Fouten in IE6 met borders etc.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J V

J V

29/01/2008 12:20:00
Quote Anchor link
Mijn site ziet er in IE heel raar uit.
Hier een plaatje van hoe het er in FF uitziet en hoe het dus moet zijn:
Klik voor FF

Je hebt dus 1 div met een border eromheen. Daarin heb je een titel (is een gestylde p, met een achtergrondkleur en met een border bottom, waardoor de titel in een apart blok komt lijkt het)
Daaronder is en alinea ook met een p element, maar met kleinere letters en zonder borders.
Zo ziet het eruit als een soort nieuwsblokje dus.
Maar IE6 doet hier heel raar mee, hij lijkt wel niet te weten wat hij er mee aanmoet.
1e klikje voor IE6
2e klikje voor IE6
Hierboven 2 plaatjes van IE6. Het beeld veranderd dus door scrollen of als je snel even een ander venster ervoor zet en die daarna weer minimaliseert.

Ook is in beide IE's de ruimte boven en onder mijn header 2x zo groot als bij FF. Ik kan dit veranderen door een conditional comment te gebruiken voor beide IE's, maar iemand een andere manier ziet, zou ik dat liever hebben. (want zo'n hack kun je toch beter niet gebruiken?)

Hoe los ik nu beide dingen op?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:51:28
 
Mr D

Mr D

29/01/2008 13:27:00
Quote Anchor link
dat met die borders is een bekende bug in IE6, een van de vele. Voor de rest is er niet veel mis met conditional comments
 
J V

J V

29/01/2008 15:28:00
Quote Anchor link
Dat het een bug was wist ik ;) en die conditional comments; dan weet ik dat ook weer.

Maar ik heb allebei de problemen opgelost.

De bug voor IE had te maken met dat de div waarin de titel p en de content p stonden niet position:relative had. Nadat is dat teogevoegd had, was alle border troep in IE goed.

Nu probleem 2, de extra ruimte boven en onder mijn header. Dit kwam door deze tekens die voor mijn php bestanden stonden die geinclude werden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1

Hoe ze daar komen, god mag het weten. Misschien wel door mijn ftp programma of door een foute DOCTYPE? Ik weet het niet, maar door dat tekentje weg te halen is de extra ruimte weg.

Allebei de problemen zijn dus opgelost.

Edit:
Tevens ook de 3px bug opgelost, die ik toevallig vond. Vond het zelf al raar staan bij IE, maar dat is nu ook opgelost. Voor de mensen die nu denken, waar praat hij over: klik hier maar
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
 
Mr D

Mr D

29/01/2008 15:48:00
Quote Anchor link
 kan er komen als je de bestanden hebt opgeslagen met BOM (Byte Order Mark)
 
J V

J V

29/01/2008 15:55:00
Quote Anchor link
Mr D schreef op 29.01.2008 15:48:
 kan er komen als je de bestanden hebt opgeslagen met BOM (Byte Order Mark)

Dit heb ik wel eens ergens zien staan, maar wat jij nu zegt is totaal nieuw voor me. Ik zal eens gaan kijken hoe of wat het precies is.
Dankje!

Edit:
Ja dat was het probleem. Ik had ze opgeslagen met BOM. Moet ik dit altijd vermijden dan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.