Game VPS welke OS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin J

Kevin J

15/01/2015 09:31:11
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil een VPS gaan kopen en daar game servers op draaien, ik zal vaak wisselen maar dat maakt niet uit.
Nu heb ik een site gevonden dat is als ik het mag vermelden www.ovh.nl (sorry als niet mag verwijder link dan)
Daar kies ik dan een VPS, ik ga gewoon goedkoospte kopen om te testen. Maar dan moet ik een OS kiezen, ik krijg het volgend lijstje (Ja ik weet dat sommige totaal niet kunnen maar het staat erbij dus ik noem maar op voor zekerheid):
- Joomla
- Debian
- Pretasohp
- Wordpress
- Ruby
- Release3
- Cpanel
- Ubuntu
- Drupal
- Lamp
- Centos
- Plesk

Standaard geselecteerd is 'Debian'.
Maar welke zou ik beste kunnen gebruiken voor een game VPS, ga er van uit dat er max 5 personen op gaan dus hoef ook totaal niet iets duurs te hebben.
Ben benieuwd welke jullie aanraden. Ik zal dan onder andere SAMP (San andrea multiplayer), Minecraft en misschien als mogelijk een GMOD (Garry's mod) server (moet kijken of mogelijk is).
Of zijn er mensen die gelijk zeggen "NIET DOEN JE WEET NIET WAAR JE AAN BEGINT".
Als jullie willen weten of ik met Linux kan werken, gedeeltelijk. Ik leer namelijk Medewerker Beheer ICT en werk ik met Linux.
Ik hoor graag van jullie.
Gewijzigd op 15/01/2015 09:31:39 door Kevin J
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 08:24:44
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/01/2015 10:15:58
Quote Anchor link
Het is geen probleem om het aan te bieden, maar doe het sowieso niet op commerciële basis als je niet weet hoe Linux werkt.

Ikzelf raad CentOS aan als OS, die heb ik voor mijn server ook geinstalleerd.
 
Kevin J

Kevin J

15/01/2015 10:41:17
Quote Anchor link
Okay ik heb het zojuist besteld met CentOS, hopelijk komt hij snel online

Toevoeging op 15/01/2015 11:12:57:

Hij is online.
Nu kan ik wel met Putty verbinding maken.
Hoe kan ik hdest beste regelen dat ik ook via een remote desktop sessie (Ik weet dat standaard niet werkt) doen?
 
Ivo P

Ivo P

15/01/2015 11:18:07
Quote Anchor link
http://nl.wikipedia.org/wiki/X_Window_System ?

Remote Desktop, zoals bekend onder MS Windows, zal uiteraard niet werken.

Maar heb je dat nodig? Met Putty kun je ook alles (mogelijk zelfs meer) regelen.

--
Overigens zou je nu nog steeds de server kunnen herinstalleren met een andere keuze dan CentOs. Ben je wel weer alles kwijt, maar OVH laat je via hun beheers-interface een herinstall doen. (Wel van een ander free OS uiteraard, niet dat je er ineens een MS Windows op kunt zetten.)
 
Kevin J

Kevin J

15/01/2015 11:20:24
Quote Anchor link
Ik ben ook nog goed aan het kijken naar Putty

en welke zou jij dan aanraden?
 
Ivo P

Ivo P

15/01/2015 11:31:07
Quote Anchor link
zelf heb ik ook een CentOS. Maar een smtp- en dns-server is een compleet andere toepassing dan jij hebt.

Als het er was geweest, had ik een Fedora / Red Hat versie genomen, maar dat is puur omdat ik daar de meeste ervaring mee heb. CentOS staat daar het dichtste bij, dus vandaar mijn keuze daarvoor.

Mijn andere servers draaien op Fedora.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/01/2015 12:41:32
Quote Anchor link
Remote desktop op Windows heb ik ook op mijn Ubuntu-pc geïnstalleerd en werkte voortreffelijk. Zou mogelijk ook op Centos kunnen werken. Je moet dan een RDP-server installeren.
 
Ivo P

Ivo P

15/01/2015 12:43:44
Quote Anchor link
moet er wel iets te tonen zijn natuurlijk: mijn vps is zonder grafische schil. een RDP doet dan niets.
 
Willem vp

Willem vp

15/01/2015 15:28:34
Quote Anchor link
- Aar - op 15/01/2015 12:41:32:
Remote desktop op Windows heb ik ook op mijn Ubuntu-pc geïnstalleerd en werkte voortreffelijk. Zou mogelijk ook op Centos kunnen werken. Je moet dan een RDP-server installeren.

Onder CentOS kun je daarvoor de package freerdp installeren.
 
Kevin J

Kevin J

15/01/2015 16:51:18
Quote Anchor link
Het is mij gelukt heb hem aardig online.
Maar op dit moment blokeerd mijn firewall 1 poort, namelijk poort 7777.
hoe kan ik hem open maken met Putty?
Ik gebruik centos 6 32bit.
Mijn host heeft alle porten open alleen mijn firewall blokeerd hem.
 
Willem vp

Willem vp

15/01/2015 16:55:15
Quote Anchor link
lokkit -p 7777:tcp

En afhankelijk van het type data dat eroverheen moet ook lokkit -p 7777:udp
 
Kevin J

Kevin J

15/01/2015 17:10:27
Quote Anchor link
Geprobeerd werkt niet
 
Willem vp

Willem vp

15/01/2015 17:16:35
Quote Anchor link
Dan heb je waarschijnlijk de package system-config-firewall-base niet geïnstalleerd.
Als je die niet wilt of kunt installeren, kun je het ook met iptables doen, maar dat is wat meer tikwerk. ;-)

iptables -A INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 7777 -j ACCEPT

en eventueel

iptables -A INPUT -m state --state NEW -m udp -p udp --dport 7777 -j ACCEPT
 
Kevin J

Kevin J

15/01/2015 20:55:04
Quote Anchor link
Allemaal enorm bedankt jullie zijn mijn helden!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.