Foutmelding FTP server reports 229 Entering Extended Passive Mode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

19/08/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Op mijn site open ik met behulp van de functie file_get_contents een txt bestand wat op de ftp server van het KNMI staat. Uit dit bestand haal ik diverse gegevens die ik in een tabel verwerk. Dit werkte altijd prima tot op vandaag... Ik krijg nu de melding:

file_get_contents(ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/middellange_en_lange_termijn.txt): failed to open stream: FTP server reports 229 Entering Extended Passive Mode (|||22197|) in /home/weerstat/domains/weerstation-houten.nl/public_html/index.php on line 508

Blijkbaar hebben zij iets veranderd, maar het bestand is via de ftp wel gewoon te openen. Hoe kan ik dit anders doen om gegevens uit het textbestand te kunnen blijven gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 21:07:53
 
Tim

Tim

01/09/2008 19:18:00
Quote Anchor link
Ik heb het zelfde probleem, niemand een oplossing?
 
Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

01/09/2008 19:22:00
Quote Anchor link
@Tim: gaat het ook om de KNMI server of een vergelijkbaar probleem?
Wat betreft de KNMI server heb ik het nu op een andere manier opgelost.
 
Tim

Tim

01/09/2008 19:24:00
Quote Anchor link
@rene , nee het gaat idd om de KNMI server, ik gebruik dit bestandje voor op de regionale TV en nu werkt dat dus niet meer. Hoe heb je het opgelost? :P
 
Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

01/09/2008 19:36:00
Quote Anchor link
@Tim:
Door middel van een txt bestand en een scheduled task voor het windows ftp programma.

De task is: ftp -s "C:\downloadscript.txt"
In het tekst bestand downloadscript.txt staan de uit te voeren acties.
bijvoorbeeld:
open
ftp.knmi.nl
anonymous

cd pub_weerberichten
lcd C:\
get
weeroverzicht.txt
weeroverzicht.txt
close
quit

Met deze tekst haal je dus het weeroverzicht.txt bestand binnen op een in de task in te stellen tijdstip.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.