gastenboek - weergeven bericht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Sven Onbekend

Sven Onbekend

25/08/2009 21:42:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af of het mogelijk is om de enters uit het textveld ($bericht) voordat ik het in de database zet om te zetten naar <br>. Alles staat namelijk goed in de database, maar wordt door onderstaande code niet 'goed' weergegeven.

Heb nu de volgende code:

gastenboek_schrijf.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
...
        $bericht_1 = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['bericht']));
        $bericht = nl2br($bericht_1);

...

?>


gastenboek.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
...
     echo strip_tags($bericht, '<a><p><br>');
...

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 21:58:58
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/08/2009 21:43:00
Quote Anchor link
Geen <br />'-en in de DB zetten. Zodra je ze in een pagina echoot, gewoon even nl2br eroverheen.

Edit: voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    $str
= '
        Dit is regel 1
        Dit is regel 2
        Dit is regel 3
    '
;
    echo '<pre>' . print_r (nl2br ($str), true) . '</pre>';
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Sven Onbekend

Sven Onbekend

25/08/2009 22:00:00
Quote Anchor link
Weer wat geleerd, thanx :)
 
Roeltje M

Roeltje M

25/08/2009 22:01:00
Quote Anchor link
Ik las dit net en vroeg me ook alweer af waarom je geen <br /> in je database mag. Ik weet wel dat het niet mag, maar ben vergeten waarom.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/08/2009 22:07:00
Quote Anchor link
De enters worden al in je DB opgeslagen. Als je je gegevens in een HTML pagina wilt laten zien heb je pas die <br /> nodig. Maar stel dat je de gegevens als een tekstbestand wilt laten downloaden? Dan mag je al die br's er weer uit gaan filteren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.