Foto's in database zetten?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ano Niem

Ano Niem

16/09/2004 21:05:00
Quote Anchor link
Hey,

Wie kan mij vertellen hoe ik een foto in een database kan zetten? (eruit halen moet wel lukken denk ik)

ik heb bijv. een form met file button etc
maar hoe krijg ik die in de database?

form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo "<form method='POST' action='". $_SERVER['PHP_SELF'] ."'><input type='file' name='bestand' size='40'><input type='submit' value='submit'>";
?>
(bijvoorbeeld dan he!)

tabel:
CREATE TABEL `pics` (
`id` PRIMARY KEY auto_increment,
`foto` BLOB,
`info` text
) TYPE = MYISAM;
Gewijzigd op 16/09/2004 21:06:00 door Ano Niem
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:20:40
 
B a s
Beheerder

B a s

16/09/2004 21:19:00
Quote Anchor link
Dat moet je niet doen.. je moet ze uploaden.. foto's in een database trekken enorm veel capiciteit .. ik zou ze uploaden met een upload scriptje die hier wil te vinden is..

database is voor tekst, gooi je er plaatjes in dan gaat de snelheid opmerkelijk achteruit, en dat wil je niet.. ook is het zo dat als je veel foto's in een db hebt, en je moet de db overzetten, dit bijna niet lukt zonder shell access omdat die dumps net zo groot zijn als alle plaatjes bij elkaar + de teksten die je in de db hebt staan..

als je het ECHT wil, dan heb ik nog wel een scriptje voor je :o) maar je wil het dus zo ECHT niet :)
 
Bram Z

Bram Z

16/09/2004 21:30:00
Quote Anchor link
Zoals bas als zei het is echt af te raden ik deed het vroeger en het is compleet niet veilig ook, met een beetje prutsen kan je zo een script uitvoeren ...
beter gewoon een image upload script pakken.
 
Ano Niem

Ano Niem

16/09/2004 21:50:00
Quote Anchor link
owkeey,
lijkt me duidelijk :)
upload script zal geen probleem wezen. en de foto aan de tabel koppen ook niet.

Bedankt voor het advies

Mvg Sickness
 
Marien xD

Marien xD

16/09/2004 22:05:00
Quote Anchor link
Daar zijn we toch hiervoor ;)
 
PHP erik

PHP erik

16/09/2004 22:15:00
Quote Anchor link
als je trouwens wil dat je foto's niet geript kunnen worden, dan kan je met .htaccess heel mooie beveiligingen maken..
 
Marien xD

Marien xD

16/09/2004 22:17:00
Quote Anchor link
daarvoor moet je ff op www.mijnhomepage.nl kijken om de uitleg ;)
 
SerpenT

SerpenT

16/09/2004 22:25:00
Quote Anchor link
als je een script wilt waarmee je alleen maar fotos plaatjes kunt uploaden met de extensies, jpeg,jpg,gif en png + dat hij er een thumb van maakt(moet je wel gd hebben) heb ik wel een leuk script je voor je, moet je fftjes zeggen of je wilt
 

09/10/2005 17:19:00
Quote Anchor link
Als dit nog gelezen wordt....

SerpenT, Als je dat script nog hebt, mag je me dat altijd even doorgeven (k ben op zoek naar zo'n script)

alvast bedankt!!
 
Jelmer -

Jelmer -

09/10/2005 17:24:00
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.