Gastenboek naar mijn wensen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dries meurisse

dries meurisse

11/06/2006 08:13:00
Quote Anchor link
Heey,

Ik ben al TIJDEN opzoek naar een gastenboek, maar er zijn er weinig (geen?) die in de buurt komen naar wat ik zoek. Ik zal zeggen waarvoor ik het wil gebruiken, ik ben een guide van iets aan het maken en wil daar op elke pagina een gastenboek onder, zoals jullie een beetje hier onder elk script en tutorial een gastenboek hebben.

Wat moet het zijn?
-Het zou liefst op 1 pagina moeten geraken, zodat ik niet 100de files met guestbookdata.php als titel moet maken, voor elk deeltje van men tutorial.
-Het moet een simpele layout zijn, in wit/grijs achtige kleuren.
-Simpel te kopiëren waar je weinig/niets aan moet veranderen.
-Géén antischeld, géén MySQL, géén weet ik voor wat van functies.
-Wel: berichten kunnen wissen, berichten kunnen editen.

Dus kort samengevat, een gastenboek dat je kan kopieren zonder MySQL dat op 1 pagina kan, met editbare berichten en dat je die ook kan deleten.

Kunnen jullie dat, of vinden jullie het "dat zoveelste gastenboek"? Of kunnen jullie me op een gastenboek duiden dat aan men eisen voldoet?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:38:18
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/06/2006 08:50:00
Quote Anchor link
Hoe meer eisen hoe kleiner de kans dat je iets tegenkomt dat presies past bij jou wensen. Opzich valt het nog wel mee... dus daar kunnen we je wel mee helpen.

Enkele opmerkingen:

- Geen MySQL? Dat is gewoon serieus dom. Niet alleen performance technisch maar ook ivm het beheersaspect. Werken met flat-files is gewoon moeilijk.
- Is het niet verstandig om te kijken naar iets van een nieuwssysteem? En die zodanig aan te passen dat ieder nieuwsbericht dus een nieuw deeltje van je tutorial is? Het voordeel daarvan is dat je dan ook makkelijk die tutorials kunt toevoegen en wijzigen. Je krijgt dan bijvoorbeeld zoiets, En je kunt dan gemakkelijk items verwijderen.

Als je de MySQL wens dropt is het geen moeilijke opgaven om iets te maken. Ik zou één MySQL tabel maken met daarin:

- reactieid (PK, auto_incredlement)
- tutorialid
- naam
- email
- datum
- ipadres
- bericht
- etc.

Doordat je een tutorialid toevoegd kan je 1 tabel gebruiken voor meerdere tutorials en hou je toch lekker makkelijk alles in één tabel. Vervolgens maak je simpelweg je gastenboek in een functie en krijg je iets als dit (net zoals mijn nieuwsysteem hierboven)

require_once('gastenboek.php');
gastenboek(2);

Waar 2 dan het tutorialid is :).
 
Dries meurisse

dries meurisse

11/06/2006 09:20:00
Quote Anchor link
- Geen MySQL? Dat is gewoon serieus dom. Niet alleen performance technisch maar ook ivm het beheersaspect. Werken met flat-files is gewoon moeilijk.

-> Nou ja, ik heb gewoon helemaal geen ervaring met MySQL, zo weet ik niet eens hoe je tabel maakt enzo.

- Is het niet verstandig om te kijken naar iets van een nieuwssysteem? En die zodanig aan te passen dat ieder nieuwsbericht dus een nieuw deeltje van je tutorial is? Het voordeel daarvan is dat je dan ook makkelijk die tutorials kunt toevoegen en wijzigen. Je krijgt dan bijvoorbeeld zoiets, En je kunt dan gemakkelijk items verwijderen.

-> Dat is inderdaad een goede optie. Ik ga eens proberen dat in te voeren.
 
Eris -

Eris -

11/06/2006 09:21:00
Quote Anchor link
Kijk dan wordt het een keertijd...
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/06/2006 09:40:00
Quote Anchor link
dries:
-> Nou ja, ik heb gewoon helemaal geen ervaring met MySQL, zo weet ik niet eens hoe je tabel maakt enzo.


Dat is natuurlijk niet iets wat je tegen moet houden. Als iedereen zo zou denken zouden we allemaal nog rondjes in onze eigen poep draaien. Juist als je ergens geen ervaring in hebt is het een uitdaging en een leerzaam project om ermee te beginnen.
 
Dries meurisse

dries meurisse

11/06/2006 17:44:00
Quote Anchor link
Mjah, ok, maar ik wil gewoon die tutorial maken en amen en uit. Ik heb geen zin om nog uren te spenderen aan coderen, maar het klopt wel, ik zal MySQL ooit eens moeten leren :#

Arjen, ik heb je nieuwssysteem gezien, ik ga dat gebruiken, dus als het van mij afhangt mag er een slotje op.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/06/2006 17:48:00
Quote Anchor link
Slotjes zijn nergens voor nodig, als het topic niet meer nodig is word het niet meer gebruikt en zakt het vanzelf naar de bodemloze diepte van de MySQL database.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.