Foutmelding weergeven voor te groot bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Patrick vd Pols

Patrick vd Pols

03/05/2012 22:53:31
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Ik heb weer iets ik tegen aanloop. Ik ben nog steeds bezig met mn upload scriptje, gaat allemaal goed. Als ik een te groot bestand upload geeft hij netjes een foutmelding, maar als ik een bestand probeer te uploaden dat groter is dan het limiet dan is ingesteld is op de server (post_max_size) , dan post hij simpel niets en refresht hij de pagina. Is er een manier om hier toch een foutmelding voor te weergeven?

edit : heb inmiddels een oplossing gevonden! Zal hem even hier posten voor iedereen die het mischien ook wil weten :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
if(empty($_FILES) && empty($_POST) && isset($_SERVER['REQUEST_METHOD']) && strtolower($_SERVER['REQUEST_METHOD']) == 'post'){
        
        echo "Foutmelding hier ";
}
elseif( // en de normale code
Gewijzigd op 03/05/2012 23:02:56 door Patrick vd Pols
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:24:00
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/05/2012 08:04:34
Quote Anchor link
Controleren met empty wordt doorgaans afgeraden.
Waarom die omslachtige wijze met controle of het formulier verzonden is? Kan gewoon in 1x.
En ik zie nergens een controle op de grootte van het bestand.
 
Patrick vd Pols

Patrick vd Pols

04/05/2012 11:42:08
Quote Anchor link
De echte controle of een bestand te groot is komt later.
Dit zorgt er alleen voor, dat als er een bestand gepost is dat de post_max_size overschrijd, er een melding word weergegeven in plaats van dat hij de pagina refresht zonder post, zoals er standaard gebeurd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.