Function é, ë, ... to é, ë,...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

05/04/2009 15:01:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op zoek naar een function die in een string de speciale tekens kan vervangen door bv &eacute enz. Bestaat er zo'n function?

Ruben
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 03:21:24
 
Midas

Midas

05/04/2009 15:35:00
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

05/04/2009 18:55:00
Quote Anchor link
Voor é krijg ik: é
en voor ë krijg ik: ë

maar ik zou die é en ë moeten krijgen...
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

05/04/2009 19:51:00
Quote Anchor link
é en ë zijn unicode karakters.

Eventueel kan je de karakters eerst omzetten naar gewone karakters en dan omzetten.

Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$a
= "ë";
echo htmlentities( utf8_decode($a) );
?>
 
/home/joost

/home/joost

05/04/2009 21:34:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je htmlspecialchars() bedoeld??
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

06/04/2009 09:42:00
Quote Anchor link
/home/joost, dat denk ik ook... Heb het even getest..

$a = htmlentities('ë'); // Dit geeft ë
echo htmlspecialchars(utf8_decode($a)); // dit geeft &Atilde;&laquo;

Wat doe ik verkeerd?

Maar dan nog een vraagje... Hoe kan ik dit toepassen op een speciaal teken uit een string?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruben Vanhoeyveld
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

06/04/2009 09:51:00
Quote Anchor link
Je doet eerst $a omzetten met htmlentities, en dan zet je ë om met utf8 en htmlspecialchars. Ik zou die htmlentities dus maar even weghalen.
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

06/04/2009 09:52:00
Quote Anchor link
Dat is het probleem.. die $a is niet altijd ë. Dit moet kunnnen werken voor alle speciale tekens...
 
GaMer B

GaMer B

06/04/2009 10:33:00
Quote Anchor link
En anders kun je nog altijd een ë vervangen door &euml; enzovoorts. Kun je doen met str_replace
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/04/2009 10:43:00
Quote Anchor link
Heb je je HTML document op UTF-8 staan?
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

06/04/2009 21:50:00
Quote Anchor link
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

ja dus...

@GaMer13: Dat is mijn bedoeling, maar ik zoek er een functie voor zodat ik niet elk mogelijk teken zelf hoef te vervangen...

edit: nog iemand een idee ofzo?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruben Vanhoeyveld
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

11/04/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Sorry voor de dubbelpost, maar anders krijg ik hier toch geen reactie meer op...

Heeft er nog iemand een idee?
 
- SanThe -

- SanThe -

11/04/2009 22:43:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$a
='ë';
echo htmlentities($a); // geeft &euml;
?>
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

13/04/2009 03:55:00
Quote Anchor link
Ik weet niet zeker of ik de context goed begrijp.

Wat is precies het probleem?
Waarom wil je precies html entities?

Waar komen die strings vandaan? DB? Hard coded? iets anders?

Indien je een html document maakt dat bedoeld is om in UNICODE te worden gelezen, maak je dan ook gebruik van unicode karakters?

Krijg je karakters als ë zo op je scherm of krijg je dat enkell in de html broncode te zien?

Is er een database probleem?
Als je doctype utf-8 aangeeft, heb je je tabellen in je db dan ook op utf-8 gezet?


Kortweg: schets even de context waar het probleem zich voordoet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.