Functie schrijven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Machiel K

Machiel K

26/02/2013 17:50:30
Quote Anchor link
Ik las de tutorial "Zelf functies schrijven" en ik ben aan de slag gegaan. Ik probeer nu een filter te maken die meteen een mysql_real_escape_string() en htmlspecialchars() over de $input gooit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function filter($input) {
    $input = mysql_real_escape_string(htmlentities($input));
    return $input;
}


?>


Nu krijg ik de volgende twee errors.
Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: Access denied for user
'___'@'localhost' (using password: NO) in /home/___/public_html/19/index.php on line 4

Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: A link to the server could not be established in /home/___/public_html/19/index.php on line 4

Ik snap er niks van.. kan iemand me helpen met hoe ik deze errors kan wegwerken?
Gewijzigd op 26/02/2013 17:51:08 door Machiel K
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:11:54
 
Erwin H

Erwin H

26/02/2013 17:58:06
Quote Anchor link
Je kan mysql_real_escape_string alleen gebruiken als er een connectie met de database is. Die heb je blijkbaar niet en dan krijg je dit soort errors.
 
Machiel K

Machiel K

26/02/2013 17:58:57
Quote Anchor link
Oh, klopt.. heb het even op een 'droge' file geprobeerd. Zal me config file er is aan vast knopen.

Toevoeging op 26/02/2013 18:02:54:

Aha, dankjewel! :)
Gewijzigd op 26/02/2013 17:59:07 door Machiel K
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/02/2013 18:15:53
Quote Anchor link
Is de combinatie van mysql_real_escape_string en htmlentities nodig/wenselijk?
Mij is altijd verteld om de gegevens zo 'onbewerkt' mogelijk op te slaan.
Bij het weergeven pas je dan de nodige voorzichtigheid toe.
 
Machiel K

Machiel K

26/02/2013 18:21:16
Quote Anchor link
Ik kan het ook doen bij het ophalen van gegevens ja, heb nu maar even wat gedaan om het 'te leren' zegmaar.
 
Wouter J

Wouter J

26/02/2013 19:09:47
Quote Anchor link
1) htmlentities nooit bij INSERT, alleen bij SELECT gebruiken
2) als je htmlentities gebruikt is mysql_real_escape_string onnodig.
3) Als je wilt leren met functies werken, zoek dan wat tutorial die uitleggen wat functioneel programmeren is, dan wordt het pas echt leuk!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.