Geef textveld in ander frame een waarde

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter

Pieter

08/06/2004 16:52:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,
Ik ben al enige tijd bezig met een chat die gebaseerd is op php en mysql, en hij werkt naar behoren. Ik heb 3 frames: het ontvang gedeelte, het Send gedeelte en het Who-Is-Online gedeelte. Nou wil ik dat als iemand een gebruikersnaam die online is klikt (gewoon een <a href) in een editvakje met de naam Prive in het SendFrame deze username komt te staan. Iets zoals dit werkt niet, maar het moet zoiets zijn (Send Frame, Send Formulier, Prive TextField).

print ("li a href=\"parent.Send.document.Send.Prive.value='$User'\" b $User /b /a br /li")

(heb even de < en > weggelaten).
Wie weet een oplossing ?

Groeten,
Pieter Barendrecht
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 14:32:43
 
B a s
Beheerder

B a s

08/06/2004 16:57:00
Quote Anchor link
Wat je ook kunt doen is dat wanneer iemand op de naam klikt, er dan automatisch in het send vakie [prive:naam] komt te staan. Bij het verzenden check je of de zin begint met [prive:, als hij dat doet explode je de string op :, check je of die naam bestaat die wordt aangeroepen, en als die bestaat verstuur hem een bericht die alleen hij kan zien. Maak in je tabel een vakje prive aan en zet hier het id nummer van de 'prive ontvanger' in. Bij het ophalen van de berichten check je of het vakje prive is gevuld, zo ja, laat dan niet aan iedereen zien maar alleen aan de gene die hem hoort te lezen.

Een andere oplossing is dat wanneer je op een naam klikt, deze target naar de send frame en daar gewoon een textarea doet met als tekst: prive bericht aan <naam>. Als iemand deze dan verstuurd dan hetzelfde met het extra vakje in de tabel. Ik had het zo gedaan denk ik :)
 
Pieter

Pieter

08/06/2004 17:23:00
Quote Anchor link
Hoi, ja zo kan het ook maar het probleem is dat het Send vakje en Prive vakje allebei een textfield op hetzelfde frame zijn =D.
Het probleem is dus dat ik ergens in een ander frame een value van een textfield kan veranderen, maakt niet uit hoe.

Groeten,
Pieter
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.