Gebruiken van datums in PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/11/2018 00:44:49
Quote Anchor link
@Dirk

Met zuchten, poeh poeh, laat maar, tjonge jonge enzovoorts ga je de wedstrijd niet winnen.

Kijk eens even naar de grote bijdrages die mensen hier leveren om jou vooruit te helpen ... en jij loopt alleen maar te zuchten. Schiet niet echt op hè ;)

Laat in je volgende reactie je code eens zien die je tot nu toe hebt. Daar kunnen we wellicht wat meer mee.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:23:48
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/11/2018 01:09:54
Quote Anchor link
Tsja, sommige mensen zijn geneigd phphulp te zien als afhaalchinees. En zo is het niet, want daar leer je niet van. Als je hapklare brokken wilt kun je een programmeur inhuren.
 
Jan R

Jan R

23/11/2018 06:15:13
Quote Anchor link
In je profiel staat er: Beroep:ICTer
Dan zou dit alles zeker geen probleem mogen zijn.
Ik ben GEEN icter maar een hobbyist zonder problemen om het te begrijpen. SET lc_time_names kende ik ook niet en toch lukte het me in het verleden om de dagwaarde gewoon uit een arrayke te halen. In de toekomst zal ik met SET lc_time_names werken. Waarom zelf iets doen als de pc het kan!

Jan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    $result = mysqli_query($con, 'SET lc_time_names = "nl_NL";');
    if($result) {
        $result = mysqli_query($con, 'select date_format(now(), "%W %d %M %Y"), now()');
        if($result) {
            $row = mysqli_fetch_row($result);
            var_dump($row);
        }else{
            echo mysqli_error($con);
        }
    }else{
        echo 'fout in query';
    }
 
- DHU -

- DHU -

23/11/2018 13:50:44
Quote Anchor link
Jullie hebben gelijk jongens.. ben ook zo geïrriteerd geraakt door die datum... wat een frustratie kan je daarbij oplopen.. heb me daarbij even laten gaan.. en Arien had gelijk.. effe laten bezinken.
Nu is het met een DATA_FORMAT() gelukt.. het resultaat is dag, dd-mm-jjjj geworden. Maar mijn
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
setlocale(LC_ALL, 'nl_NL.utf8');
werkt hier nog niet. Maar eens uit gaan friegulieren hoe dat in z'n werk gaat.

mijn SELECT code is geworen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sqlUitlezen = mysqli_query($MySQL, "SELECT blaaskalenderId, DATE_FORMAT(blaaskalenderDatum, '%W %d %M %Y') AS blaasDatum, blaaskalenderStarttijd, blaaskalenderEindtijd, blaaskalenderTitel, blaaskalenderOmschrijving, blaaskalenderLocatie, blaaskalenderAdres, blaaskalenderPostcode, blaaskalenderPlaats, blaaskalenderImage  FROM blaaskalender ".$where."  ORDER BY blaaskalenderDatum ASC");
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/11/2018 15:57:21
Quote Anchor link
Je kunt het opmaken van een datum zowel in de query zelf alsook in PHP (nadat je de ongeformatteerde datum hebt opgehaald) regelen.

Je mag natuurlijk zelf weten hoe je dit oplost, maar op het moment dat je besluit dat je je datum iets anders wilt formatteren zou je, wanneer je je datums al formatteert in je queries, dus wel alle queries inhoudelijk moeten aanpassen.

Vooral als je op meerdere plaatsen datums gebruikt en deze consequent een vaste opmaak wilt geven lijkt het mij handiger om dit op één plek vast te leggen. Een functie zou dus nog steeds mijn voorkeur hebben.

Maar goed als dit voor jou werkt en je bent hiermee content dan is dat ook prima :).
Gewijzigd op 23/11/2018 15:58:12 door Thomas van den Heuvel
 
- DHU -

- DHU -

23/11/2018 18:23:44
Quote Anchor link
dat het in een function op meerdere plaatsen gemakkelijke toegepast kan worden neem ik gelijk aan.. Maar dat was nu juist wat mij niet lukte. Op deze manier is het met jullie dus enigzins gelukt. Dus ik moet het het voorlopig maar mee doen..

tnx everyone
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.