Gebruik van externe DB op de site.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arthur Heijmen

Arthur Heijmen

20/05/2013 17:54:11
Quote Anchor link
Is het mogelijk dat ik op mijn site gebruik kan maken van de gegevens van een andere website?
Zo ja hoe werkt dat?
Ik heb al geprbeert, om een connection te maken met een externe db, maar ik kreeg dat niet voor elkaar.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
mysql_connect("db.gothic-annabel.nl", "xxxxxxxxxx", "xxxxxx") or die('kan geen verbinding maken met de mysql server');

mysql_select_db("xxxxxxxxxx") or die('fout database');
?>

maar dit werkt dus niet.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:36:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/05/2013 17:57:13
Quote Anchor link
Je moet het ip-adres/hostname van je server toe laten staan in de 'allowed hosts' op de andere server.
Zorg ook dat poort 3306 outside in de firewall van jouw server open is.
Gewijzigd op 20/05/2013 19:58:50 door - Ariën -
 
Arthur Heijmen

Arthur Heijmen

20/05/2013 17:59:07
Quote Anchor link
Oke aar, ik ga even kijken op die server als dat mogelijk is.
 
Willem vp

Willem vp

20/05/2013 18:36:23
Quote Anchor link
Mogelijk moet je ook nog een extra grant op je database geven. Dus iets als

grant select, update, insert, delete on databasenaam.* to remotegebruiker@remotehost;
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

20/05/2013 19:49:15
Quote Anchor link
@Aar, dat is als je via één of ander control panel werkt, maar niet als je zelf een database server beheert.
Dan zal je voor elke host een user moeten aanmaken, en de benodigde priveleges moeten toekennen(de methode van Willem kan ook, maar is niet mijn voorkeur)
Overigens als poort 3306 niet openstaat in de firewall werkt MySQL lokaal ook niet
 
Willem vp

Willem vp

20/05/2013 19:59:00
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 20/05/2013 19:49:15:
Dan zal je voor elke host een user moeten aanmaken, en de benodigde priveleges moeten toekennen(de methode van Willem kan ook, maar is niet mijn voorkeur)

Huh? Dat is toch precies wat ik beschreef? Hoogstens kan het zijn dat de gebruiker iets andere privileges moet hebben...
Quote:
Overigens als poort 3306 niet openstaat in de firewall werkt MySQL lokaal ook niet

Voor uitgaande verbindingen is het meestal een minder groot probleem dan voor inkomende verbindingen, maar dat hangt een beetje van de instellingen van je firewall af.
Gewijzigd op 20/05/2013 20:01:14 door Willem vp
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

20/05/2013 20:10:05
Quote Anchor link
Willem vp op 20/05/2013 19:59:00:
Ger van Steenderen op 20/05/2013 19:49:15:
Dan zal je voor elke host een user moeten aanmaken, en de benodigde priveleges moeten toekennen(de methode van Willem kan ook, maar is niet mijn voorkeur)

Huh? Dat is toch precies wat ik beschreef? Hoogstens kan het zijn dat de gebruiker iets andere privileges moet hebben...

Niet helemaal, in MySQL wordt inderdaad bij een GRANT op een niet bestaande user de user aangemaakt, maar ik geef er de voorkeur aan eerst een CREATE USER te gebruiken.




Toevoeging op 20/05/2013 20:15:45:

Willem vp op 20/05/2013 19:59:00:
Quote:
Overigens als poort 3306 niet openstaat in de firewall werkt MySQL lokaal ook niet

Voor uitgaande verbindingen is het meestal een minder groot probleem dan voor inkomende verbindingen, maar dat hangt een beetje van de instellingen van je firewall af.

Vanuit de firewall gezien (in ieder geval in Windows) is het gewoon een inkomende aanvraag ook al komt ie van die de machine zelf.
 
Willem vp

Willem vp

20/05/2013 20:31:23
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 20/05/2013 20:10:05:
Vanuit de firewall gezien (in ieder geval in Windows) is het gewoon een inkomende aanvraag ook al komt ie van die de machine zelf.

Dat zou niet moeten. Dan zou je bijvoorbeeld ook geen websites kunnen bekijken als je poort 80 op je systeem niet open hebt gezet.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

20/05/2013 21:09:23
Quote Anchor link
Hoezo niet?
Poort 80 is niet het meest juiste voorbeeld, maar je zou die voor inkomende verbindingen kunnen blokkeren.
En dan kan je nog steeds websites bezoeken, maar niet een webserver benaderen die op dezelfde machine draait
 
Willem vp

Willem vp

20/05/2013 21:40:52
Quote Anchor link
Ah, we zitten weer mooi langs elkaar heen te praten, maar ik heb nu door wat je bedoelde. ;-)

Overigens denk ik dat dat voornamelijk geldt voor Windows-machines. Ik had toevallig vanmorgen een soortgelijke situatie op een Linux-systeem waar ik een webserver op poort 83 wilde zetten. Lokaal kon ik er prima bij, maar van buitenaf een HTTP-error 503.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.