Game Limits.net

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

16/08/2012 13:30:32
Quote Anchor link
Hi,

Ik ben bezig met een soort van game community bezig en ik wou graag wat kritiek hebben.
Dus wat vinden jullie ervan: Game Limits?
Ik had van een aantal leden gehoord dat ze de layout niet zo mooi vonden dus ben ik een beetje bezig met een nieuwe layout: Game Limits 2.5

Jurre
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 12:52:52
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/08/2012 17:14:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je het verouderde <font>?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/08/2012 17:26:35
Quote Anchor link
What is going on IN GameLimits. Is gamelimits een huis?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/08/2012 17:30:04
Quote Anchor link
Misschien net zoiets als Habbo Hotel, maar dan wat minder interactiever ;-)?

Oh ja, er staat bovenaan: Regiter... dat moet zijn 'Register'
 
Wouter J

Wouter J

16/08/2012 18:19:39
Quote Anchor link
Jij vind GL2.5 mooier dan GLcurrent? Ik denk dat je dan verkeerd bent. In de huidige GL zit veel meer potentie tot een mooie Web3.0 design (al zijn er wel wat grote aandacht puntjes) dan in GL2.5. Daarom beoordeel ik hierbij ook alleen maar het eerste design/lay-out en niet het 2e.

Design
De bovenkan (header t/m last loggend in members) ziet er goed uit. Het idee in elk geval. Je hebt hier mooie kleuren gebruikt, alleen jammer dat die niet helemaal terug komen in de slider afbeeldingen. Hier moet je, vind ik, nog even naar kijken. Misschien is alle afbeeldingen in grayscale wel mooi.

Je hebt alleen erg weinig contrast in je logo. Kan jij 'Limits' goed lezen? Ikke niet.

Ook heb je cufon gebruikt, klinkt leuk (eigenlijk klonk leuk), maar is vandaag de dag echt ouderwets. Kijk eens naar @font-face en naar de @font-face generator van FontSquirrel. Daarmee kan je dit veel beter doen.

Dan die laatst ingelogde users. Dat neemt zo'n 50% van de totale homepagina in. Is dat zo belangrijk? Ik denk het niet. Even een balkje waarbij de avatars naast elkaar staan en bij hover de naam zichtbaar wordt is meer dan genoeg.

Dat brengt me ook bij de volgende punten:

Content
Op de homepagina wil ik graag zo goed mogelijk geïnformeerd worden waarover de site gaat met zo min mogelijk tekst.

Dat laatste is perfect, je hebt geen tekst op je homepagina. Alleen dat eerste ontbreekt volledig, wat houdt GameLimits in? Wordt ik gelimiteerd in het spelen van een game? Of moet ik juist over de limit gaan?
En waarom moet ik me juist gaan aanmelden bij gamelimits?

Design indruk
Ik weet na wat onderzoek nog steeds niet wat gl nou precies inhoudt. Ik gok maar dat het een fanatieke game site is. Vind je jouw site lijken op een fanatieke game site? Kijk eens naar je 'concurrenten'. De site van WoW bijv. daar spat toch elke pixel van je scherm af?
Jou design is veel te strak.

Bedoel je het als limit op het aantal gamen per dag en heb je dus een veel serieuzere instelling dan ligt dit design op het randje van te netjes.

Doel van de site
Wat is het doel van jou site? Je moet dan uitgaan van 2 bezoekers: Nieuwe en terugkomende. Wat wil jij dat nieuwe bezoeker doen? Je wilt dat ze zich registreren. Zorg dan dat die button niet verstopt is in het menu maar een achtergrond kleur krijgt, groot is zodat je bijna automatisch erop klikt.
Dan die terugkomende bezoekers. Die wil je dat ze zich kunnen inloggen, dat heb je wel goed gedaan. Al kan dat ook wel wat duidelijker i.p.v. wit op wit.

Advertenties
Hè balen, je wilt wat verdienen met je site. Dat is voor bezoekers vaak de grootste afknapper. Probeer het leuk te maken, integreer je reclame in je site. Laat het nauwelijks opvallen.

Kijk bijv. eens naar http://css-tricks.com/ Die maakt behoorlijk wat reclame voor treehouse, maar valt het je op? Het logo van treehouse, het kikkertje, heeft een leuke CSS animatie gekregen. Daardoor weet je dat de blogger veel van dat gebied weet. In de sidebar staat een veel kleurige afbeelding. Valt dat niet op? Nee, want die kleuren zie je ook terug in het menu (als je hovert en als je op de pagina komt).
Dan de wisselde advertenties halverwege de content. Die zijn in een box geplaatst die volledig passen in de website.

Code
- Je gebruikt 3 stylesheets (op je eigen host). Dat zijn dus 3 HTTP requests. Hoemeer requests hoe trager je pagina laad, waarom voeg je ze niet allemaal in 1 stylesheet?
- Inline CSS is niet goed. Het zorgt voor rommelige broncode en onbewerkbare bestanden, plaats dit ook in een stylesheet.
- Geef je elementen mooie ID namen waaruit je hun doel kan leiden. Dingen als 'lki' en 'lkir' zeggen mij niks. Ik zou ze respectievelijk 'logo' en 'login-form' noemen. En 2 divjes voor een logo is iets te veel.
- Schrijf je HTML tekst bij voorkeur met kleine letters. Dingen als 'HOME' en 'VIDEOS' ect. kun je beter als 'Home' en 'Videos' schrijven. Met CSS text-transform kan je deze dan uppercase maken.
- Zoals al genoemd, font elementen komen uit de oertijd. Verwijder die en los ook dit op met CSS
- Kijk eens naar de heading elementen (h1 t/m h6). Die kun je veel beter gebruiken ipv <div id="HeaderConUAD2Stat"><strong>Latest forum posts</strong></div>
- op regel 139 sluit je je strong element nergens. Tevens is het onnodig om hier strong te plaatsen, dat geeft aan dat de tekst belangrijker is dan normale tekst. Dat is dit zeker niet. Los ook dit op met CSS (font-weight: bold;)
- Sommige dingen hebben dezelfde stijl (headings bijv.). Geef die dan niet allemaal een eigen ID, maar gebruik een class die je aan die elementen meegeeft.

Offtopic:
Ik begon op 17u20 met het schrijven van dit bericht sommige tips kunnen hiervoor al genoemd zijn.
 
- Raoul -

- Raoul -

16/08/2012 20:02:23
Quote Anchor link
Een klein maar belangrijk punt: je weet echt niet hoe je kleuren moet combineren. Groen en rood samen dat kan echt niet. Kijk eens naar http://kuler.adobe.com/

Heel je site is een mengelmoes van kleuren, dat is best wel jammer want opzich is de lay-out nog best goed.
 
Wouter J

Wouter J

16/08/2012 20:21:41
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/08/2012 20:40:17
Quote Anchor link
Ghaha, Wouter J, ga zo door en ik word nog eens een fan van je commentaar :D prachtig
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

16/08/2012 22:04:23
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties!

- Aar - op 16/08/2012 17:14:00:
Waarom gebruik je het verouderde <font>?

Omdat ik de css file gekopieerd had van een Nederlandse versie van GL die ik had gemaakt (Een jaar geleden).

Wouter J op 16/08/2012 18:19:39:
-

Bedankt voor je feedback!
Ik en een vriend zijn nog een beetje aan het kijken wat voor content we willen hebben.
De site is een gamers community waar je je eigen profiel kan aanmaken, we zijn nog bezig om er meer actieve dingen in te doen bijv. Prijsvragen, etc.

Het logo is tijdelijk, een goede logo is in de maak :).

Ik zat nog te twijfelen tussen cufon of @font-face, ik had uiteindelijk toch maar cufon gedaan maar ik denk dat ik toch @font-face doe.
Zoals ik al zei, we zijn de content nog aan het bedenken dus de Latest logged in members gaat waarschijnlijk weg.

Ik ben nog bezig met de layout, er moet dan ook nog veel gebeuren.

De advertenties hebben een kans van 1/70 om te verschijnen, ook dit moet nog is verandert worden.

Zoals ik al tegen Aar zei, ik had de css file gekopieerd. Ik ga de elementen die niet belangrijk zijn weghalen en alles hernoemen naar nettere ID's en classes.
Ik moet de hele source nog is 'verschonen'.


- Raoul - op 16/08/2012 20:02:23:
Een klein maar belangrijk punt: je weet echt niet hoe je kleuren moet combineren. Groen en rood samen dat kan echt niet. Kijk eens naar http://kuler.adobe.com/

Heel je site is een mengelmoes van kleuren, dat is best wel jammer want opzich is de lay-out nog best goed.

Zoals ik al zei, we zijn nog met de layout aan het rotzooien.

Jurre
 
Wouter J

Wouter J

16/08/2012 22:37:43
Quote Anchor link
Jurre, als je en nog met het lay-out (waarbij je overigens het design bedoelt) en met de tekst aan het rotzooien bent, wat wil je dan gereviewed laten worden?
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

16/08/2012 22:54:13
Quote Anchor link
Opzich is de design klaar, de content komt ook zo snel mogelijk.
Ik wou de mening van andere mensen horen over hoe ze het design vinden.
 
- Raoul -

- Raoul -

17/08/2012 00:53:21
Quote Anchor link
Jurre de Jongh op 16/08/2012 22:54:13:
Opzich is de design klaar, de content komt ook zo snel mogelijk.
Ik wou de mening van andere mensen horen over hoe ze het design vinden.


Het design is niet klaar want je gebruikt kleuren verkeerd en je zegt zelf dat je er nog mee aan het rotzooien bent.
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

17/08/2012 01:50:04
Quote Anchor link
Ik heb het denk ik verkeerd gezegd, ik bedoel dat het design klaar is maar er moeten wel nog wat aanpassingen gebeuren. Bijv. de kleuren.
 
Wouter J

Wouter J

17/08/2012 10:44:32
Quote Anchor link
Ik vind de kleuren echt niet verkeerd. (in 2.0 dan)

Juist doordat er ook nog wat oranje bij zit kan die groen best bij rood, dat is een heel normaal kleuren pallet (zoals ik net al liet zien). Het enige wat je misschien kan doen is de groen iets minder chemisch maken en wat meer natuurlijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.