Geen weergave

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

09/02/2017 22:30:49
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= "SELECT favorites.favo_user_id, favorites.favo_add_id_bot
FROM favorites
INNER JOIN user_profiles
  ON  user_profiles.profile_id = favorites.favo_add_id_bot
WHERE favorites.favo_user_id='"
.$_SESSION['user_id']."'";
$result = mysql_query($sql);

while($row=mysql_fetch_array($result))
{

  echo $row['user_profiles.profile_id'];
  echo "<br>";
}


?>


Hij zou nu 2 records moeten weergeven. Enkel krijg ik geen foutmelding maar geeft hij ook niks weer.
Kan iemand mij de juiste richting inschoppen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:41:51
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 22:33:31
Quote Anchor link
Doe eens een print_r($row) binnen je while loop. 10 euro zegt dat de kolom die je vraagt niet bestaat in je resultset.
 
Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

09/02/2017 22:51:13
Quote Anchor link
Krijg geen foutmeldingen
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 22:53:20
Quote Anchor link
Dat vroeg ik niet. Nogmaals:
Quote:
Doe eens een print_r($row) binnen je while loop. 10 euro zegt dat de kolom die je vraagt niet bestaat in je resultset.

2 hints:
1. Je selecteert de kolom niet
2. Kolomnamen in resultsets zijn altijd alleen gevormd door de kolomnaam, de tabelnaam zit er niet aan vast.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:01:30 door Ben van Velzen
 
Bart V B

Bart V B

09/02/2017 23:24:02
Quote Anchor link
Mocht je hem nog niet snappen :)

Zonder code alleen platte tekst:
SELECTEER X.a, X.b, X.c
VAN
iets
hussel bij elkaar
X = iets van Y = iets

ik doe een loop:
ik wil rij['poep'] zien... die ik niet heb geselecteerd... :)

Beter kan ik het denk ik niet uitleggen.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:25:41 door Bart V B
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 23:25:28
Quote Anchor link
Dus zal een ctrl+u (ofwel view source) een <br> geven als bron, meer niet.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/02/2017 09:03:09
Quote Anchor link
Zet bij ontwikkeling altijd het melden + weergeven van fouten aan door de volgende code voor te testen code te zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'stdout');
?>

Je zult nu direct "undefined index" meldingen krijgen.

Fouten zoals die van de topicstarter vallen toch een beetje onder de rubriek "te weinig koffie" en kunnen door een nette werkhouding en een goed ingerichte ontwikkelomgeving eenvoudig zelf gedetecteerd + opgelost worden.

EDIT: ben je trouwens nieuwe code aan het schrijven met mysql_-functies? Ik zou je dringend willen verzoeken over te schakelen naar MySQLi of PDO want de MySQL-extensie is waarschijnlijk binnenkort definitief verdwenen. Mogelijk krijg je hier, met het inschakelen van melding + weergave van fouten, nu ook boodschappen over dat die extensie deprecated is. Of je moet een verouderde PHP-versie gebruiken.
Gewijzigd op 10/02/2017 09:08:49 door Thomas van den Heuvel
 
Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

10/02/2017 22:13:08
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de tips. Komend weekend verder mee stoeien

Toevoeging op 10/02/2017 23:10:07:

Toch gelijk maar even opgepakt :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$result
= mysqli_query($link,"SELECT favorites.favo_user_id, favorites.favo_add_id_bot
FROM favorites
INNER JOIN user_profiles
  ON  user_profiles.profile_id = favorites.favo_add_id_bot
WHERE favorites.favo_user_id='130'"
);

while($row = mysqli_fetch_array($result))
  {

  echo $row['favorites.favo_user_id'] . " " . $row['favorites.favo_add_id_bot'];
  echo "<br>";
  }


?>


Maar nu krijg ik de volgende errors
Warning: mysqli_query(): Couldn't fetch mysqli in on line 23

Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in on line 25
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2017 10:16:27
Quote Anchor link
Ik zie in bovenstaand codefragment maar 14 regels. Welke van deze regels zouden dan regel 23 en 25 moeten zijn?

De foutmeldingen zijn redelijk to-the-point. Lees goed wat er staat, dit legt meestal direct de vinger op de zere plek.

Raadpleeg ook de documentatie, in vergelijking met de oorspronkelijke MySQL extensie zijn er mogelijk parameters verschoven en/of nu verplicht.

En als je verstandig bent leer je direct werken met de object-georiënteerde aanpak en vat je je mysqli-functionaliteit in een of meer wrapper classes zodat wanneer de MySQL implementatie de volgende keer verandert je niet heel je code door hoeft te ploeteren maar in het meest ideale geval enkel de implementatie van je wrappers hoeft aan te passen. In zekere zin ben je met directe aanroepen van mysqli-functies dingen aan het hardcoden en dat is mogelijk iets dat je zou moeten vermijden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2017 10:47:53
Quote Anchor link
Een wrapper voor alles inbouwen vind ik een beetje onnodig. Er zijn voorlopig nog geen plannen dat MySQLi zal worden geruimd, of als deze wordt uitgebreid zal dit vaak wel 'backward compatibility' zijn. Ook heb ik weinig gezien dat mensen van MySQL-databases overstappen naar wat anders, waar een wrapper-class weer goed voor is. Het is een beetje kosten-baten verhaal in mijn ogen en ook vooral hoe getalenteerd je bent met programmeren. Voor een grote applicatie zou ik het doen, maar voor een simpele website vind ik het overdreven.

Wel maak ik een kleinere wrapper in de vorm van een extend. Hiermee extend ik de MySQLi class en kloon de de query-method alwaar ik daar directe foutafhandeling in bouw. Uiteraard zou ik in de exceptionhandler wel controleren of men de technische foutmeldingen mag zien. Want je wilt bezoekers niet voorzien van lastige niet-relevante foutmeldingen of zelfs hackers meer wijsmaken over de bouw van je applicatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
// Een child (extend) van de standaard mysqli klasse aanmaken.
class mysqli_extend extends mysqli
{
    function
query($query)
    {

        $result = parent::query($query)
        if($this->error)
        {

            throw new Exception(mysqli_error($this), mysqli_errno($this));
        }

        return $result;
    }
}

?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$mysqli
= new mysqli_extend('host', 'user', 'pass', 'database');

// voorbeeld query
$sql = "SELECT email FROM tabel WHERE naam = 'Kees'";

try {
    $result = $mysqli->query($sql);
    $data = $result->fetch_assoc());
    print_r($data);
}

catch(Exception $e)
{

    echo $e->getMessage();
}

?>


Overgenomen uit deze tutorial.
Gewijzigd op 11/02/2017 11:44:47 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2017 12:13:34
Quote Anchor link
Wrappers zijn goed en wel wanneer ze een zekere meerwaarde hebben. Dat gezegd hebbende, het bovenstaande is een goed begin maar heeft wel erg weinig vlees aan de botten. Daarnaast kun je met behulp van ingebouwde functies/methoden het gedrag van (het uitvoeren van) queries al zo instellen dat er automatisch exceptions gethrowd worden bij fouten, deze code hoef je dus in principe niet zelf te schrijven.

Een wrapper zou je ook werk uit handen moeten nemen. Zo zou je dus een eigen constructor kunnen schrijven die allerlei instellingen automatisch voorziet van een standaard waarde. Zoals: de host (gebruik bij voorkeur een IP en niet "localhost" of een andere hostname), de poort (standaard 3306) en niet te vergeten (héél belangrijk, maar ontbreekt in het bovenstaande voorbeeld) een expliciete character encoding (mogelijke default: utf8). Je hoeft dan enkel afwijkende instellingswaarden op te geven bij connectie wat in de praktijk neerkomt op enkel een gebruikersnaam, wachtwoord en database-naam.

Ook kun je in een wrapper een heleboel (micro-)optimalisaties doorvoeren en functies/methoden bundelen.

Dit komt niet helemaal uit de verf in het bovenstaande (en enigszins triviale) voorbeeld.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2017 12:26:50
Quote Anchor link
De huidige extended-class kan je prima uitbreiden met anderen gekloonde functies. Het ligt er verder net aan hoe uitgebreid je het wilt hebben. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe jouw wrapper er uit ziet in jouw applicaties. Je vertelt er wel veel over, maar dat is niet alles ;-).
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2017 13:03:38
Quote Anchor link
Dan heb je toch echt niet goed opgelet want ik link regelmatig naar een concrete implementatie die hier al meer dan een jaar op staat.

pro tip: stop deze in een bookmark, heb ik ook gedaan, want met de zoekfunctionaliteit van deze site kan ik mijn eigen topics niet eens terugvinden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2017 13:16:44
Quote Anchor link
Ik spreek ook namens de anderen mensen die niet zo'n pro zijn als jou, dus linken ernaar is gelukkig niet verboden. Zoals ik al eerder heb gezegd zou je dit in een tutorial op de site kunnen zetten, zodat het centraal staat. Het forum is niet de plek waar men zoekt voor een tutorial, hoewel er soms wel eens posts worden aangedragen die zeker een '+1' waardig zouden zijn.
Gewijzigd op 11/02/2017 13:20:49 door - Ariën -
 
Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

12/02/2017 16:38:40
Quote Anchor link
Wow wat een boel richtingen die mogelijk zijn. Nu ben ik best overdonderd en geen idee welke nu de juiste is.
Iemand die mij de juiste kan wijzen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2017 17:01:55
Quote Anchor link
Ik beveel mijn manier aan, met de extend.
 
Willem vp

Willem vp

12/02/2017 18:45:17
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 11/02/2017 12:13:34:
Zoals: de host (gebruik bij voorkeur een IP en niet "localhost" of een andere hostname)

En hier zou ik dus juist weer het tegengestelde advies geven: gebruik als het enigszins mogelijk is géén IP-adres. In mijn ervaring zijn IP-adressen veranderlijker dan hostnames en het heeft me al menig uur gekost om allerlei configfiles door te akkeren waarin IP-adressen werden gebruikt om te verwijzen naar de een of andere server.
Gewijzigd op 12/02/2017 18:45:56 door Willem vp
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2017 20:01:49
Quote Anchor link
Als het Thomas om het resolven gaat, lijkt mij dat het resolven van localhost sneller gaat dan www.mijnwebsite.nl. Maar dan gaat het nog om verwaarloosbare tijd.
Lokaal is altijd sneller ;-)
Gewijzigd op 12/02/2017 20:02:39 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/02/2017 16:22:58
Quote Anchor link
Willem vp op 12/02/2017 18:45:17:
En hier zou ik dus juist weer het tegengestelde advies geven: gebruik als het enigszins mogelijk is géén IP-adres. In mijn ervaring zijn IP-adressen veranderlijker dan hostnames en het heeft me al menig uur gekost om allerlei configfiles door te akkeren waarin IP-adressen werden gebruikt om te verwijzen naar de een of andere server.

Okay, maar dat is een praktische (ontwerp)beslissing waarbij je performanceverlies pakt (geen resolving lijkt mij altijd sneller?) omdat je er blijkbaar niet van uit kunt gaan dat de partijen waarmee je zaken doet te pas en te onpas schuiven met servers. Tis maar net hoe netjes zij werken en hoe alert / klantvriendelijk / meedenkend zij te werk gaan bij aanpassingen / migraties nietwaar.

Dit doet dus ook niet af aan mijn variant waarbij mijn voornaamste argument performance was, maar als dat om praktische redenen niet kan gebruik je een hostname uiteraard.

Maar daar gaan trouwens ook af en toe dingen mis als er iets spaak loopt in de resolving zelf. Dat kost dan ook tijd om uit te zoeken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2017 16:31:53
Quote Anchor link
En als er wat mis gaat in de resolving, dan is dat met monitorings-software zo ontdekt. Het probleem oplossen moet ook geen groot karwei zijn als je een server-farm onderhoudt.

Zelf heb ik overigens wel eens een enkele keer gehad dat ik niet kon connecten met MySQL op 'localhost', maar wel weer op '127.0.0.1'. Maar dat was gewoon een slecht geconfigureerde server. Vanaf installatie af aan moet dit gewoon al goed werken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/02/2017 16:50:32
Quote Anchor link
- Ariën - op 13/02/2017 16:31:53:
Zelf heb ik overigens wel eens een enkele keer gehad dat ik niet kon connecten met MySQL op 'localhost', maar wel weer op '127.0.0.1'. Maar dat was gewoon een slecht geconfigureerde server. Vanaf installatie af aan moet dit gewoon al goed werken.

Euh, dat kwam dan toch alleen omdat je een aanname deed over wat jij dacht dat het had moeten zijn. Alles wat daar van afwijkt = slecht? Je had natuurlijk ook kunnen informeren naar hun beweegredenen voor hun aanpak in plaats van het op voorhand afschrijven van een andere insteek.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.