[Fout hoger of lager]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Grongere Onbekend

Grongere Onbekend

27/01/2009 18:19:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$sql
= mysql_query("SELECT * FROM weer_tilburg WHERE dag='".$dag."' AND maand='".$maand."' AND jaar='".$jaar."' AND uur='22' ORDER BY graden DESC LIMIT 1")or die (mysql_error());
$nummericos = "0";
while($row = mysql_fetch_assoc($sql)) {
If($row['minuut'] > 29 AND $row['minuut'] < 59){
echo $row['graden'];
}
else{ echo "-"; }
}

?>


Dit is me script,
Er zit een fout in , want ik als er in een tabel 30 minuten staat, pakt hij hem soms niet, en soms wel. Weet iemand hoe ik dit kan maken dat het wel werkt?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 09:43:24
 
- SanThe -

- SanThe -

27/01/2009 18:28:00
Quote Anchor link
Dit script en database missen zo te zien logica.

Waarom allemaal losse veldjes in de database? Gebruik gewoon één veld van het type DATETIME. En waarom een check in php als die ook in de query kan? En waar is de nette foutafhandeling?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Grongere Onbekend

Grongere Onbekend

27/01/2009 18:32:00
Quote Anchor link
Hij laat het script soms zien, en soms niet, hoe kan dat?
Ik heb geen iedee hoe ik dat moet maken. ik ben niet zo goed in php.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$sql
= mysql_query("SELECT * FROM weer_tilburg WHERE dag='".$dag."' AND maand='".$maand."' AND jaar='".$jaar."' AND uur='22'  AND minuut='30'ORDER BY graden DESC LIMIT 1")or die (mysql_error());
?>


Hiermee leest hij het uit de database, Kunt u misschien maken dat hij alleen tussen de 30 minuten en de 59 minuten pakt? in het uitlezen van de database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Grongere Onbekend
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/01/2009 19:08:00
Quote Anchor link
Begin eerst eens met het opzetten van een degelijk datamodel. Een tabel met aparte kolommen voor dag, maand, jaar, uur, enz. is hopeloos aangezien je deze informatie ook in 1 veld van het type DATETIME kwijt kunt. Bovendien kun je er dan met behulp van de database ook nog op een normale manier mee rekenen/selecteren, iets dat met jouw opzet een draak van een opdracht is.

PHP Beginnershandleiding
SQL Beginnershandleiding

Ik raad je aan om eens rustig met deze twee handleidingen te beginnen en eerst te zorgen dat je de basis onder de knie krijgt. Dat essentiële onderdeel lijkt bij jou nog te ontbreken en is de reden dat je tegen deze problemen aanloopt.
 
Frank -

Frank -

27/01/2009 19:50:00
Quote Anchor link
weer_tilburg, en je hebt ook een tabel weer_amsterdam, weer_rotterdam, weer_nog_een_stad, weer_nog_weer_een_andere_stad? Ga normaliseren, dat is echt onmisbaar. De huidige opzet is een kansloos verhaal. Zie ook de links van Blanche
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

27/01/2009 22:29:00
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.