geen achtergrond win xp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

24/08/2008 13:44:00
Quote Anchor link
beste phpers,

ik weet niet zo goed of ik het hier kan vragen en waar ik het anders neer moest zetten.

ik had een zwaar virus op me computer.. en kon niet meer opstarten.. toen heb ik alle bestanden die ik nodig had gekopieerd van deze schijf (had me schijf aan een andere computer gekoppeld zodat ik bij de bestanden kon) toen heb ik hem leeg gehaald en windows opnieuw geïnstalleerd maar nu kan ik geen achtergronden meer..
ik kan die dingen gewoon niet aan klikken in eigenschappen. erg vreemd.

heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
ik heb ook al een beetje gezocht op google en in me configuratie scherm maar kon niet echt het probleem vinden.

dit zijn mijn instellingen...
http://heinendesign.com/fotoalbum/uploads/instellingen855.jpg

met vriendelijke groeten,
DirkJan Heinen
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 09:36:06
 
Afg

afg

24/08/2008 13:48:00
Quote Anchor link
misschien moet je het weer opnieuw installeren...misschien met andere windows cd
 
Andytjuh Bruggeman

andytjuh Bruggeman

24/08/2008 13:50:00
Quote Anchor link
Heeft u de volledige rechten op de computer ? en kunt u een nieuwe achtergrond nemen als je op een afbeelding drukt en dan als achtergrond instellen ?
 
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

24/08/2008 13:59:00
Quote Anchor link
ik heb geen zin om me pc weer opnieuw te installeren.. ik heb net alle programma's weer geïnstalleerd..

ja als ik bij FF ofzo op een plaatje klik en op als achtergrond instellen krijg ik wel dat schermpje dat je moet kiezen uit centreren of uitrekken ofzo maar dan klik ik op oke en dan gebeurt er niets.

ja ik ben gewoon aangemeld als de administrator van de computer
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/08/2008 14:41:00
Quote Anchor link
@He!nen

Wij hebben dat virus ook gehad en die blokkeerd een hele boel. Probeer eens of je AVG Free kan installeren. Dat lukte bij ons ook niet... als dat het geval is, moet je de andere programma's nog even op die andere schijf laten staan en windows inderdaad opnieuw installeren. Op die "kale" installatie installeer je dan de virusscanner en daarmee scan je eerst de hele boel op die andere schijf.
 
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

24/08/2008 15:02:00
Quote Anchor link
heb ik gedaan... me pc is nu virus vrij zegt AVG, ik ga nu NOD32 even proberen (heb gehoord dat die ook goed is)

verder denk ik dat het gewoon een instelling verkeerd is.. is er ergens een mogelijkheid om achtergronden op je pc uit te schakelen..
bij ons op school kon dat namelijk ook niet.. toen was dat uitgeschakeld door de systeem beheerder.. ik weet alleen niet hoe hij dat toen gedaan heeft, en aangezien ik van school af ben kan ik het hem ook niet na vragen :-(
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/08/2008 15:11:00
Quote Anchor link
@He!nen

Maar je zegt dat je net windows opnieuw hebt geïnstalleerd, bij een kale installatie moet je gewoon achtergronden in kunnen stellen.
Nod32 moet ook erg goed zijn, of een trial (30 dagen) van Kaspersky (deze staat bekend om het snel en goed bijwerken van de virusdatabase) kan oko helpen... Ik heb namelijk het idee dat het nog niet goed is..

Mocht dat het niet zijn, kijk dan eens hier:

Windowsforum

Of hier:
Allexperts.com
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

24/08/2008 15:17:00
Quote Anchor link
sja, in zo`n gevalletje denk ik toch altijd weer aan die goeie ouwe format c:\

maar je hebt zeer waarschijnlijk een foutieve installatie van win xp, je kunt alle virusscanners wel laten draaien, en mocht je niets vinden, kun je heel eventueel nog je installatie repareren met je win xp cd, maar als dit niet werkt, zul je toch echt eens je schijf moeten formatteren en alles opnieuw installeren.
 
Steef

Steef

24/08/2008 15:58:00
Quote Anchor link
Probeer het allemaal eens in Veilige Modus van Windows XP. Hier worden onderdelen uitgeschakeld die 'extra' zijn in Windows.

Als je Windows opnieuw installeerd zelfs met format C:\ haal je niet altijd alles van de PC af. Je Bootsector blijft altijd bestaan (deel van configuratie bestanden), hopelijk heet het virus zich niet daar genesteld, want dan kan je net zo goed je PC weggooien.

Zelf zit ik nu op een vista Machine maar probeer eens:

Klik met rechts op het bureaublad en kies voor eigenschappen. Ga naar het tabblad Bureaublad en klik daar op de knop "Bureaublad aanpassen". Ga naar het tabblad Website.
Staat hier een afbeelding, verwijder deze dan, door hem te selecteren en op verwijderen te klikken.

Haal ook gelijk het vinkje weg wat daar staat...

Als het nu goed is moet het werken.

Als dat niet lukt moet je Window repareren
Doe de XP CD in de CD/DVD player, en start hiermee op
# Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren.
# Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.
# Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.

Kies hier voor de reparatie en je Windows wordt gerepareert, en niet opnieuw geïnstalleerd.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

24/08/2008 17:20:00
Quote Anchor link
beste He!nen,

niet getreurd want hier komt de oplossing. Zelf heb ik exact het zelfde probleem gehad. Je moet windows xp helemaal opnieuw installeren en opletten met wat voor installatie je doet. waarschijnlijk heb je quickinstal geklikt en daardoor over de oude bestanden heen geschreven, daardoor lukt het niet om dat aan te passen. Dit lukt pas als je de hele computer leeg haald en de gewone installatie doet. Ik weet dat het niet de oplossing is die je wilt horen maar goed.

Alvast succes!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas IJzelendoorn
 
- -

- -

24/08/2008 17:34:00
Quote Anchor link
Steef schreef op 24.08.2008 15:58:
Probeer het allemaal eens in Veilige Modus van Windows XP. Hier worden onderdelen uitgeschakeld die 'extra' zijn in Windows.

Als je Windows opnieuw installeerd zelfs met format C:\ haal je niet altijd alles van de PC af. Je Bootsector blijft altijd bestaan (deel van configuratie bestanden), hopelijk heet het virus zich niet daar genesteld, want dan kan je net zo goed je PC weggooien.

Zelf zit ik nu op een vista Machine maar probeer eens:

Klik met rechts op het bureaublad en kies voor eigenschappen. Ga naar het tabblad Bureaublad en klik daar op de knop "Bureaublad aanpassen". Ga naar het tabblad Website.
Staat hier een afbeelding, verwijder deze dan, door hem te selecteren en op verwijderen te klikken.

Haal ook gelijk het vinkje weg wat daar staat...

Als het nu goed is moet het werken.

Als dat niet lukt moet je Window repareren
Doe de XP CD in de CD/DVD player, en start hiermee op
# Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren.
# Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.
# Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.

Kies hier voor de reparatie en je Windows wordt gerepareert, en niet opnieuw geïnstalleerd.

Repareren is keiharde shit, daar wil je niet aan beginnen. Ik moest het laatst doen omdat m'n MBR was aangetast (mogelijk een virus op DVD), en echt alles was verneukt. Beter herinstalleren dan repareren.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

24/08/2008 18:07:00
Quote Anchor link
Ik heb de reparatie achtige dingetjes ook geprobeerd maar uiteindelijk bespaar je de helft van de tijd als je gewoon opnieuw installeerd.
 
Jeffrey H

Jeffrey H

24/08/2008 18:21:00
Quote Anchor link
Bedoel je dit??
URI: http://en.allexperts.com/q/Windows-XP-3282/firewall-desktop-background.htm

(FF Gegoogled)

EDIT:
delphifaq.com:
Look for this key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop
It will have about 6 values stored that disable certain things. Delete this whole branch ActiveDesktop - the system will work with default values afterwards.
Also delete this branch in your registry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

techarena.in:
Video card driver up to date?... ...Have you tried changing the
refresh rate on the video card? downgrading the resolution? change to 8
bit color? I bought a new LCD one year and found vertical stripes,
like missing pixels on the screen. The vendor told me to change to
75hz (or was it 70?) and that fixed the display.
I'd try loading a generic driver, low res / high res...


Een andere oplossing(is al voorgesteld):
teacharena.in:
You were right gerry. When I did the reformat 2 days ago I chose the 'quick'
option for reinstall and didn,t get a clean install. Did it all over again
yesterday (the long way) and everything is kosher again. Many thanks

"gerryf" wrote:

> In other words
>
> 315341 - How to Perform an In-Place Upgrade (Reinstallation or Repair) of
> Windows XP: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315341
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeffrey H
 
Steef

Steef

24/08/2008 18:42:00
Quote Anchor link
@Tha wizekid, dat zei ik in mijn vorige post.... :P
 
Jeffrey H

Jeffrey H

24/08/2008 18:47:00
Quote Anchor link
Kan best maar wat, en waar dan??
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

24/08/2008 19:02:00
Quote Anchor link
@Heinen

Xp Antivirus 2008?

Ik heb hem helemaal weg gekregen met Hitmanpro
 
Steef

Steef

24/08/2008 19:21:00
Quote Anchor link
Tha Wizekid schreef op 24.08.2008 18:47:
Kan best maar wat, en waar dan??
Klik met rechts op het bureaublad en kies voor eigenschappen. Ga naar het tabblad Bureaublad en klik daar op de knop "Bureaublad aanpassen". Ga naar het tabblad Website.
Staat hier een afbeelding, verwijder deze dan, door hem te selecteren en op verwijderen te klikken.

Das hetzelfde, alleen zonder dat je het register in hoeft
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steef
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/08/2008 19:35:00
Quote Anchor link
Lol, ik heb al een half jaar die standaard vista achtergrond, kan mij het iets schelen wat daar staat. Ik heb er wat bestanden staan, prullebak, deze computer en user map..
 
PHP Newbie

PHP Newbie

24/08/2008 19:40:00
Quote Anchor link
Offtopic:

Wat een genot dat als je MAC OSX onverhoopt opnieuw zou moeten instaleren je gewoon al je bestanden houdt...


[ontopic]
Kijk eens naar dit artikel
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/08/2008 19:40:00
Quote Anchor link
@Tommy
Dan nog toch? Het hoort niet. Ik weet ook niet of daar 1 tabblad mist, of dat ook het tabblad schermbeveiliging mist. (Dat was bij ons namelijk het geval)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.