Gebruik van Headings binnen divjes...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2011 17:19:28
Quote Anchor link
En daar ben ik weer met een hele brandende vraag, die jullie mogen gaan blussen ;-)

Ik ben bezig met een (mobile) layout voor een site waarbij ik uit semantisch oogpunt headings wil gebruiken voor de kop, de titel, en categorieën etc...

Nu vroeg ik me af, maakt het uit of je meerdere h1 headings gebruikt in verschillende divjes (#header, #content). Of is 't gewoon het beste om echt over de hele pagina de heading oplopend te gebruiken, met een h1 in de #header, h2 in de #content, h3 on de #content etc...

Nou, benieuwd wie het weet, en het welbekende koekje verdient ;-).
Gewijzigd op 09/11/2011 17:20:36 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 03:00:37
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

09/11/2011 18:56:24
Quote Anchor link
Je moet de tags gebruiken zoals ze bedoeld zijn. Mocht je meerdere koppen hebben kun je gerust meerdere h1's gebruiken.

Reactie van google medewerker Matt Cutts: https://www.youtube.com/watch?v=GIn5qJKU8VM
Gewijzigd op 09/11/2011 18:58:57 door Jacco Brandt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2011 18:59:28
Quote Anchor link
Mooi, dan weet ik dat ook maar weer.
Enne, ik gebruik de tags toch goed? Het zijn immers titels en koppen.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

09/11/2011 19:16:03
Quote Anchor link
Ik heb het niet gezien, maar als het inderdaad titels en koppen zijn worden de tags goed gebruikt.
Gewijzigd op 09/11/2011 19:16:57 door Jacco Brandt
 
Wouter J

Wouter J

09/11/2011 19:20:12
Quote Anchor link
De mening over heading gebruik is altijd verschillend. Maar iedereen is het erover eens dat een h1 altijd het belangrijkste is en een h6 het minst belangrijke.

Ik ben van mening dat je 1 h1 tag gebruikt op de pagina. Dit moet de belangrijkste heading zijn van de hele pagina. In de praktijk komt dit neer dat op de homepagina de bedrijfsnaam in een h1 staat en bij de rest de pagina titel of blogpost titel. Aangezien dat belangrijker is dan hoe de bedrijfsnaam heet, googlen op de bedrijfsnaam moet je de homepagina opleveren niet een pagina halverwege.

Ik gebruik dus de h1 en h2 tags wisselt voor header en content. Daarnaast als je tussenkopjes hebt in de content gebruik ik een h3 tag. Alles daaronder gebruik ik eigenlijk bijna nooit, behalve met een sidebar dan. De kopjes die daar staan zou ik altijd h4 geven.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

09/11/2011 19:33:12
Quote Anchor link
Ben altijd bang voor interne concurrentie bij gebruik van meer dan 1 h1 header. Ik zorg er dus altijd voor dat er ook maar 1 per pagina is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.