vragen hebt, 20 hidden fields doorsturen?

Op zo'n punt werken sessies beter.
$_SESSION['vraag'][1] = "Mijn antwoord op de eerste vraag..";
$_SESSION['vraag'][2] = "Mijn antwoord op de tweede vraag..";
$_SESSION['vraag'][3] = "Mijn antwoord op de derde vraag";
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 16:17:12
Quote Anchor link
Ik doe dat zelf ook met sessies Aar, maar ik vraag me af.. als je dat met hidden fields doet, of je dan ook echt 20 hidden fields gaat doorsturen. Of stop je alles geserialized in één hidden field ofzo?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/10/2012 17:28:54
Quote Anchor link
Session kan een goede keuze zijn, ik vermeld er wel graag nog even bij dat een gebruiker wel cookies moet accepteren.

Hidden fields kan ook maar..
gebruikers willen nog wel eens per ongeluk op de 'Backwards' knop van de browser drukken waardoor deze een waarschuwing krijgt en zo een formulier opnieuw posten.

Ik denk dat ik toch de hulp van een mysql database zou gebruiken waar ik elke beantwoorde vraag direct aan een tabel toevoegde.
Als je een extra kolom in de database toevoegt die de huidige datum opslaat kun je later heel simpel oude antwoorden verwijderen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.