geef nieuwe naam aan afbeelding met counter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/09/2018 23:18:31
Quote Anchor link
Volgens mij moet $thumbID na elke INSERT de waarde krijgen van elke upload die in de database wordt gezet.
Dat lijkt mij toch correct?

Ik weet niet of dit jou doel is, maar persoonlijk zou ik aanraden om uploads ook in een koppeltabel op te slaan, zodat je deze aan andere items kan koppelen. Zo kan je een foto oneindig vaak koppelen aan andere items. Maar dit is gewoon een tip.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:09:16
 
Jop B

Jop B

11/09/2018 00:22:31
Quote Anchor link
Hi Ariën,


(Volgens mij moet $thumbID na elke INSERT de waarde krijgen van elke upload die in de database wordt gezet.)
Helaas doet hij dat dus niet, anders zou ik geholpen zijn.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
//doorloop loop
for($i = 0; $i < count($tmp_name_array); $i++){
    if(move_uploaded_file($tmp_name_array[$i], "../upload/fullsize/".$name_array[$i])){
    
        $insertValuesSQL .= "('".$fullSize_link."', '".$thumbSize_link."', NOW()),";
        $insertValuesSQL = trim($insertValuesSQL,',');
        //insert record + noteer auto_increment id
        $insert = mysqli_query($connection, "INSERT INTO SAimages (fullsize_name, thumbnail, uploaded_on) VALUES $insertValuesSQL");
        //sla ID op voor gebruik
        $thumbID = $connection->insert_id;
         //sla afbeelding op met dit id
         create_thumbnail('../upload/fullsize/'.$fullSize_link, "../upload/thumbnail/thumb".$thumbID.".jpg", '350', '230');
        if($insert){
            print('Geslaagd');
        }
else{
            print('Niet geslaagd');
        }
         
     }
}

?>


Zoals Thomas zei heb ik het nogmaals in een loop gezet.

Ik dan het volgende terug:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
('304192.jpg', 'thumb', NOW())Geslaagd('304192.jpg', 'thumb', NOW())('boom.png', 'thumb', NOW())Niet geslaagd
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/09/2018 01:09:52
Quote Anchor link
Omdat je op lijn 6 je query-deel steeds aanelkaar plakt. En dus vernachel je de query per iteratie na de eerste
Haal die punt dus weg.

Die trim() lijkt me loos.

En zet je querystring op lijn 9 bij sterke voorkeur in een aparte variabele. Dan kan je dit makkelijker debuggen met een echo.
Gewijzigd op 11/09/2018 01:13:42 door - Ariën -
 
Jop B

Jop B

11/09/2018 14:20:09
Quote Anchor link
Hallo Ariën,

Heb de punt weg gehaald zoals je zei en nu werkt het zoals ik het wil :)
Het script upload de foto's en maakt per record een thumbnail aan met de ID code.
Nu kan ik ze makkelijk opvragen en weergeven!
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.