[function.fopen]: failed to open stream: Invalid argument

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Maarten Natzijl

Maarten Natzijl

08/05/2008 13:45:00
Quote Anchor link
Ik loop tegen het volgende probleem:

dagelijks schrijf ik vanuit de database gegeven weg naar een csv-bestand met de functie fopen. Bij mijn huidige host gaat alles naar wens.

Zelf heb ik laatst een eigen webserver aangeschaft die draait in een datacenter. De server draait op Windows Server 2008.

Server is geconfigureerd als webserver met een Mysql database en ondersteunign voor php 4 en 5.

Functie URL_fopen staat aan.

Bij poging met het maken van CSV bestand op de server krijg ik de volgende error:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\inetpub\voorbeeld\voorbeeld\test.php on line 24

Warning: fopen(CSV/08-05-2008 13:36:59.csv) [function.fopen]: failed to open stream: Invalid argument in C:\inetpub\voorbeeld\voorbeeld\test.php on line 39

Warning: fopen(CSV/08-05-2008 13:36:59.csv) [function.fopen]: failed to open stream: Invalid argument in C:\inetpub\voorbeeld\voorbeeld\test.php on line 41

De code die het bestand maakt ziet er als volgt uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
        $datum
= date("d-m-Y H:i:s");

        $bestand2 = "CSV/$datum.csv" ;

        $mode = 'a+';

        $fp = fopen($bestand2, $mode);

        if (!$fp = fopen ($bestand2, $mode)){

            echo "<h2>Het openen van $bestandsnaam is mislukt.</h2>";

            echo "Controleer of de juiste schrijfrechten aanwezig zijn.";

            exit;

        };


        

        fwrite($fp, "$bovensterijtje \n") ;
        fwrite($fp, "$bestand") ;


      

    fclose($fp);

    echo "De debiteuren zijn succesvol opgeslagen.<br><br> <a href='CSV/$datum.csv'>Download het bestand</a> ";

?>


Wie kan mij helpen? De rechten van de root-directory: read write execute
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Natzijl
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 05:55:45
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/05/2008 13:49:00
Quote Anchor link
Het bestand loopt al vast bij de foreach, dus ik zou eerder daar naar kijken. Verder ben je bekend met de CSV functies? Ikzelf heb aan onderstaande genoeg om een bestand aan te maken;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$datum
= date('Y-m-d_His');
$fp = fopen('csv_bestanden/'.$datum.'_pakket_verstuurd.csv', 'w');
        
foreach ($tmp_totaal as $tmp_rij) {
 fputcsv($fp, $tmp_rij, ',');
}

        
fclose($fp);
?>
 
Maarten Natzijl

Maarten Natzijl

08/05/2008 14:00:00
Quote Anchor link
Hmmm...

Dit is regel 24 waar de error op komt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

foreach($debiteuren_array as $key=>$value){
$bestand .= "$key$value \n";

?>
 
Maarten Natzijl

Maarten Natzijl

08/05/2008 14:14:00
Quote Anchor link
iemand een idee?
 
- SanThe -

- SanThe -

08/05/2008 14:15:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.