Gegevens auto verplaatsen DB1 > DB2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan Maas

Johan Maas

21/11/2005 21:21:00
Quote Anchor link
Beste lezers,
MYSQL
Via een form met DELETE en INSERT weet ik hoe ik reccords die aan een eis voldoen, van DB1 naar DB2 moet verplaatsen.
Maar hoe krijg ik dit voor elkaar zonder dit formulier aan te roepen. Hoe kan ik automatisch records van DB1 naar DB2 laten verplaatsen, als in DB1 veld einde_data de ingevulde datum is bereikt?
Gewijzigd op 21/11/2005 21:22:00 door Johan Maas
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 03:27:01
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/11/2005 21:27:00
Quote Anchor link
Noemen ze conjobs, of onder windows taakplanner ofzo.

Je zou een script moeten kijken die voor jou checked of er voldaan is aan de eis, en daarna moet gaan kopieren.

Cron is the name of program that enables unix users to execute commands or
scripts (groups of commands) automatically at a specified time/date. It is
normally used for sys admin commands, like makewhatis, which builds a
search database for the man -k command, or for running a backup script,
but can be used for anything. A common use for it today is connecting to
the internet and downloading your email.

Je zou moeten kijken wat er door je host ondersteund word. Of iemand vinden die die cron wilt uitvoeren (als je dat script op een publieke plaats zet).
 
Johan Maas

Johan Maas

23/11/2005 11:23:00
 

23/11/2005 11:54:00
Quote Anchor link
Even wat anders, waarom zou je gegevens van de ene database naar de andere database verplaatsen? De enige reden die ik kan bedenken, is dat je vanaf een andere locatie geen toegang tot de 'oude' database hebt. Maar dan is het overpompen van de gegevens ook niet zo maar mogelijk.

En mocht je denken dat je database anders te groot wordt, MySQL-tabellen mogen enkele TB's (1TB = 1000 GB) groot worden, afhankelijk van het besturingssysteem. De kans dat dit voor een probleem is, is gewoon 0.
 
Johan Maas

Johan Maas

09/12/2005 11:08:00
Quote Anchor link
Frank,
Laat mijn reactie, maar beter.......... enz.

Wel eens gedacht aan een ledensysteem, waarvan de einde lid datum is ingevuld.
Die datum kan in de toekomst liggen. Moet later
dfenken, o ja dat lid had in het archief gemoeten.
Graag wil ik dat dat lid met gegevens automatisch naar oudleden DB gaat. Reden leden batalen hun contributie niet altijd op tijd. En wat denk je van een reunie. En ik wil de leden Db niet onnodig belasten met gegevens die niet gebruikt worden.
OK?
 
Willem vp

Willem vp

09/12/2005 11:13:00
Quote Anchor link
@Frank:

MySQL kan dan wel tabellen van enkele TB's aan, maar zodra aan tabel groter wordt dan pakweg een paar 100 MB ga je dat toch merken in de performance.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.