geha-c-ktdag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 01:08:04
Quote Anchor link
Maandag geha-c-ktdag!

Ik kreeg vandaag een mailtje van m'n hostingprovider met de mededeling dat een van m'n e-mailadressen behoort tot de 1,3 miljoen .nl e-mailadressen die in handen zijn gevallen van hackers.

Mijn hostingprovider vermeldt in de mail dat hun server niet gehackt is, maar dat het een wereldwijde hack betreft op 100.000'en websites. Er wordt geadviseerd om onmiddelijk je wachtwoord te veranderen.

Wat ik dus vreemd vind, is dat je je wachtwoord moet wijzigen. Dit houdt dus in dat mijn wachtwoord mogelijkerwijs gehackt is. Dan vraag ik me af hoe dat kan. De enige plek waar dat wachtwoord is opgeslagen, is toch op de server van mijn hostingprovider? En dan neem ik ook nog aan dat het versleuteld is opgeslagen. Mijn hostingprovider zegt dat hun servers niet gehackt zijn. Hoe zouden die hackers dan aan mijn wachtwoord moeten zijn gekomen? Een man-in-the-middle attack lijkt me dan de enige optie, maar ik ga er vanuit dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord over een versleutelde verbinding worden verstuurd. Ik snap dus niet hoe dat zou kunnen. Iemand die hier meer over kan zeggen?
Gewijzigd op 14/10/2014 01:08:40 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:44:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2014 01:18:15
Quote Anchor link
Als je het zo zegt lijkt de kans klein dat ze jouw wachtwoord zullen hebben.
Maar gezien het een omvangrijke hack is, zullen ze de hackers ook uit andere databases juist wel wachtwoorden hebben opgesnord. En zulke dingen kan je vaak koppelen aan meerdere accounts. Je moest eens weten hoeveel mensen één-en-dezelfde wachtwoord gebruikt voor diverse diensten op internet.

Gewoon een mailtje in de strekking van 'better safe then sorry'.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 01:23:53
Quote Anchor link
Dat zou inderdaad kunnen, alleen het komt zo raar over. Je moet je wachtwoord veranderen, en er wordt gezegd dat het niet bekend is of er daadwerkelijk misbruik met mijn e-mailadres is gepleegd. Dit suggereert dat de hackers dus mogelijk beschikken over mijn wachtwoord. Maar aangezien de server van de hostingprovider niet is gehackt, lijkt me dat sterk. Maar wat jij zegt zou kunnen, dat mensen dus inderdaad hun mail-wachtwoord ook voor andere sites gebruiken. Dat zou inderdaad een optie zijn...
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/10/2014 01:25:47
Quote Anchor link
De oorsprong van de mail van je provider begint mogelijk hier.

Ik denk niet de je je zorgen hoeft te maken over dat je mail is gehackt. De mail accounts die mogelijk gehackt zijn, zijn de accounts van mensen de op meerdere websites/internet portalen en computers hetzelfde wachtwoord gebruiken in combinatie met het mailadres.

Allereerst is het nooit verkeerd om je wachtwoord regelmatig te wijzigen. Anderzijds tegen een partij die moedwillig iets kwaads wil doen kan je niet voorbereid genoeg zijn als hosting partij.

Als ik morgen bij jou een steen door de ruit wil gooien, kan je betonblokken in de straat zetten maar kom ik er toch wel door als ik dat echt wil. Op gegeven moment gaat het naar mijn idee er gewoon om in hoeverre je als bedrijf maatregelen hebt genomen om het voor te zijn, in plaats met de vinger te wijzen dat het zijn of haar schuld is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 01:35:17
Quote Anchor link
De mails vanuit de hostingprovider zijn verstuurd vanuit het Nationaal Cyber Security Center (NCSC) van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Zij hebben de mailadressen gekregen van een Amerikaanse organisatie. Ik ben ook niet bang hoor, en heb m'n wachtwoord al veranderd.

Wat ik me wel afvraag... jij zegt dat het goed is om je wachtwoord regelmatig te veranderen. Maar stel je gebruikt een niet-te-raden wachtwoord van bijv. tussen de 15 en 20 tekens, en je weet dat het versleuteld wordt opgeslagen, dan hoef je dat toch niet te veranderen? Dat kan toch nooit gebruteforced worden?
Gewijzigd op 14/10/2014 01:44:41 door Ozzie PHP
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/10/2014 01:47:06
Quote Anchor link
De gemiddelde PHP'er snapt het wel maar simpel uitgelegd:

Ozzievanderberg
123456789012345

Maar los van het simpele ik snap je zorg. Maar denk je dat als we even een goed plan bedenken dat we niet bij fort knox in kunnen breken?

Ik denk dat je veel preventieve maatregelen kunt nemen maar ik denk niet dat er iets maar dan ook iets bestaat wat onkraakbaar/hackbaar of breekbaar is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 01:57:38
Quote Anchor link
Wat wil je zeggen met?

Ozzievanderberg
123456789012345

Als dat een bestaande naam zou zijn dan zou een hacker (als hij de persoon kent/denkt te kennen) dit makkelijk kunnen raden. Maar stel dat je een wachtwoord hebt als B4S_ijZ3lD0orn$123! dan wordt het toch een compleet ander verhaal? Lijkt me dat dat nooit gekraakt zal worden (mits versleuteld opgeslagen en het inloggen via ssl gaat)???
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/10/2014 02:10:22
Quote Anchor link
0= o
1= i
3= e

tsja. ik denk dat iedereen dat inmiddels al wel weet. Zeker iemand die een h4ck3r is. het ! wordt vaak gebruikt evenals de . en de _ + -

Er zijn helaas nog steeds websites die slecht beveiligd zijn. Mijn mening is dat als er joomla of wordpress gebruikt wordt en het wordt gehackt dat je sneller een risico loopt dan anders.

Edit:

wordpress en joomla in het algemeen
Gewijzigd op 14/10/2014 02:11:46 door Bas IJzelendoorn
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 02:14:53
Quote Anchor link
>> tsja. ik denk dat iedereen dat inmiddels al wel weet.

Jawel, maar daar kun je op zich toch niks mee? In het voorbeeldje wat ik je gaf... er is toch geen hacker die B4S_ijZ3lD0orn$123! kan raden? Dus als je zo'n soort wachtwoord gebruikt op een betrouwbare site, of als wachtwoord voor je e-mail, dan kan dat toch niet gekraakt worden (even ervan uitgaande dat alles met een beveiligde verbinding gebeurt)?
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/10/2014 02:30:09
Quote Anchor link
Opzich ben ik eens met wat je zegt. Maar soms twijfel ik wel of dat zo is. Anno 2014..? Is het niet zo dat hacken de techniek heeft ingehaald?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 02:34:46
Quote Anchor link
Hmmm, geen idee... ik ben er niet in thuis. Wellicht heb je gelijk, maar van de andere kant... als dat zo zou zijn, zou inmiddels alles al gehackt moeten zijn. En aangezien dat niet het geval is... tja... :-s Kweet het eigenlijk ook niet...
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/10/2014 02:38:32
Quote Anchor link
Zie het als je eigen huis. Als iemand echt binnen wil komen lukt het hem toch wel. Misschien met een koevoet of een baksteen door de ruit, desnoods een tank of vrachtwagen. Het lukt hem toch wel. Techniek is naar mijn mening niet anders.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 02:39:51
Quote Anchor link
Zou goed kunnen... maar dat is dan wel een teleurstellende gedachte...

(Ik duik m'n bed in. Laterzzz...)
 
Willem vp

Willem vp

14/10/2014 09:27:55
Quote Anchor link
> En dan neem ik ook nog aan dat het versleuteld is opgeslagen.

Aannames zijn dodelijk...

Ik sprak ooit met een webdesigner die een opdracht had gekregen een webshop te bouwen. Persoonlijke gegevens hoefden niet versleuteld opgeslagen te worden. Dat vond de opdrachtgever niet belangrijk. Sterker nog: dat zou betekenen dat het maken van de website langer zou duren en dus meer zou kosten. Althans, in zijn optiek.

Alhoewel dit alweer een aantal jaar geleden is, twijfel ik er niet aan dat er nog steeds hordes van dit soort kansloze types rondlopen. Ik zie ze af en toe zelfs op dit forum verschijnen. ;-)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/10/2014 10:14:55
Quote Anchor link
De afgelopen 15 jaar heb ik aan heel wat sites met een of andere vorm van een registratie gewerkt. Hoewel ik het wel eens opper, heb ik nog nooit een site-eigenaar gezien die slapende accounts wilde verwijderen. Nee, men leeft liever in de waan dat er vijf- of tienduizend geregistreerde gebruikers zijn, zelfs al is tachtig procent daarvan niet actief.
Gewijzigd op 14/10/2014 10:15:18 door Ward van der Put
 
John D

John D

14/10/2014 13:13:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 14/10/2014 01:35:17:
je weet dat het versleuteld wordt opgeslagen, dan hoef je dat toch niet te veranderen? Dat kan toch nooit gebruteforced worden?
Nooit? Zeg nooit nooit. Ik heb een demo van een bekende security consultant bijgewoond die een door mij bedacht totaal onzinnig password van 18 karakters op een Unix server (weliswaar voor het gemak even het root password) binnen 6 uur brute force had gekraakt. Zeg dus nooit: nooit.
Gewijzigd op 14/10/2014 13:14:28 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 14:47:23
Quote Anchor link
>> ... die een door mij bedacht totaal onzinnig password van 18 karakters ...

En was dat dan een woord met vreemde tekens, getallen en hoofdletters? Da's wel heel erg snel. Volgens tests die ik wel eens lees zou dat met zo'n lengte jaaaaren moeten duren. Dat is dan wel heel erg vreemd. En had jij van tevoren aangegeven hoeveel karakters het wachtwoord had?

In real life moet je dus zorgen dat iemand niet oneindig kan blijven proberen zoals in jouw voorbeeld, maar ik vind het toch wel frapant moet ik zeggen...
 
Willem vp

Willem vp

14/10/2014 15:14:58
Quote Anchor link
> In real life moet je dus zorgen dat iemand niet oneindig kan blijven proberen

Daar heb je weinig over te zeggen als je server gehackt is. ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/10/2014 15:17:58
Quote Anchor link
>> Daar heb je weinig over te zeggen als je server gehackt is. ;-)

Dan moeten ze 'm wel eerst hacken... en aangezien je er dus voor moet zorgen dat "iemand niet oneindig kan blijven proberen" kunnen ze je server ook niet hacken :D

Oke... maar even serieus. Zou jij een server kunnen hacken? Heb jij daar de skills voor?
 
Niels K

Niels K

29/10/2014 21:38:52
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Het is weer even geleden dat ik hier online ben geweest ben heb even zin om hier op te reageren :-)

Quote:
mits versleuteld opgeslagen en het inloggen via ssl gaat

Over welke soort versleuteling heb je het dan?

Belangrijk is dat het het complete plaatje beveiligd is en dat er niet alleen wordt nagedacht over het versleuteld opslaan wachtwoorden + ssl.

:-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/10/2014 21:42:25
Quote Anchor link
Niels!!! Je bent terug :-) Da's lang geleden zeg! Alles oké?

>> Over welke soort versleuteling heb je het dan?

Ik bedoelde een hash van het wachtwoord. En uiteraard moet er geen mogelijkheid zijn tot sql injectie e.d.

>> Belangrijk is dat het het complete plaatje beveiligd is

En dan bedoel jij sql injectie e.d. ?

Leuk dat je er weer bent ;)
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.