Gegevens uit webservice ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Murtada Helo

Murtada Helo

03/08/2012 11:33:00
Quote Anchor link
Beste lezer,
Kan wel de webservice benaderen maar de gegevens kan ik niet ophalen en als ik
var_dump gebruik krijg ik deze zo te zien:

http://19-------/:tempuri-orgarray(2) { ["klantgegevens"]=> array(1) { [0]=> object(stdClass)#2 (7) { ["klantnr"]=> int(552066) ["afleveradres"]=> int(5520665) ["naam"]=> string(29) "-- "---"" ["adres"]=> string(12) "---" ["postcode"]=> string(7) "------" ["plaats"]=> string(4) "----" ["land"]=> string(2) "NL" } } ["artikelgegevens"]=> array(5) {[0]=> object(stdClass)#3 (7) { ["zendnota"]=> int(129593) ["picknr"]=> int(157333) ["ordernr"]=> int(150867) ["artnr"]=> string(6) "343211"

En als var_dump weghaal en foreach gebruik krijg niks te zien.
Wat is mis. Graag uw hulp.
Alvast bedankt!

Ik gebruik de volgende scripts

<html>
<body>

<form action="#" method="post">
Ritnummer: <input type="text" name="ordernr" />
Land: <input type="text" name="land" />
<input type="submit" value="Volgende"/>
</form>

</body>
</html>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" ) {

ini_set("soap.wsdl_cache_enabled", 0);
        $webservice_server = "----";
        $webservice_connection_string = "http://".$webservice_server.":---------";
        echo $webservice_connection_string;
        $client = new SoapClient( $webservice_connection_string, array( 'soap_version'   => SOAP_1_1 ) );
         $ritnummers = $client->verzamelfoutformulier($_POST["land"], $_POST["ordernr"]);

foreach ($ritnummers as $verzamelfoutformulier) {

echo "<td align='center'>".$ritnummers->klantnr."</td><td align='center'>".$ritnummers->afleveradres."</td><td align='center'>".$ritnummers->naam."</td><td>".$ritnummers->postcode."</td><td align='center'>".$ritnummers->plaats."</td><td align='center'>".$ritnummers->picknr."</td><td align='center'>".$ritnummers->artomschr."</td></tr>";

}
}

?>

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 12:33:18

Chris PHP

Chris PHP

03/08/2012 11:38:30
Quote Anchor link
Waar worden deze gegevens opgeslagen?

Want nu wordt alles in een array gezet, maar wat gebeurd er daarna met je gegevens?

Murtada Helo

Murtada Helo

03/08/2012 11:53:24
Quote Anchor link
De gegevens worden in database opgeslagen.
Wil graag dat ik als een ritnummer invul dan de gegevens laten zien die ik heb laten echo'en. Nu vul ik ritnummer maar ik krijg allen dit te zien

http://19-------/:tempuri-org

Chris PHP

Chris PHP

03/08/2012 11:57:22
Quote Anchor link
Dan zou ik gewoon een query draaien nadat het is ingevoegd in je database. Zo weet je ook zeker dat het in de db staat, en niet alleen in de array.

Dus na de insert, select je gewoon het record met je ritnummer en echo je deze op het scherm waar je het wilt hebben.

Murtada Helo

Murtada Helo

03/08/2012 13:10:00
Quote Anchor link
Ik moet nu insert into en select gebruiken i.p.v foreach??

Chris PHP

Chris PHP

03/08/2012 14:34:48
Quote Anchor link
Murtada Helo op 03/08/2012 13:10:00:
Ik moet nu insert into en select gebruiken i.p.v foreach??

Je moet altijd een insert doen als je data in een database wilt zetten. Nu staat het in een array, maar wordt volgens mij niets mee gedaan.

Wat zie je in die database?

Reshad F

Reshad F

03/08/2012 14:40:37
Quote Anchor link
waar komt dit vandaan?

Code (php)
1
2
3
<?php
echo "<td align='center'>".$ritnummers->klantnr."</td><td align='center'>".$ritnummers->afleveradres."</td><td align='center'>".$ritnummers->naam."</td><td>".$ritnummers->postcode."</td><td align='center'>".$ritnummers->plaats."</td><td align='center'>".$ritnummers->picknr."</td><td align='center'>".$ritnummers->artomschr."</td></tr>";
?>

en dan bedoel k klantnr, afleveradres etc ... ?

doe is gewoon $ritnummers['klantnr']

Erwin H

Erwin H

03/08/2012 14:44:26
Quote Anchor link
Volgens mij is dat verhaal over het in de database steken heel interessant, maar ik denk dat het goed is als je eerst de structuur van de data de je hebt goed doorkrijgt. Zoels je de var_dump laat zien en het dan probeert aan te spreken gaat volgens mij niet werken. Even een uitgewerkte weergave van je vardump:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
array(2) {
  ["klantgegevens"]=> array(1) {
    [0]=> object(stdClass)#2 (7) {
      ["klantnr"]=> int(552066)
      ["afleveradres"]=> int(5520665)
      ["naam"]=> string(29) "-- "---""
      ["adres"]=> string(12) "---"
      ["postcode"]=> string(7) "------"
      ["plaats"]=> string(4) "----"
      ["land"]=> string(2) "NL"
    }
  }
  ["artikelgegevens"]=> array(5) {
    [0]=> object(stdClass)#3 (7) {
      ["zendnota"]=> int(129593)
      ["picknr"]=> int(157333)
      ["ordernr"]=> int(150867)
      ["artnr"]=> string(6) "343211"

(waarbij aan het einde dus wel wat haakjes ontbreken en vast nog meer data ook)

Als je dus de klantgegevens wilt aanspreken zal je dat zo moeten doen:
Code (php)
1
2
3
<?php
$ritnummers
["klantgegevens"][0]->klantnr;
?>

$ritnummers is namelijk een array met twee keys (klantgegevens en artikelgegevens).
$ritnummers["klantgegevens"] is dan ook weer een array met maar 1 numerieke key.
Elk element in die laatste array is weer een object.

Kijk eens of je op deze manier wel iets op het scherm krijgt. Als je het op het scherm krijgt kan je ook verwerken in de database.

Murtada Helo

Murtada Helo

03/08/2012 15:12:33
Quote Anchor link
Sorry, ik bedoel dat de gegevens momenteel op database staan en ik wil alleen deze gegevens aanroepen via webservice en terug zien op scherm maar niet zoals var_dump doet en ik wil graag een overzicht krijgen

klantnr:1234
afleveradres: labla
postcode:0000aa
.
.
Dat bedoelde ik

Erwin H

Erwin H

03/08/2012 15:16:41
Quote Anchor link
Zie mijn post, zo moet je ze volgens mij aanspreken. Al geprobeerd?

Murtada Helo

Murtada Helo

03/08/2012 15:52:43
Quote Anchor link
Erwin bedankt!!
Hij doet het nu ik krijg de resultaten te zien, waarom krijg ik steeds url mee hoe kan ik dit vermijden?
.http://19----------------------------------------------------wsdl?targetURI=urn:tempuri-org

Erwin H

Erwin H

03/08/2012 15:53:40
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
echo $webservice_connection_string;
?>

op regel 8 weghalen wellicht?

Reshad F

Reshad F

03/08/2012 15:54:08
Quote Anchor link
omdat je die echoedd.. ( regel 8 ) even eruit knikkeren :)

Murtada Helo

Murtada Helo

03/08/2012 16:02:00
Quote Anchor link
Ja klopt dat heb ik gedaan nu is weg
Bedankt!!

Murtada Helo

Murtada Helo

07/08/2012 08:38:16
Quote Anchor link
Beste lezer,

van ["artikelgegevens"] laat hij nu alleen maar een artikel zien, terwijl deze meer artikels zijn. welke functie moet ik nu gebru8iken om alle artikelen die beschikbaarzijn van dit ritnummer te krijgen.
Alvast bedankt!

Chris PHP

Chris PHP

07/08/2012 08:46:14
Quote Anchor link
Als het meerdere records bevat (array), kun je dat toch met een foreach oplossen?

Murtada Helo

Murtada Helo

07/08/2012 09:01:48
Quote Anchor link
Heb deze gebruikt , maar wordt alleen 1 artikel zien terwijl deze meer dan 1 zijn foreach ($ritnummers as $verzamelfoutformulier){
print "<td align='center'>".$ritnummers["artikelgegevens"][0]->artnr."</td>";
print "<td align='center'>".$ritnummers["artikelgegevens"][0]->artomschr."</td>";
print "<td align='center'>".$ritnummers["artikelgegevens"][0]->geleverd."</td></tr>";
}

Chris PHP

Chris PHP

07/08/2012 09:09:45
Quote Anchor link
Dan moet je dus niet $ritnummers gebruiken maar $verzamelfoutformulier.

Murtada Helo

Murtada Helo

07/08/2012 09:17:10
Quote Anchor link
Dit bedoel je ? werkt niet
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php    foreach ($ritnummers as $verzamelfoutformulier)
{

print "<tr>";
    print "<td align='center'>".$verzamelfoutformulier["artikelgegevens"][0]->artnr."</td>";
    print "<td align='center'>".$verzamelfoutformulier["artikelgegevens"][0]->artomschr."</td>";
    print "<td align='center'>".$verzamelfoutformulier["artikelgegevens"][0]->geleverd."</td></tr>";
?>

Chris PHP

Chris PHP

07/08/2012 09:21:42
Quote Anchor link
Wat gebeurd er als je print_r ($ritnummers); doet? Wat krijg je te zien op je scherm?

Murtada Helo

Murtada Helo

07/08/2012 09:36:59
Quote Anchor link
Krijg dit te zien

array(2) { ["klantgegevens"]=> array(1) { [0]=> object(stdClass)#2 (7) { ["klantnr"]=> int(...) ["afleveradres"]=> int(..) ["naam"]=> string(29) "-- "---"" ["adres"]=> string(12) "---" ["postcode"]=> string(7) "------" ["plaats"]=> string(4) "----" ["land"]=> string(2) "NL" } } ["artikelgegevens"]=> array(5) {[0]=> object(stdClass)#3 (7) { ["zendnota"]=> int(...) ["picknr"]=> int(...) ["ordernr"]=> int(...) ["artnr"]=> string(6) "...." [artnr] => ...[artomschr] => ..... [geleverd] => 2 [locatie] => ... ) [6] => stdClass Object ( [zendnota] => ...[picknr] => ...[ordernr] => ..[artnr] => ..[artomschr] => ..-.......[geleverd] => 6 [locatie] => ../..) [7] => stdClass Object ( [zendnota] => ..[picknr] => ..[ordernr] => ..[artnr] => ..[artomschr] => ... [geleverd] => 2 [locatie] => ... ) [8] => stdClass Object ( [zendnota] => ...[picknr] => ...[ordernr] => ..[artnr] => ....[artomschr] =>... [geleverd] => 6 [locatie] => ..) ) ) .....................................................................................

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.