Fout met sms

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nathan K

Nathan K

06/04/2008 00:42:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een hele rare fout in mijn smsscript. Bij mij en de meeste zegt hij gewoon 'Succesvol verzonden" en worden de benodigde credits van hun saldo afgetrokken.

Alleen bij een paar zo ook bij een vriend van mij, staat er dat de sms niet succesvol is verzonden, maar hij wordt WEL degelijk verzonden en hij ontvangt hem dus ook gewoon, maar door deze fout blijven de credits op zijn account staan. Dus hij kan gewoon helemaal gratis ongelimiteerd smsen, met zijn 100 credits die hij cadeau kreeg bij aanmelding. Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Mijn vraag is dus aan jullie of jullie een fout zien in onderstaand stukje phpcode!

--------------------------------------------

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
$query = "SELECT * FROM users WHERE id = '".$memberid."'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($object = mysql_fetch_object($result)){
$saldo = $object->saldo;
}

$login = "XXXX"; ///Login van smsdiscount
$pass = "XXXXXX"; ///Pass van smsdiscount
$to = $_POST['to'];
$from = "XXXXXX"; //voipbuster account deafult
if ($_POST['geenads'] == "yes"){
$text=urlencode($_POST['text']);
}
else{
$text=urlencode($_POST['text']);
$text .=urlencode($ad);
}

if ($_POST['geenads'] == "yes"){
$prijs = "150";
}
else{
$prijs = "100";
}

if($saldo >= $prijs){
$tcon = file_get_contents("https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?username=$login&password=$pass&from=$from&to=$to&text=$text");
if(eregi("success", $tcon))
{

echo "<br><br><strong>Je sms is succesvol verstuurd!</strong><br>  <br><br>Let op: Klik NIET op vernieuwen, anders wordt je sms nog eens verstuurd!";
$query = "UPDATE users SET saldo=saldo-".$prijs." WHERE id='".$_SESSION['memberid']."'";
mysql_query($query) or die(mysql_error());
}

else
{
echo '<br><br>  <strong>Je sms is niet verzonden!</strong><br>  <br><br>Waarschijnlijk ben je iets vergeten in te vullen, of heb je te veel tekens gebruikt.';
echo '<p>LET OP : Als een sms niet wordt verzonden dan staat de mobiel van de ontvanger waarschijnlijk uit!</p>';
echo" $tcon";
}}
else{
echo"<br><br>Niet genoeg credits!";
}}
else{


(
Jorg B)

Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:44:04
 
- SanThe -

- SanThe -

06/04/2008 00:57:00
Quote Anchor link
Dubbelpost.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.