functie gezocht:Taalherkenner

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yamahadt50r

yamahadt50r

17/04/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Ik zag dat je bij google analytics kon zien welke taal de bezoeker had die op je site komt. bijvoorbeeld en-us, nl enz. Welke php functie is daar voor om dat te herkennen.

Als die er niet is in php ben ik op zoek naar een functie die kan lezen uit welk land de bezoeker komt.
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 03:01:55
 
Jacco Engel

Jacco Engel

17/04/2008 16:40:00
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

17/04/2008 16:46:00
Quote Anchor link
Sorry, ik ken alleen php. En de tijd is te kort om dat taaltje nog te gaan leren.

Vertalen is ook helemaal niet nodig.

Dit is wat ik nodig heb:

if(taal != NL){exit;}

Maar met welke funcite
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/04/2008 16:51:00
Quote Anchor link
Quote:
if(taal != NL){exit;}
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Nederlanders in het buitenland mogen jouw website dus ook niet bezoeken? En mensen die hun PC volledig engelstalig ingesteld hebben mogen dat ook niet?

Maar goed, als je wilt weten uit welk land iemand komt zul je al naar het ip-adres moeten gaan kijken. In combinatie met een database waarin ip-ranges aan een land gekoppeld worden, kun je zoiets wel achterhalen...
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

17/04/2008 16:54:00
Quote Anchor link
Oke, eigelijk wil ik een bepaalde functie niet uit laten voeren. Adverteerders betalen voor Nederlandstalige bezoekers en die moeten ze ook krijgen. Dus vandaar. Er moet geen tegoed worden afgetrokken.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/04/2008 17:02:00
Quote Anchor link
Google er eens naar zou ik zeggen. Meer dan genoeg informatie over te vinden...
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

19/04/2008 15:10:00
Quote Anchor link
Oke, ik heb nu heel wat ip adressen in de database staan. Alleen wie weet een site met een hele grote database? Blijkbaar mis ik er nog steeds heel veel. Het gaat me alleen om de Nederlandse + Belgische ip's

De databases die ik al heb zijn:
-joomla iptocountry
-ip-to-country.com
 
Wim E

Wim E

19/04/2008 15:37:00
Quote Anchor link
wat moet je met een grote database?
gegevens in te zetten?
of die al gevuld staan?

Voor grotere databases moet je vaak betalen...
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

19/04/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Zit ik weer te zoeken op het internet kom ik deze functie tegen:
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']

Ben ik 3 uur bezig geweest met de database en een heel script erom heen maken. Al het werk voor niks. Maar ja, Ik zal deze functie nooit meer vergeten ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.