Freelance PHP expert gezocht i.v.m. optimalisatie website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Rik Engelen

Rik Engelen

04/07/2008 11:08:00
Quote Anchor link
Freelance PHP expert gezocht i.v.m. optimalisatie website

Wij zijn op zoek naar iemand die op zeer korte termijn onze website kan optimaliseren i.v.m. de snelheid hiervan. Het gaat om de website http://www.allesvoorjehuis.nl.
Momenteel is de website niet vooruit te branden als je op iets zoekt bijvoorbeeld.

Werkzaamheden:
Aanpassen bestaande PHP code binnen de website.
- Bedrijven & Producten zoekmachine
- Slideshow
- Snel selecteren
- Banner systeem
- Main page bedrijven categorien overzicht
- Bedrijven & producten pagina (menu optie)
- Bedrijven & resultaat zoekresultaat pagina’s

Functie eisen:
Iemand die weet waar hij over praat als het om PHP gaat.

Wij bieden:
Een freelance opdracht met een van te voren afgesproken prijs.

U kunt hier reageren of ons mailen.

Bedrijfsgegevens:
Allesvoorjehuis.nl
Meeuwenstraat 4
6611 CA Overasselt
www.allesvoorjehuis.nl
[email protected]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 22:59:20
 
--

--

04/07/2008 11:12:00
Quote Anchor link
- Slideshow > Dit is dus in Flash?
- Snel selecteren > Wat houdt dit in?
- Banner systeem > Banner rotatie?

Quote:
met een van te voren afgesproken prijs.


Kun je een indicatie geven?
 
Rik Engelen

Rik Engelen

04/07/2008 11:27:00
Quote Anchor link
Slideshow is in php op de main page.
Snel selecteren: Haalt bedrijven op die hieraan gekoppeld zijn.
Banner: Zelfde als snel selecteren.
 
Eddy E

Eddy E

04/07/2008 17:21:00
Quote Anchor link
Zoals Evert al vraag: indicatie?

Die slideshow is Javascript trouwens... die wellicht gevuld wordt door PHP, maar het is/blijft Javascript.
Snel selecteren: ophalen uit de database dus? Dat is dus het linkerformulier waarin je gaat zoeken. Dat is een stevige SQL, maar mag neit al te veel tijd vragen.

Ik wil/kan dit doen, maar wil wel Evert eerst de kans geven.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

04/07/2008 20:31:00
Quote Anchor link
Ik denk eerder dat het probleem hem in de zoekmachines bevind. de resultaat pagina's hiervan.
 
--

--

04/07/2008 21:39:00
Quote Anchor link
Eddy, ga je gang. Ik heb zelf geen interesse, ik vond alleen de vacature wat onvolledig op bepaalde punten. It's yours. ;)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

04/07/2008 23:44:00
Quote Anchor link
Het probleem kan ook prima in je database (opbouw) liggen.. Vaak moeten meerdere query's uitgevoerd worden om een resultaat te krijgen, dit is een gevolg van een slechte opbouw van je database... Ook het selecteren van gegevens wordt daar niet eenvoudiger op voor het systeem: Gevolg -> Zware belasting van de server, lange laadtijd (of beter gezegd, zoektijd)

Daarnaast kan jullie HTML ook behoorlijk wat verbeterd worden, wat een grote chaos is dat en er staan veel dingen in die overbodig zijn.. (zoals tig div-jes van een bepaalde hoogte/ breedte (met daarin spacer.gif) welke allemaal ook nog eens een andere class hebben..
Een afstand ergens tussen doe je met een margin, daarnaast als je veel dingen hebt die precies hetzelfde zijn en doen elke keer: Dan geef je die dezelfde class, 1 keer de properties opgeven in de CSS en klaar.. (scheelt ook in de laadtijd, gezien de HTML kan dat behoorlijk schelen ook)
Dit soort dingen met dubbele eigenschappen kom ik vaker tegen..

Gooi ook ALLE CSS (indien mogelijk) in een externe sheet.. Dat betekend namelijk dat je CSS gecached kan worden, wat ook in laadtijd scheelt bij het surfen over jullie website.
 
Noppes

Noppes

05/07/2008 00:08:00
Quote Anchor link
Lekker is dat een voorafgesproken prijs. Het lijkt mij geheel afhankelijk van de bestaande code en database model. Dus dat moet eerst geanaliseerd worden alvorens er over een prijs geluld kan gaan worden.

Ik heb zo het spirituele gevoel dat alles gerecode moet worden en het database model zal ook wel aan de tand gevoeld moeten worden...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/07/2008 08:41:00
Quote Anchor link
@Noppes

Vandaar ook mijn uitgebreide reactie, ik heb net als jij het gevoel dat voor het optimaliseren veel meer moet gebeuren dan alleen het aanpassen van de bestaande PHP-code.
Juist omdat het zo traag is, kan ik me niet voorstellen dat dat met alleen het aanpassen van de PHP op te lossen is..


@Rik
Meest reële lijkt mij om een vaste prijs af te spreken voor een aantal onderdelen/ aantal uren (misschien afspreken dat iemand bij jullie op kantoor werkt, is beter na te gaan of het werkuren zijn)
Bovenop die uren een uurtarief vast te stellen waartegen de freelancer het project afmaakt en de website verder optimaliseert.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/07/2008 09:19:00
Quote Anchor link
De homepage is 217 KB, wat vrij veel is, maar die zou evengoed nog veel sneller kunnen laden. Ik gok dat de vertragende factoren de manier zijn waarop de database is ingericht en syntax van je query's.

Mogen we eens de broncode van de indexpagina zien, inclusief PHP code? Dan valt er al veel meer over te zeggen.
 
Frank -

Frank -

05/07/2008 10:35:00
Quote Anchor link
Een banner van ruim 100kb helpt ook niet echt om de boel lekker snel te houden. Met 10kb voor een plaatje heb je voldoende kwaliteit en gaat het een stuk sneller. Tip: Probeer voor de complete pagina 50 tot 100kb aan te houden, dus voor de html, css, js en de plaatjes samen.

Een vaste prijs afspreken voor het aanpassen van andermans code lijkt mij geen goed plan, het is onmogelijk om in te schatten welke bak ellende je tegen gaat komen. En gezien de snelheidsproblemen zal dit een hele flinke bak ellende zijn!

Uurtje-factuurtje of een compleet nieuw systeem voor een fixprice, dat zou redelijk zijn.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

05/07/2008 12:17:00
Quote Anchor link
Okeej 1 ding is me duidelijk dat dit nog wel eens tegen kan gaan vallen.
Het probleem is dat de website word beheert door een bedrijf. Alleen toen de website nog klein was waren er geen problemen. maar nu gaat het helemaal verkeert :( alleen die gasten weten niet waar het aan kan liggen.
vandaar dat we iemand zoeken die er wel verstand van heeft.

Ik zie in ieder geval al een aantal mensen met goede reacties waar ik iets mee kan om te kijken wat we gaan doen.
 
Crispijn -

Crispijn -

05/07/2008 12:20:00
Quote Anchor link
Kan je niet nog terugvallen op garantie voor je huidige programmatuur icm de snelheid? Dan kan je misschien bij het bedrijf dat het gemaakt heeft deze tips terugkoppelen... wie weet scheelt dat in de kosten...
 
Rik Engelen

Rik Engelen

05/07/2008 12:22:00
Quote Anchor link
Ben ik mee bezig maar mijn gevoel zegt dat ze echt totaal geen idee hebben wat het probleem is :(
 
Rik Engelen

Rik Engelen

05/07/2008 12:25:00
Quote Anchor link
php code weg gehaald
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen
 
- SanThe -

- SanThe -

05/07/2008 12:32:00
Quote Anchor link
Dat wordt dus herschrijven neem ik aan.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

05/07/2008 12:33:00
Quote Anchor link
Is het zo slecht ?
 
- SanThe -

- SanThe -

05/07/2008 12:36:00
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik het een onoverzichtelijke puinhoop.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

05/07/2008 12:39:00
Quote Anchor link
okeej maar kan het daardoor komen dat het zo traag is,
we hadden nergens last van totdat er wat bedrijven en producten bij kwamen.
 
Crispijn -

Crispijn -

05/07/2008 12:40:00
Quote Anchor link
man, er is geen structuur in te herkennen. Je hoeft echt niet alles OOP te programmeren, maar het kan ook spagetti style een stuk overzichtelijker.

Dit heeft een 'professioneel bedrijf' voor een hoop geld in elkaar gezet?

edit: over welke aantallen producten en bedrijven hebben we het dan? 1000 000?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
 
Rik Engelen

Rik Engelen

05/07/2008 12:43:00
Quote Anchor link
dat was het zo mega duur was het niet vandara denk ik.
wel duizenden euro's natuurlijk.


105.000 bedrijven en 20.000 producten.
Producten zal over 2 maanden 200.000 zijn.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.