Game Framework

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lord Gaga

Lord Gaga

17/12/2014 12:59:55
Quote Anchor link
Hallo,

Op het moment ben ik bezig met het "proberen" te maken van een online browsergame.
Echter loop ik op dit moment een beetje vast.

De denkwijze die ik op dit moment aanhoudt is als als volgt:

- Ik heb een "Client" object
- Dit "Client" object heeft een array met "Scenes"
- Elke "Scene" heeft een array met "Entities"

Uiteindelijk heb ik natuurlijk ook een "WebSocket" object nodig, die door het hele spel bestaat, maar waar maak ik die aan? (Dit is enkel één voorbeeld, er zijn meer objecten die door het spel moeten bestaan.) Ik zie door de bomen het bos niet meer, ook van het kijken naar bestaande Frameworks wordt ik niet veel wijzer.

Kan iemand me een goede structuur uitleggen waarop ik dit kan bereiken?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 17/12/2014 13:02:03 door Lord Gaga
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:34:52
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/12/2014 19:00:01
Quote Anchor link
een servicecontainer maken met daarin allerlei services?

Uiteindelijk moet je programma ergens beginnen. Je kunt er voor kiezen om eerst die servicecontainer aan te maken die afhankelijk van de config de benodigde services gaat starten. een zo een service zou dan de WebSocket kunnen zijn. Je moet wel beseffen dat een service een statisch iets is. Je maakt dat ding maar 1x aan en dan voldoet dit voor je hele applicatie. Voorbeelden zouden kunnen zijn de Sessions of bijvoorbeeld de ingelogde gebruiker.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

17/12/2014 22:55:02
Quote Anchor link
Is een servicecontainer dan ook meteen een static class? Nu is mijn "Client" object namelijk nog een gewoon object. In principe is het nu dus mogelijk om hetzelfde spel 2 keer op 1 pagina af te spelen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/12/2014 23:25:20
Quote Anchor link
Ik wil niet zeggen dat het een static class moet zijn maar je instantieert er maar één van in je hele applicatie en deze instantie gebruik je aldoor.

Het voordeel van zo een servicecontainer is dat deze al de services instantieert en direct een intantie teruggeeft wanneer je er om vraagt

$serviceContainer = new ServiceContainer();

$user = $serviceContainer->get('login_user');
echo $user->getFullName();

Tevens kun je de serviceContainer direct in andere belangrijke classen als Stage enz. injecteren zodat vanuit deze classen direct $this->serviceContainer->get('login_user') te gebruiken is
 
Lord Gaga

Lord Gaga

17/12/2014 23:30:18
Quote Anchor link
Ik zal morgen eens proberen dit te implementeren, bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.