fwrite clientside ???
Weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat een betandje wat met fwrite wordt gemaakt. direct op de pc gezet wordt van diegene die de pagina bezoekt en niet op de server.
Mijn pagina schrijft namelijk een bestandje bestel.txt deze moet bij de gebruiker komen op zijn pc op de volgende lokatie: c://tieads/dealernummer/bestel.txt maar als ik dat doe komt hij op de server te staan in deze directory en das natuurlijk absoluut niet de bedoeling.
Het mag van mij ook zo zijn dat hij een soort auto download start maar dan moet hij wel als een soort basis instelling de juiste directory meegeven.
Tips en sugs zijn altijd welkom.
greetz de Newbie
Mijn pagina schrijft namelijk een bestandje bestel.txt deze moet bij de gebruiker komen op zijn pc op de volgende lokatie: c://tieads/dealernummer/bestel.txt maar als ik dat doe komt hij op de server te staan in deze directory en das natuurlijk absoluut niet de bedoeling.
Het mag van mij ook zo zijn dat hij een soort auto download start maar dan moet hij wel als een soort basis instelling de juiste directory meegeven.
Tips en sugs zijn altijd welkom.
greetz de Newbie
Dat gaat je niet lukken. En het lijkt mij ook niet echt wenselijk voor een bezoeker als het zou kunnen...
Een download aanbieden daarintegen is geen probleem, maar je kan geen default directory erin programmeren.
Een download aanbieden daarintegen is geen probleem, maar je kan geen default directory erin programmeren.
Dat is jammer alleen als ik nu bij mijn browsers kijk opent hij altijd de de link als ik er bijvoorbeeld.
<p>Klik nu <a href="../werk/rowix/bestel.txt" >hier</a> met de <b>Rechter</b> muis knop</p>
ik heb hem nu maar ingsteld op:
<p>Klik nu <a href="../werk/rowix/bestel.txt" target="_new">hier</a> met de <b>Rechter</b> muis knop</p>
Maar kun je dmv target of iets zorgen dat hij een direct een download start en niet de pagina opent
<p>Klik nu <a href="../werk/rowix/bestel.txt" >hier</a> met de <b>Rechter</b> muis knop</p>
ik heb hem nu maar ingsteld op:
<p>Klik nu <a href="../werk/rowix/bestel.txt" target="_new">hier</a> met de <b>Rechter</b> muis knop</p>
Maar kun je dmv target of iets zorgen dat hij een direct een download start en niet de pagina opent
Als je het nou eens in een cookie stopt?
Quote van php.net
Quote:
Als je wil dat de gebruiker wordt gevraagd de data die je zendt op te slaan, zoals een gegenereerd PDF bestand, kun je de Content-Disposition header gebruiken om een standaard filenaam mee te geven en de browser te forceren de opslaan dialoog te laten zien.
Opmerking: Er is een bug in Microsoft Internet Explorer 4.01 die ervoor zorgt dat dit niet werkt. Er is niks aan te doen. Er is ook een bug in Microsoft Internet Explorer 5.5 dat hiermee problemen veroorzaakt. Deze kan worden opgelost door up te graden naar Service Pack 2 of later.
Opmerking: Als safe mode is geactiveerd dan zal het uid van het script worden teogevoegd aan het realm gedeelte van de WWW-Authenticate header als deze wordt geset met deze functie (wordt gebruikt voor HTTP autenticatie).
Code (php)
Opmerking: Er is een bug in Microsoft Internet Explorer 4.01 die ervoor zorgt dat dit niet werkt. Er is niks aan te doen. Er is ook een bug in Microsoft Internet Explorer 5.5 dat hiermee problemen veroorzaakt. Deze kan worden opgelost door up te graden naar Service Pack 2 of later.
Opmerking: Als safe mode is geactiveerd dan zal het uid van het script worden teogevoegd aan het realm gedeelte van de WWW-Authenticate header als deze wordt geset met deze functie (wordt gebruikt voor HTTP autenticatie).
SanThe:
Als je het nou eens in een cookie stopt?
Hoe bedoel je ??
Als je de waarde van mijn .txt file in cookie wilt stoppen kan dit uiteraard maar de methode die ik wil gebruiken heb ik niet zelf bedacht maar deze optie is al aanwezig en mijn idee zorgt er voor dat er bij een SAP R3 systeem geen nieuwe import gemaakt hoeft te worden omdat mijn file in het zelfde formaat nu geschreven wordt
hier heb ik voor gekozen omdat de mensen die de import voor de SAP app. moeten schrijven dit gewoon nu zullen doen.
Als je m.b.t. tot de download optie mogelijkheden ziet om dit te doen geef me dan a.u.b. is een stukje als voorbeeld.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Jelmer:
Quote van php.net
Quote:
Als je wil dat de gebruiker wordt gevraagd de data die je zendt op te slaan, zoals een gegenereerd PDF bestand, kun je de Content-Disposition header gebruiken om een standaard filenaam mee te geven en de browser te forceren de opslaan dialoog te laten zien.
Code (php)
Dit werkt bijna perfect !!
Ik zit alleen nog met het probleem dat de tekst die de pagina geeft (Om te zeggen dat het gelukt is)stopt hij ook in het .txt filetje. moet ergens iets invoeren van break,exit of EOF om dit te voorkomen ??
of moet ik op een andere manier aangeven dat het gelukt is ??
ik kan zorgen d.m.v. deze code:
Code (php)
Schrijf hij de file perfect en blijft mijn form perfect intact maar geeft hij geen opm merkin van bijv.
echo"<p>Export file is geschreven!!!</p><br />";
ieder geval al bedankt voor dit geweldige stukje code dit is echt 90% van wat ik zocht !!