geen grijs inputveld als disabled in IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

05/09/2006 13:20:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik vond het zoeken via google nogal moeilijk om specifiek op het forum te zoeken, maar uit mijn resusltaten vond ik niet echt mijn probleem.

Dus vandaar ik het hier post.

Als ik in input veld heb en dan disabled ik (standaard in de html of via javascript) dan wordt het veld in FireFox grijs en in IE niet. Daar blijft het dezelfde kleur, maar je kan het niet gebruiken, dus het heeft wel de goede eigenschappen?

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 08:55:44
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

05/09/2006 13:40:00
Quote Anchor link
Heb je dit:
<input type="text" name="zoeken" disabled>?

Of dit:
<input type="text" name="zoeken" disabled="disabled">?
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

05/09/2006 13:46:00
Quote Anchor link
ik heb dit geprobeerd:

<input type="text" id="input" name="zoeken" disabled="disabled">

en dit:

document.getElementById('input').disabled=true;

Hij is ook wel gedisabled, en als je in IE tekst erin hebt, dan wordt die ook wel grijs, maar niet de achtergrond, zoals in FF.

Als een inputfield leeg is in IE kun je niet zien of het gedisabled is of niet.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

05/09/2006 13:48:00
Quote Anchor link
ik had ergens zoiets gemaakt, kijk even hier

Ik denk dat je daar wel iets aan hebt, werkt in zowel IE als FF
 
Kalle P

Kalle P

05/09/2006 16:47:00
Quote Anchor link
inputfield grijs maken:

input{
background-color: #B3B3B3;
}

Alleen voor een textfield:
input.textfield{
background-color: #B3B3B3;
}

adhv een phpcode kan je dat dan weer wit maken, wanneer disabled uit staat.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/09/2006 17:54:00
Quote Anchor link
Er is ook een andere mogelijkheid, in HTML ook..

readonly="true"

Zet dat eens in plaats van de disabled="disabled". Met readonly wordt die niet grijs, maar kan je niet bewerken wat erin staat, alleen lezen.. (je kan hem wel selecteren geloof ik, maar het helpt je niets)
Probeer dat maar eens ;)
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

06/09/2006 14:57:00
Quote Anchor link
Ik heb inderdaad gedaan wat Kalle al zei

ik verander wel handmatig de achtergrondkleur van het veld.

Bedankt allemaal
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.