fout in http_x_forwarded for

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas

thomas

30/04/2006 18:46:00
Quote Anchor link
hallo ik heb een probleem als ik mijn site aanroep krijg ik deze fout meldingen

Notice: Undefined index: userid in D:\webserver\www\CS1\bezoekersopdesite.php on line 30
Out of range value adjusted for column 'id' at row 1

hoe los ik dit op.
dit is mijn script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php

// Verander de variabelen hieronder:

$Timeout = 600;
// Na hoeveel seconden een bezoeker niet meer meetelt

$MySQLHost = 'localhost';
$MySQLGebruikersnaam = '????';
$MySQLWachtwoord = '*****';
$MySQLDatabaseNaam = '*****';


// Hierna hoeft niets veranderd te worden.

if(getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR)) { $IPadres = getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR); }
elseif(getenv(HTTP_CLIENT_IP)) { $IPadres = getenv(HTTP_CLIENT_IP); }
else { $IPadres = $REMOTE_ADDR; }

@
mysql_connect($MySQLHost, $MySQLGebruikersnaam, $MySQLWachtwoord) or die("Er kon geen verbinding worden gemaakt met de MySQL database.");
@
mysql_select_db($MySQLDatabaseNaam) or die("De database kon niet geselecteerd worden!");


mysql_query("DELETE FROM OnlineBezoekers WHERE Datum < '".(date("U")-$Timeout)."'");

if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT Datum FROM OnlineBezoekers WHERE IPadres = '$REMOTE_ADDR'")))
{

mysql_query("UPDATE OnlineBezoekers SET  userid = '".$_COOKIE['userid']."', Datum = '".date("U")."', URL = '$REQUEST_URI' WHERE IPadres = '$REMOTE_ADDR'");
}
else {
mysql_query("INSERT INTO OnlineBezoekers VALUES('$REMOTE_ADDR','".date("U")."','$REQUEST_URI','".$_COOKIE['userid']."')");
}

$AantalBezoekersOnline = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT Datum FROM OnlineBezoekers"));

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 19:39:21
 
Eris -

Eris -

30/04/2006 18:52:00
Quote Anchor link
Notice: Undefined variable

Deze error geeft aan dat een variable niet gedefineerd is of bekend is bij de server. Je kan het eenvoudig oplossen door boven elke script de volgende code neer te zetten.
error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);
?>

De echte oplossing is alle variable eerst te controleren met de functie isset of empty
 
Thomas

thomas

30/04/2006 18:54:00
Quote Anchor link
oke ik heb die error reporting bovenaan gezet en dit is de error Out of range value adjusted for column 'id' at row 1 wat betekent dit???
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.