Geen gegevens
Hallo mensen,
Het idee was dat ik een code schreef waardoor je een product kon kiezen. Daarna haalde hij uit de database de prijs van het product en als laatste vermenigvuldigde hij beide om zo tot een totale prijs te komen.
Zoals het hoort:
3 Herenfietsen à 6.25 18.75
Ik had een code geschreven maar die bakt er niks van en ik had hem nog niet compleet. Kan iemand suggesties geven?
De code:
Het idee was dat ik een code schreef waardoor je een product kon kiezen. Daarna haalde hij uit de database de prijs van het product en als laatste vermenigvuldigde hij beide om zo tot een totale prijs te komen.
Zoals het hoort:
3 Herenfietsen à 6.25 18.75
Ik had een code geschreven maar die bakt er niks van en ik had hem nog niet compleet. Kan iemand suggesties geven?
De code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
echo 'Factuur voor Meneer/mevrouw:' . " " . $_SESSION['form1']['klant_tussenvoegsel'] . " " . $_SESSION['form1']['klant_achternaam'].'<br /><br />';
echo $_SESSION['form2']['herenfietsen'] . " " . 'Herenfietsen à ';
$con = mysql_connect("localhost","Mehlkraut");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("Mehlkraut_nl_db", $con);
$result = mysql_query("SELECT herenfietsen FROM prijzen");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo $row['herenfietsen'];
}
mysql_close($con);
?>
echo 'Factuur voor Meneer/mevrouw:' . " " . $_SESSION['form1']['klant_tussenvoegsel'] . " " . $_SESSION['form1']['klant_achternaam'].'<br /><br />';
echo $_SESSION['form2']['herenfietsen'] . " " . 'Herenfietsen à ';
$con = mysql_connect("localhost","Mehlkraut");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
{
}
mysql_close($con);
?>
Waar gaat het fout? Wat gaat er niet zoals je verwacht had?
Ik krijg geen waarden terug.
Wat ik zie is:
4 Herenfietsen à
Wat ik zie is:
4 Herenfietsen à
En in mijn database staat hij zo:
Veld Type Attributen Null Standaardwaarde
herenfietsen int(11) Nee 6
Dus zou hij toch gewoon 6 moeten geven?
Veld Type Attributen Null Standaardwaarde
herenfietsen int(11) Nee 6
Dus zou hij toch gewoon 6 moeten geven?
Je controleert dan ook nergens of je query wel gelukt is en of er wel rijen uit de database opgehaald zijn. Ga dus eens degelijke foutafhandeling toepassen.
Ik heb een simpele empty() gebruikt en daar geeft hij geen errors mee. Kan ik er dan vanuit gaan dat hij iets ophaalt of is dat een beetje een te simpele foutcontrole?
EDIT: de code:
if(empty($result))
{
echo 'Er was niks om op te halen!';
}
{
}
mysql_close($con);
?>
Misschien is de mysql_fetch_array() geen goede oplossing (ik haal maar 1 int op?)
EDIT: de code:
if(empty($result))
{
echo 'Er was niks om op te halen!';
}
{
}
mysql_close($con);
?>
Misschien is de mysql_fetch_array() geen goede oplossing (ik haal maar 1 int op?)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joshua
De functie empty() zal hier niet werken. Controleer met mysql_num_rows() of het aantal rijen in de resultaatset gelijk is aan 0.
ik heb er even een "or die" op gezet en nu krijg ik dit te lezen:
Error selecting database: Access denied for user: 'mehlkraut_nl@%.lyceu.net' to database 'Mehlkraut_nl_db'
naar mijn weten heeft de database die ik heb bij lycos geen wachtwoord dus snap ik niet wat er fout gaat, ik heb al wel eerder dingen toegevoegd tot de database.
- Misschien hebben ze de functie van gegevens ophalen uit de database uitgezet voor mensen die het gratis gebruiken?
Error selecting database: Access denied for user: 'mehlkraut_nl@%.lyceu.net' to database 'Mehlkraut_nl_db'
naar mijn weten heeft de database die ik heb bij lycos geen wachtwoord dus snap ik niet wat er fout gaat, ik heb al wel eerder dingen toegevoegd tot de database.
- Misschien hebben ze de functie van gegevens ophalen uit de database uitgezet voor mensen die het gratis gebruiken?
Dat soort dingen kan goed ja. Dat heb je met die gratis hosts. Je kunt voor een paar euro per maand al een host met MySQL ondersteuning krijgen. Als ik jou was, zou ik gewoon overstappen.
Ik dacht al wel zo iets ja..beetje balen.
EDIT: Maar eigenlijk is het toch wel vreemd. Ik heb namelijk al eerder gewoon gegevens weggeschreven naar mijn database bij lycos en toen gaf hij geen errors bij het onderdeel:
En in dat gedeelte zien ze toch nog niet eens of ik iets wil opvragen of wil wegschrijven? Als dat zo is moet er iets mis zijn met de code? Aangezien ik wel eerder gewoon die stap kon maken (van het selecten van de database)
_____/EDIT____________
Maar kom maar op met die aanbevelingen, welke hosts raden jullie me dan aan? Ik wil er wel een waarbij je net als bij lycos ontzettend makkelijk in een window je database kan bewerken enzo (ik weet niet of dat een standaard dienst is bij een dergelijke host)
EDIT: Maar eigenlijk is het toch wel vreemd. Ik heb namelijk al eerder gewoon gegevens weggeschreven naar mijn database bij lycos en toen gaf hij geen errors bij het onderdeel:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
mysql_select_db("Mehlkraut_nl_db") or die ("Error selecting database: ".mysql_error());
?>
mysql_select_db("Mehlkraut_nl_db") or die ("Error selecting database: ".mysql_error());
?>
En in dat gedeelte zien ze toch nog niet eens of ik iets wil opvragen of wil wegschrijven? Als dat zo is moet er iets mis zijn met de code? Aangezien ik wel eerder gewoon die stap kon maken (van het selecten van de database)
_____/EDIT____________
Maar kom maar op met die aanbevelingen, welke hosts raden jullie me dan aan? Ik wil er wel een waarbij je net als bij lycos ontzettend makkelijk in een window je database kan bewerken enzo (ik weet niet of dat een standaard dienst is bij een dergelijke host)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joshua